تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

شما با گذراندن دوره حسابرسی داخلی خبره و کسب دانش در حوزه­‌های متنوع، با تمامی ابعاد فعالیت حسابرسی داخلی آشنا می­‌شوید. در مقام یک حسابرس داخلی پس از طی این دوره قادر خواهید بود تا در تدوین، استقرار، بررسی و ارزیابی سیستم­‌ها و روش­‌های کنترل داخلی به مدیران کمک کرده و در صورت عدم کارایی و اثربخشی، پیشنهاداتی کاربردی جهت بهبود سیستم­‌های کنترل داخلی داشته باشید. در کنار تقاضا برای حسابرسی داخلی به دلیل توانایی­‌های این افراد در ارائه خدمات به سازمان متبوع، تقاضا برای به­‌کارگیری حسابرسان داخلی پس از تدوین دستورالعمل کنترل‌های داخلی در سال 91 توسط سازمان بورس و اوراق بهادار شدت یافته است. شما با طی دوره حسابرسی در کنار دیگر مهارت‌های حسابداری و تجربه شغلی، می­‌توانید فرصت شغلی مناسبی در مقام یک حسابرس داخلی داشته باشید.


مدت 250 ساعت
پیش‌نیاز داشتن مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته های مرتبط و حداقل 3 سال سابقه کار
مدرک انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت
نحوه پرداخت نقد: در صورت پرداخت نقدی، مبلغ 5،000،000 ریال تخفیف خواهید داشت.

اقساط: مبلغ 35.000.000 ریال بابت پیش پرداخت و الباقی در 2 فقره چک در فواصل 3 ماهه (به صورت مساوی)



دروس دوره حضوری حسابرسی داخلی خبره
Course
حسابرسی داخلی 1
حسابرسی داخلی 2
حسابرسی عملیاتی و داخلی
حسابرسی کامپیوتری
قانون مالیات
قانون تجارت
استانداردهای حسابداری
مدیریت مالی
مهارت‌های مدیریت
سیستم اطلاعات حسابداری

زمان‌های برگزاری دوره حضوری حسابرسی داخلی خبره و ثبت‌نام آنلاین
  • 1 دوره‌ی آموزشی مورد نظرتان را از فهرست انتخاب کنید.
  • 2 فرم اطلاعات شخصی‌تان‌ را کامل و صحیح تکمیل کنید.
  • 3 پس از مطالعه‌ی آیین‌نامه روی کلید «ثبت» کلیک کنید.
انتخاب ردیف کد برنامه روز برگزاری ساعت تاریخ شروع استاد قیمت ظرفیت
ثبت‌نام حقیقی
نوع ثبت‌نام
جنسیت
نام
نام خانوادگی
کد ملی
تلفن همراه
ایمیل
استان
شهر
ابتدا استان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
آدرس پستی
کد پستی
مبلغ کل
0 ریال
تخفیف خرید آنلاین
0 ریال
تخفیفات
0 ریال
تخفیف با کد
0 ریال
مبلغ قابل پرداخت
0 ریال
کد تخفیف

اگر کد تخفیف دارید آن را وارد کنید و سپس دکمه «اعمال کد تخفیف» را بزنید.

اعمال کد تخفیف

دانش پذیر گرامی، لطفا در انتخاب گزینه «نحوه ثبت‌نام» و ثبت کلیه‌ی اطلاعات خود دقت نمایید، این فاکتور پس از صدور تحت هیچ شرایطی امکان ویرایش ندارد.

سرفصل دروس
1. حسابرسی داخلی 1 / 30 ساعت
نگاهی کوتاه به تاریخچه‌ی حسابرسی داخلی در جهان و ایران، چارچوب‌های بین‌المللی فعالیت‌های حرفه‌ای، نظام راهبری، مدیریت ریسک (مقدماتی و پیشرفته)، فرایند تجاری و ریسک، مفاهیم اساسی کنترل داخلی - چارچوب یکپارچه، شواهد حسابرسی و کاربرگ‌ها


2. حسابرسی داخلی 2 / 30 ساعت
تجزیه و تحلیل فرآیندها، ریسک‌های تقلب و کنترل‌ها، ریسک‌ها و کنترل‌های فناوری اطلاعات، نمونه‌گیری در حسابرسی، فرایند مشاوره، گزارش‌نویسی حسابرسی داخلی


3. حسابرسی عملیاتی و داخلی / 24 ساعت
آشنایی کلی با حسابرسی عملیاتی، آشنایی با استانداردهای حسابرسی عملیاتی، فرایند کلی حسابرسی عملیاتی و معیارهای مورد استفاده در آنها، طرح کلی و برنامه حسابرسی عملیاتی، شناسایی یا طراحی ماتریس ریسک و اهمیت در حسابرسی عملیاتی، جمع آوری شواهد در حوزه‌های انتخابی، گزارش‌نویسی و ارائه پیشنهادات مناسب


4. حسابرسی کامپیوتری / 15 ساعت
آشنایی با مفاهیم سیستم کامپیوتری و تاریخچه آن، آشنایی با کنترل‌های داخلی سیستم‌های مکانیزه، آشنایی با مدل‌های کنترل داخلی پیشرفته، آشنایی با نحوه شناخت سیستم‌های مکانیزه، آشنایی با فرایند حسابرسی مبتنی بر مدیریت ریسک در محیط مکانیزه، آزمون رعایت در محیط مکانیزه، آزمون محتوایی (اثباتی) در محیط مکانیزه برای چرخه حقوق و دستمزد، نحوه ارائه نرم افزار برای حسابرسی (شبیه سازی) - تاکید بر حقوق، مستندات و شواهد حسابرسی در سیستم‌های مکانیزه، آشنایی با حسابرسی با استفاده از رایانه


5. قانون مالیات / 24 ساعت
مفاهیم و تعاریف مالیاتی، حق تمبر سرمایه شرکت، نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات شرکت‌ها، نحوه نگهداری و تحریر دفاتر بر اساس آیین‌نامه تحریر دفاتر، هزینه‌های قابل قبول و استهلاک، معافیت‌های مالیاتی براساس قانون مالیات‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها- احکام مالیاتی- قوانین بودجه- توسعه و....، مالیات بر درآمد حقوق، مالیات‌های تکلیفی، مالیات بر ارزش افزوده، ارائه کنترل‌های داخلی در خصوص حسابرسی مالیاتی، دادرسی مالیاتی


6. قانون تجارت / 16 ساعت
ارکان شرکت‌های تجاری و نقش این قبیل ساختارها در اقتصاد کشور، الزامات تشکیل- اداره و وظایف مجامع عمومی صاحبان سهام و نکات آن، مدیران و نحوه انتخاب و مسئولیت‌های آنها در شرکت‌های تجاری، نقش و وظایف بازرسان قانونی.


7. استانداردهای حسابداری / 40 ساعت
استاندارد 1-ارائه صورت‌های مالی، استاندارد 2-صورت جریان‌های نقدی، استاندارد 12-افشای معاملات با اشخاص وابسته، استاندارد 16-تسعیر ارز، استاندارد 21-حسابداری اجاره‌ها، استاندارد 25-گزارشگری بخش‌ها، استاندارد 34-رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری اشتباهات، استاندارد 35-مالیات بر درآمد، استاندارد 36-ابزارهای مالی: ارائه، استاندارد 37-ابزارهای مالی: افشا


8. مدیریت مالی / 20 ساعت
تحلیل مدیریت سرمایه در گردش، تعریف کیفیت سود - مدیریت و هدایت سود و سودآوری، مدیریت چرخه تجاری مالی شرکت، یادگیری اهرم‌های عملیاتی و مدیریتی مالی، استراتژی‌های مدیریت حاشیه سود، استراتژی‌های مدیریت دارایی‌ها، استراتژی‌های اهرمی شرکت و تامین مالی، مدیریت بازده دارایی‌های شرکت، مدیریت بازده حقوق صاحبان سهام، تحلیل مبتنی بر ارزش افزوده اقتصادی، تحلیل رشد، بودجه‌بندی مبتنی بر مدل رشد پایدار


9. مهارت‌های مدیریت / 21 ساعت
مفاهیم رفتار سازمانی، آشنایی با مفاهیم مدیریت، آشنایی با متغیرهای تاثیرگذار در رفتار سازمانی، آشنایی با متغیرهای تاثیر پذیر در رفتار سازمانی، بررسی متغیرهای سطح فردی در سازمان، بررسی متغیرهای سطح گروهی در سازمان، بررسی متغیرهای سطح سازمانی در سازمان، آشنایی با رفتارهای سنجیده، آشنایی با تکنیک‌های مدیریت استرس، انجام تست های خودسنجی (SAL)


10. سیستم اطلاعات حسابداری / 30 ساعت
آشنایی با مفاهیم سیستم اطلاعاتی حسابداری، آشنایی با چرخه‌های عملیاتی، آشنایی با چرخه درآمد، آشنایی با چرخه مخارج، فنآوری اطلاعات و سیستم اطلاعاتی حسابداری، اخلاق حرفه‌ای- تقلب و کنترل‌های داخلی، آشنایی با فعالیت‌های توسعه سیستم، مستندسازی سیستم اطلاعاتی حسابداری، آشنایی با طراحی اطلاعات مدیریت، فرم‌ها و گزارش پایگاه داده‌ها و گردش اطلاعات


ادامه مطلب

محتوای دوره

برای انجام حسابرسی داخلی به بینش و دانش متفاوتی نیاز دارید. دوره‌ای که بتواند شما را با تمامی ابعاد و جوانان به حسابرسی داخلی آشنا کند، باید شامل موارد زیادی باشد. حسابرس داخلی باید اجزای کنترل داخلی را بشناسد و از روش‌های بهبود سیستم‌های داخلی اطلاع داشته باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید با مدیران و صاحبان کسب و کار و سرمایه برای تدوین، استقرار، بررسی و ارزیابی سیستم‌ها و روش‌های کنترل داخلی کمک کنید. حسابرس داخلی باید نواقص رقص و معایب سیستم را پیدا کرده و برای بهبود آن پیشنهاداتی را ارائه کند. دوره حسابرسی داخلی اگر شامل این موارد نباشد، ناقص خواهد بود. با در نظر گرفتن وظایف حسابرسی داخلی، مزیت‌های شغلی و درآمد بالایی برای این دسته از افراد وجود دارد.

 

وظایف حسابرس داخلی

وظایف حسابرس داخلی باید بر اساس استانداردها و اصول از پیش تعیین شده مشخص شود زیرا این افراد نقش موثری در افزایش کیفیت، بازدهی و مدیریت پروژه‌ها دارند. نقش حسابرسان داخلی آن است که با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را برای سیستم به وجود آورند. با در نظر گرفتن تمامی واحدها و بخش‌هایی که در یک سیستم تجاری و اداری وجود دارد، نقش حسابرسی داخلی را می‌توان در 3 دسته زیر خلاصه کرد:

درخواست مستندات از واحدهای سازمانی

در این فعالیت، حسابرس مستندات و داده‌های خام را از تمامی واحدهای زیرمجموعه برای دسته بندی و ارائه گزارش تحلیلی به مدیران درخواست می‌کند. برای آن‌که حسابرس بتواند خلاصه مستندات را به مدیران ارائه دهد و از آن‌ها برای فعالیت‌های بهینه سازی تاییدیه دریافت کنند، به کمک و همکاری واحدهای زیرمجموعه نیاز دارد.

شناسایی فرآیندها در واحدهای درگیر

حسابرسی داخلی شامل شناسایی تمامی ریز فعالیت‌ها، روندها، رویه‌ها و فرایندهای واحدهای داخلی سازمان می‌شود. واحد‌هایی مانند واحد فروش، حسابداری، انبار، حراست، نگهبانی، خرید مواد اولیه، صادرات، پیمانکاران و منابع انسانی باید توسط حسابرسان بررسی شوند.

تکمیل چک لیست

در انتهای گزارش هر حسابرس باید اجزای کنترل داخلی درون یک چک لیست آورده شود. خطاها، نقص‌ها و درصد انحرافات هر بخش باید به طور دقیق محاسبه گردد. پس از آن توانایی و مهارت حسابرس در ارزیابی و رتبه بندی هر مشکل و انحراف در سیستم اهمیت دارد. حسابرسی داخلی باید منجر به اندازه گیری میزان ریسک هر فرآیند و اولویت بندی حل مشکلات شود.

 

بیشتر بخوانید: حسابرسی داخلی مالیاتی با در نظر گرفتن قانون 1400 چه تغییراتی می‌کند؟

 

دوره حسابرسی داخلی

دوره حسابرسی داخلی به دلیل اهمیت و جایگاه شغلی حسابرسان، باید در بهترین مجموعه‌ها و زیر نظر کارکشته‌ترین اساتید و مدرسان انجام شود. دقت داشته باشید که توانایی حسابرسان داخلی تنها با دانش و اطلاعات آن‌ها نسبت به قوانین، مقررات و اصول حسابداری ارزیابی نمی‌شود. بلکه مهارت و قدرت حسابرس داخلی در بررسی، تحلیل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای بهبود سیستم است که آن‌ها را با یکدیگر متمایز می‌کند. بنابراین دوره حسابرسی داخلی باید به دو شکل فنی و علمی صورت بگیرد. تنها در این صورت است که می‌توانید به حسابرس خوبی تبدیل شوید. به عنوان یک حسابرس باید بتوانید نمونه گزارش حسابرسی داخلی را تهیه کنید. هر شرکت و سازمان، به گزارش حسابرسی مخصوص به خود نیاز دارد. به طور کلی در دوره حسابرسی، سرفصل‌های زیر باید وجود داشته باشد:

 

نمونه گزارش حسابرسی داخلی

به عنوان یک حسابرس باید با انواع نمونه گزارش حسابرسی داخلی آشنایی داشته باشید. حسابرس داخلی برای آزمون و ارزیابی فعالیت‌های درون سازمانی استخدام می‌شود. بنابراین به عنوان حسابرس شما نیازی به کنترل صورت حساب‌های بانکی، تطبیق حساب‌ها یا بررسی صحت محاسبات فاکتورها نخواهید داشت. اما به جای آن باید تمامی اجزای کنترل داخلی را بررسی کنید و کارایی جنبه‌های مختلف عملیاتی سازمان را آزمایش نمایید. شما باید فرآیندها و رویه‌های موجود در سیستم را بهبود ببخشید. گزارش حسابرسی داخلی، باید بیانگر نقاط ضعف و راهکار برطرف کردن آن‌ها باشد. مهارت حسابرس در پیدا کردن راه‌حل‌های بهینه‌تر و با صرف هزینه کمتر است. حسابرسی که بتواند با هزینه کمتر، بازدهی بیشتری را را به دست آورد، توانایی بیشتری دارد. بنابراین در طراحی نمونه گزارش حسابرسی داخلی باید از تمامی تجربیات و دانش خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: حسابرسی داخلی coso چگونه سازمان شما را متحول می‌کند؟

 

دوره حسابرسی داخلی چیست؟

گذراندن دوره حسابرسی داخلی به کارشناسان مالی و حسابداری، علاقه‌مندان به بازار کار حسابداری و مالی، مدیران سازمان‌ها و مدیران مالی پیشنهاد می‌شود. دوره حسابرسی داخلی از جمله دوره‌های پُرطرفدار در تمامی موسسات از جمله موسسه پکت است. دلیل این اتفاق، بازار کار مناسب برای حسابرسان و مزیت‌های شغلی است. یک حسابرس داخلی کارکشته و باتجربه هیچ زمان بدون کار و درآمد نمی‌ماند. او حتی لازم به پیدا کردن شغل نخواهد داشت زیرا در صورتی که یک حسابرس ماهر و مسلط به قوانین و اصول حسابرسی باشید، شرکت‌ها و سازمان‌ها به سراغ شما می‌آیند. کسانی می‌توانند در دوره حسابرسی داخلی پکت ثبت‌نام کنند که مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته‌های مرتبط را در کنار حداقل 3 سال سابقه کاری داشته باشند. سرفصل‌های زیر را می‌توانید در دوره ۲۵۰ ساعته حسابرسی داخلی پکت آموزش ببینید:

  • حسابرسی داخلی 1
  • حسابرسی داخلی 2
  • حسابرسی عملیاتی و داخلی
  • حسابرسی کامپیوتری
  • قانون مالیات
  • قانون تجارت
  • استانداردهای حسابداری
  • مدیریت مالی
  • مهارت‌های مدیریت
  • سیستم اطلاعات حسابداری

نام نویسی در دوره حضوری حسابرسی داخلی، به شکل ثبت‌نام قطعی و رزرو موقت امکان پذیر است. شما می‌توانید برای ثبت‌نام قطعی و شرکت در کلاس، ابتدا از بین روزهای تعیین شده و گروه‌های مشخص شده، زمان مناسب با برنامه کاری خود را انتخاب کنید. پس از آن باید برای پرداخت هزینه به شکل نقد و اقساط اقدام کنید. رزرو موقت هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به شکل رایگان برای تمامی کاربران امکان پذیر است. مدرک پایان دوره از طرف انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت به تمامی پذیرفته شدگان آزمون نهایی داده می‌شود.



برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید‎
آیا در پایان هر درس امتحان برگزار خواهد شد؟

با توجه به نوع دوره و صلاح‌دید استاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری دریافت کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در واحد مشاوره و ثبت‌نام مشورت کنید.

02142294   -   داخلی 1

برای ثبت‌نام چه کار باید بکنم؟

در صورت ثبت‌نام نقدی، در همین صفحه با انتخاب زمان برگزاری مورد نظر و تکمیل اطلاعات، به درگاه پرداخت متصل می‌شوید و پس از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد بود.
ثبت‌نام اقساطی به صورت حضوری در محل مرکز آموزش حسابداران خبره با ارائه چک طبق فواصل مشخص شده در آیین‌نامه انجام خواهد شد.

محل برگزاری دوره‌های آموزشی کجاست؟

دوره‌های آموزشی حضوری:

در ساختمان اصلی مرکز آموزش حسابداران خبره به نشانی: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23 برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری (آفلاین):

از طریق نرم‌افزار "ADOBE CONNECT" برگزار شده و نیاز به حضور در مرکز آموزش ندارید.


Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.