تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

چرا حسابداران دوره‌های آزاد حسابداری می‌گذرانند؟

بعد از اینکه درسمان در دانشگاه تمام می‌شود گمان می‌کنیم آماده کار هستیم، غافل از اینکه دنیای کار با دنیای دروس تئوری متفاوت است. در واقع در دانشگاه ابزار را می‌شناسیم اما شیوه‌ی کار با ابزار را یاد نمی‌گیریم. این جمله را هزاران بار می‌شنویم: "اون‌هارو توی کار باید یاد بگیری"

رشته حسابداری هم یکی از همین رشته‌هاست، از فارغ‌التحصیلان زیادی این جمله را شنیده‌ام که می‌گویند "در دانشگاه فقط تئوری یاد می‌گیریم و 75 درصد اطلاعات را حین کار به دست می‌آوریم" این به این معناست که حسابداران هم مانند بسیاری از رشته‌ها دروس را کاربردی آموزش نمی‌بینند، بنابراین باید در بدو ورود به بازار کار صبوری پیشه کنند و دوره‌های آموزش حسابداری بگذرانند.

برای مثال از تفاوت دنیای کار و دانشگاه می‌توانیم به این مثال فکر کنیم: این روزها تقریبا تمام سازمان‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های بخش حسابداری از یکی از انواع نرم‌افزارها استفاده می‌کنند این در حالی است که در دانشگاه‌ها کار با نرم‌افزار را آموزش نمی‌بینند یا برای رفع گره‌های حین کار و تسلط کافی به فرآیندهای کاری آموزش لازم را نمی‌بینند.

تحصیلات آکادمیک ما را با سرفصل‌ها آشنا می‌کند، اصطلاحات و داستان کلی حسابداری را یاد می‌گیریم، اما در نهایت وقتی شروع به کار می‌کنیم اینکه برای انجام هر فعالیت چه کاری انجام دهیم سوالی است که در کار یاد می‌گیریم.

نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم حسابداران با این مسئله مواجهند. بنابراین حسابداران، سرپرستان، مدیران مالی و... نیاز به آموزش را حتی بعد از سال‌ها تجربه احساس می‌کنند، درنتیجه در بسیاری از کشورها ثبت‌نام در آموزشگاه‌هایی که آموزش کاربردی دارند متداول است.

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره هم یکی از همین آموزشگاه‌هاست، در دوره‌های سازمان که به سه دسته‌ی داخلی، بین‌المللی و کارگاه‌های یک روزه تقسیم‌بندی می‌شوند و برگزاری آن‌ها به دو صورت دوره‌های بلند مدت و دوره‌های کوتاه مدت است مهارت‌های کاربردی آموزش داده می‌شود که پس از فارغ‌التحصیلی در این دوره‌ها تاثیرش را در کارتان خواهید دید.

تجربه‌ی یکی از دانشجویان مرکز که بعد از تغییر رشته در کلاس‌های مرکز آموزش حسابداران خبره شرکت کرده‌اند را بخوانید: از تغییر رشته نترسید

 

 

تهیه و تدوین:

روابط عمومی مرکز آموزش حسابداران خبره



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.