تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

مدرک سطح دانشی ACCA

مدرک سطح دانشی ACCA

 سلام و روز بخیر

خودتون رو معرفی می کنید.

محمد امین قنبری تفرشی هستم. متولد خرداد ماه 1375. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-جنوب مشغول به تحصیل در رشتۀ حسابداری می‌باشم. در حال حاضر هم در آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره (PACT) دروس ACCA خود را دنبال می‌کنم.

از کی ACCA رو شروع کردین؟

اوایل سال 2017 میلادی در این دوره ثبت نام کردم. از اواسط همین سال در اولین امتحان F2 شرکت کردم. بعد از این امتحان هم تقریبا ظرف مدت شش ماه باقی paperهای ابتدایی خودم؛ F1 و F3  را با موفقیت پشت سر گذاشتم. در حال حاضر خودم را برای امتحانات F5 و F6 آماده می‌کنم.

چرا ACCA؟

در وهلۀ اول دوست داشتم دوره های بین‌المللی را بگذرانم که دید بهتری را در کار حرفه‌ای (حسابرسی) پیدا کنم که از این بابت ACCA انتخابی بوده که از آن بسیار راضی هستم. در گام بعدی هم دوست دارم دانش به روزی نسبت به رشته‌ام داشته باشم تا با تلاش و کوشش و پشتوانۀ علمی مناسب هم در کارم پیشرفت کنم و هم بتوانم به عنوان حسابدار (حسابرس) با فهم مناسب به واسطۀ مطالعۀ این دروس و صد البته تجربۀ کاری که به دست می آورم، به عنوان یک شهروند به کشورم کمک کنم.

بیشتر بخوانید: 5 تفاوت اصلی بین دوره‌های بین المللی CIMA و ACCA

در رابطه با مدرک Diploma in Accounting  که در انتهای سطح Knowledge دریافت کردید کمی توضیح بدهید.

زمانی که دوره ACCA را شروع کردم در مقطع کارشناسی حسابداری مشغول به تحصیل بودم و به همین دلیل امکان دریافت معافیت چهار paper  نخست را نداشتم. به نظرم رسید از این فرصت استفاده کنم تا با مطالعۀ این دروس راه هموارتری را در ادامه ACCA داشته باشم. از این تصمیم به دو جهت خوشحالم، اول اینکه تنوع دروس دید بسیار خوبی را به من داد و در عین حال این تنوع که شاخه‌های مختلف حسابداری اعم از حسابداری مالی (F3)، حسابداری مدیریت (F2) و اقتصاد خرد و کلان (F1) را شامل‌می شد، دانش زبان تخصصی من را به اندازه‌ای قابل قبول بهتر از گذشته کرد. دومین مسأله‌ای که من را نسبت به تصمیم خودم راضی نگه می‌دارد، ارتباط نزدیک این دروس با برخی از درس‌ها در سطح Skill است.

محمد امین قنبری تفرشی

محمد امین قنبری تفرشی

سخن آخر

خوشحالم که این فرصت در اختیارم قرار گرفت که تجربیاتم را در اختیار دانشجویان بگذارم. در آخر نیز دوست دارم از پدر و مادر خانوادۀ عزیزم، اساتید و دوستانم که همواره پشتیبان من بوده‌اند تشکر کنم.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.