تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

آینده شغلی رشته حسابداری

آینده شغلی حسابداری چطور است؟ آیا حقوق حسابدار، در مقایسه با دیگر مشاغل خوب است؟ برای ورود به بازار کار حسابداری، باید چقدر آموزش ببینیم؟ وضعیت بازار کار گرایش‌های رشته حسابداری چگونه است؟ رشد و ارتقای شغلی در حسابداری چطور است؟ آیا می‌توان سریعاً جذب بازار کار و استخدام شد؟ تمامی این سوالات ذهن دانش آموزان هنرستان حسابداری و دانشجویان رشته‌های حسابداری را درگیر کرده است. در این مطلب، به سوالات شما در این باره، پاسخ می‌دهیم. 

برای کار به عنوان حسابدار باید توانایی رسیدگی به امور مالی شرکت‌های مختلف را پیدا کنید

برای کار به عنوان حسابدار باید توانایی رسیدگی به امور مالی شرکت‌های مختلف را پیدا کنید

یادگیری حسابداری چقدر طول می‌کشد؟

آموزش حسابداری، مسیرهای متفاوتی دارد. گاهی شما از دوران دبیرستان و متوسطه وارد رشته‌های تحصیل حسابداری می‌شوید. ثبت نام در هنرستان حسابداری، در پایه نهم به دهم انجام می‌شود و دانش آموزان در طی دوران تحصیل خود قبل از دانشگاه، اصول اولیه حسابداری و چگونگی حسابدار موفق شدن را می‌آموزند. 

در مقابل این روش، آموزش‌های آکادمیک دانشگاهی وجود دارد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس است. آینده شغلی حسابداری برای افراد، با در نظر گرفتن این موارد یقیناً متفاوت خواهد بود. دانش آموزان هنرستان حسابداری، از همان ابتدا با مفاهیم اولیه حسابداری آشنا هستند، اما دانشجویان حسابداری باید حداقل 2 سال آموزش‌های اولیه را برای یادگیری این مطالب پشت سر بگذارند.

البته گذراندن دوره‌های حسابداری در آموزشگاه‌های آزاد هم می‌تواند راهی برای یادگیری حسابداری و استانداردهای آن باشد. در دوره‌های آموزشگاهی، خبری از دروس عمومی و خارج از مبحث نیست و تنها مباحث و سرفصل‌های اصلی آموزش داده می‌شود. در ادامه به بررسی آینده شغلی حسابداری در ایران و خارج از ایران می‌پردازیم. 

بیشتر بخوانید: منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان

 

آینده شغلی حسابداری در ایران

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران کاملا روشن است. همین حالا، درصد بالایی از فارغ التحصیلان گرایش‌های حسابداری، جذب کار می‌شوند. استخدام حسابدار، از فارغ التحصیلان هنرستانی، دانشگاهی و آموزشگاهی همیشه وجود دارد. آینده شغلی حسابداری با راه‌هایی که برای کسب درآمد بیشتر و گرفتن فرصت‌های شغلی بهتر وجود دارد، روشن است. استخدام حسابداران خبره و متخصص، در تمامی شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی رایج است. حتی با گذراندن دوره‌های تخصصی مانند حسابداری صنعتی، حسابداری پیمانکاری، حسابداری مالی، حسابداری مالیاتی و حسابرسی می‌توانید برای گرفتن شغل‌های بهتر، تلاش کنید. 

با داشتن رزومه حسابداری خوب و موفق می‌توانید شانس خودتان را برای کسب مشاغل بهتر افزایش دهید.

در خارج از ایران می‌توانید به عنوان حسابدار دورکار و فریلنسر هم استخدام شوید

در خارج از ایران می‌توانید به عنوان حسابدار دورکار و فریلنسر هم استخدام شوید

آینده شغلی حسابداری در خارج از ایران

آینده شغلی رشته حسابداری در خارج از ایران هم به اندازه داخل ایران، روشن است. با این تفاوت که در خارج از ایران، مهارت و توانایی حسابدار در کار با نرم افزارهای حسابداری و ابزارهای مختلف، بیشتر به چشم می‌آید. هنگامی که شما مثلا دوره حسابداری فناوری اطلاعات یا حسابداری ابری را گذرانده باشید، برای گرفتن شغل حسابدار در خارج از ایران، موفق‌تر خواهید بود. همچنین می‌توانید با دوره‌هایی مثل دوره MBA و دوره DBA، شانس‌تان را برای گرفتن شغل‌های مدیریتی امتحان کنید. تحصیل در رشته‌ها و گرایش‌های نوین مالی مانند هوش مصنوعی در حسابداری هم فعلاً تنها در خارج از ایران، ممکن است. 

 

وضعیت بازار کار گرایش‌های رشته حسابداری

حمایت‌های آموزشگاه حسابداری پکت از فارغ التحصیلان انواع دوره‌های مالی و حسابداری خود، باعث می‌شود که برای استخدام و ورود به بازار کار، پشتوانه و دلگرمی داشته باشید. بازار کار حسابداری، از حسابدار ساده تا حسابدار خبره و متخصص، اشباع نشده است. عملاً این اتفاق هیچگاه رخ نمی‌دهد. همیشه کاری برای حسابدار متخصص و ماهر وجود خواهد داشت. 

از طرف دیگر با ورود گرایش‌های جدید، باید خود را برای کسب مهارت‌های بیشتر و یادگیری ابزارها و قابلیت‌های تازه، آماده کنید. آینده شغلی حسابداری برای حسابدار، به کسب مهارت‌های بیشتر هم بستگی دارد. کسی نمی‌تواند ادعا کند که تمام حسابداری را بلد است و دیگر نیازی به آموزش ندارد. استانداردهای حسابداری و شیوه تهیه صورت‌های مالی اساسی همیشه به روز و آپدیت می‌شود. بنابراین باید همیشه برای شرکت در دوره‌های حسابداری تازه و جدید، برنامه داشته باشید. 

اگر نمی‌دانید با مدرک حسابداری چه فرصت‌های شغلی دارید، مطلب «موقعیت های شغلی با مدرک حسابداری هنرستان» را بخوانید.

 

حقوق یک حسابدار چقدر است؟

حقوق حسابداران را با توجه به مهارت، توانایی، تخصص، جایگاه شغلی و سابقه کار او تعیین می‌شود. آینده شغلی حسابداری شما زمانی که نرم افزارهای کاربردی و گرایش‌های جدید را بلد باشید، روشن است و هیچ وقت بیکار نمی‌مانید. در دوران کارورزی، آزمایشی و آموزشی، ممکن است کمتر از حقوق مصوب اداره کار را دریافت کنید. اما بعد از این زمان، حداقل حقوق دریافتی حسابدار، به مبلغ مصوب اداره کار خواهد رسید. با آموزش دوره‌های حسابداری و کسب تجربه، حقوقتان هم افزایش پیدا می‌کند. با این حساب می‌توانید برای ارتقای شغلی و حقوق بیشتر، برنامه ریزی کنید. 

 

بیشتر بخوانید: 

بهترین زمان برای شروع یادگیری حسابداری، از دوران مدرسه و در هنرستان‌های حسابداری است

بهترین زمان برای شروع یادگیری حسابداری، از دوران مدرسه و در هنرستان‌های حسابداری است

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

یادگیری حسابداری را می‌تواند مناسب تمامی گروه‌های سنی باشد. اما دانش آموزان بیشتر از همه مستعد کار و یادگیری حسابداری هستند. زمانی که وارد هنرستان حسابداری یا رشته حسابداری می‌شوید، از اتلاف زمان و از دست دادن فرصت‌های شغلی، جلوگیری می‌کنید. با ثبت نام در هنرستان فنی حرفه ای حسابداری پکت می‌توانید بی معطلی آموزش‌های خود را شروع کنید. در حال حاضر، دو رشته زیر در هنرستان حسابداری حسابداران خبره وجود دارد:

دانش آموزان پسر پایه نهم به دهم می‌توانند برای انتخاب رشته حسابداری و ثبت نام در این هنرستان فناوری مالی، اقدام کنند. برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 02188942754 تماس بگیرید. با وجود حمایت‌هایی که موسسه پکت برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و پیدا کردن شغل از دانش آموزان هنرستان می‌کند، می‌توانید آینده شغلی حسابداری خود را تضمین شده بدانید. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.