تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

تفاوت CIMA و ACCA چیست؟

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره، دوره‌های حسابداری بین‌المللی و تخصصی گوناگونی از جمله دوره CIMA و ACCA را برگزار می‌کند. از آنجایی که بسیاری از افراد تمایل به گذراندن این دوره‌های بین‌المللی دارند، تلاش می‌کنیم در انتخاب دوره‌ی مناسب بنابر شرایط، مدارک و هدفی که در نظر دارند به آنها کمک کنیم. به این منظور در ادامه با مفاهیم، کاربرد و تفاوت‌های دوره‌های تخصصی  CIMA و ACCA  بیشتر آشنا می‌شوید.

 

دوره CIMA چیست؟

دوره CIMA، آموزش حسابداری مدیریت است، این دوره در واقع از مبحث تخصصی حسابداری به‌سمت بحث‌های مدیریتی استراتژیک می‌رود. انجمن حسابداران خبره مدیریت انگلستان (CIMA) در لندن، سال 1919 تأسیس شده، در حال حاضر در 190 کشور جهان دارای 183000 دانشجو و 106000 عضو می‌باشداین انجمن بزرگ ترین مرکز آموزش و تربیت حسابداران مدیریت است که در شرکت‌های صنعتی و بازرگانی خصوصی یا سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کند.

هدف این دوره، پرورش و تربیت حسابداران خبره مدیریت مطابق با معیارهای جهانی و تربیت مدیران توانمند مطابق با بالاترین استانداردهای شغلی و حرفه ای است. برای دریافت عنوان حسابدار خبره انگلستان یا Chartered Accountant، باید امتحانات را با موفقیت پشت سرگذاشت. این 9 درس در ۳ سطح ارائه می‌گردد. تمامی امتحانات CIMA بر اساس استانداردهای بین‌المللی حسابداری و مدیریت طراحی می‌شوند.

سطح عملیاتی

سطح مدیریتی

سطح استراتژیک

دوره‌های اصلی CIMA به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و مدرکی که در پایان به دانشجویان ارائه می‌شود بین‌المللی است، در حال حاضر آزمون‌ها و دوره‌های بین‌المللی CIMA در ایران برگزار نمی‌شود اما با مذکرات انجام شده امید است که این آزمون بین‌المللی همانند دیگر آزمون‌های بین‌المللی دیگر در ایران برگزار شود. اما مرکز آموزش حسابداران خبره یک دوره مشابه به زبان فارسی برگزار می‌کند، البته این دوره داخلی است و مدرکی که در پایان ارائه می‌شود به زبان فارسی و داخلی است.

بیشتر بخوانید: 5 تفاوت اصلی بین دوره‌های بین المللی CIMA و ACCA

 

دوره  ACCA چیست؟

دارندگان مدرک دوره بین‌المللی ACCA یا The Association of Chartered Certified دارای مهارت‌های حسابداری، حسابداری صنعتی و حسابرسی مالی هستند. برای ثبت‌نام در این دوره احتیاج به داشتن مدارک دانشگاهی مرتبط نیست و ارائه مدارک حرفه‌ای فراگیران، کافی است. این دوره به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند موقعیت شغلی متفاوتی را تجربه کنند. دارندگان مدرک ACCA دارای دید جامع‌تری نسبت به دنیای حسابداری و حسابرسی مالی هستند و بازار کاری فرا‌تر از باورشان، تجربه خواهند کرد.

انجمن حسابداران خبره انگلستان به دارندگان مدرک ACCA فرصت‌های شغلی بسیاری را در سراسر دنیا معرفی می‌‌کند. برای مشاهده و اطلاع از این فرصت‌های شغلی کافیست به وب‌سایت رسمی ACCA به آدرس  www.acca.org مراجعه کنید. انجمن ACCA دارای دوره‌ها و مدارک حرفه‌ای متعددی است که بعضی از این مدارک را در درازمدت و برخی دیگر را در زمان کمتری می‌توان دریافت کرد. برخی از آنها عبارت‌اند از:

 

CIMA بهتر است یا ACCA؟

پاسخ به این سوال کاملا به خودتان و اهدافی که دارید بستگی دارد. قبل از هر تصمیمی باید اهداف خود را مشخص کنید و ببینید واقعا نیاز شما و حرفه‌ای که دارید در کدام دسته قرار می‌گیرد. برای انتخاب درست، بزرگ فکر کنید، سپس سعی کنید ببینید آیا هدف بلند مدت شما با تصمیمی که اکنون گرفته‌اید هماهنگ است یا نه. این دیدگاه به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درستی بگیرید و در نهایت باید بدانید گذراندن هر کدام از این دوره‌ها برای رسیدن به میوه‌ی شیرین موفقیت، به فداکاری و عزت نفس نیاز دارد.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
محمدرضا مشفقی
سلام با توجه به عضویت اینجانب در هنگام ثبت عضویت خوشحال می شوم که مرا در انجمن قرار دهید هرچند اطلاعاتی در حسابدارساده و در کادر دولت خدمت میکنم و با عضویت تمام آموزش و زمینه های مختلف انجمن حسابداری بآشنا سازید %
با تشکر و احترام
0 0
1403/01/25, 09:07
سیامک تقوائی
مدرسین دوره چه کسانی هستند؟
0 0
1402/06/02, 09:26
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.