تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

بهترین دوره mba چه ویژگی هایی دارد؟

گذراندن دوره mba به معنای کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار، سالیان زیادی قدمت دارد. در طول سال‌ها سرفصل‌ها و دروس آموزشی آن به فراخور زمانه تغییر کرده است. تعداد زیادی از مخاطبان دوره mba در زمینه‌های دیگری تحصیلات خود را گذرانده‌اند و در راستای ارتقای شغلی و تقویت مهارت‌های مدیریتی به ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه یا دوره‌های آموزش آزاد روی آورده‌اند. گذراندن بهترین دوره mba چه در دانشگاه و چه در دوره‌های آزاد (مانند آموزشگاه حسابداری پکت) وابسته به گذراندن دوره‌های درسی خوب، بروز و باکیفیت است.

 

فایده گذراندن دوره mba چیست؟

بهترین دوره ام بی ای به گونه‌ای طراحی شده است که تمام جنبه‌های مدیریت سازمانی را در برگیرد. مشاغلی که فارغ‌التحصیلان رشته mba خواهند داشت برآمده از موقعیت‌های رو به رشد خواهد بود. داشتن مدرک این رشته فرصتهای شغلی بسیاری با درآمدی بالاتر در آینده‌ای روشن‌تر نمایان خواهد ساخت.

دوره‌ مدیریت بازرگانی زمانی بهترین دوره mba خواهد بود که علاوه بر تمرکز بر پیشرفت کاری به دانشی که فرامی‌گیرید توجه کافی داشته باشید تا در مسیر پیش‌رو به خبره انواع گرایش های MBA تبدیل شوید.

 

اعتبار آموزشگاه برای گذراندن دوره mba مهم است؟

افراد در یک دانشگاه و یا مؤسسه معتبر می‌توانند دوره‌های آموزشی با کیفیت‌تر، با دروس و سرفصل‌های استاندارد روز داشته باشند. از این رو مدرک تحصیلیشان مدرکی معتبرتر خواهد بود. اعتبار مدرک بهترین دوره mba که به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌شود تأثیر بسیاری در روند کاری و انتخاب شدن توسط سازمان‌های بزرگ‌تر و معتبرتر خواهد داشت.

بسیاری از مؤسسات مدارکی معتبر در پایان گذراندن بهترین دوره های mba خود ارائه می‌دهند که در شرکت‌های بین‌المللی نیز کاربرد دارد. علاقه‌مندان به حوزه مدیریت کسب و کار در خارج از ایران می‌توانند با تحصیلات بهتر خود را در موقعیت‌های بهتری نیز محک بزنند.

بهترین دوره MBA

از ویژگی‌های بهترین دوره های mba چه می‌دانیم؟

اگر دوره‌ای که می‌گذرانید بهترین دوره mba باشد؛ باید که با انواع مدیریت، از جمله مدیریت عملیات و مدیریت تبلیغات آشنا شوید. همچنین باید دروس مربوط به برنامه‌ریزی استراتژیک، منابع انسانی و حسابداری را در این دوره فرابگیرید. فرقی نمی‌کند این دوره‌ها به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شوند. مهم این است که مؤسسه‌های برگزارکننده سابقه و پیشینه خوبی در حوزه برگزاری این دوره‌ها داشته باشند.

برای اطمینان، غیر از بررسی سوابق برگزار کننده بهترین دوره های mba می‌توانید با افرادی که پیش‌تر در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند صحبت کنید و اطلاعات مورد نیازتان را از آن‌ها جویا شوید. با این حال چند گزینه مهم را در شناسایی برگزارکننده‌های بهترین دوره ام بی ای با شما در میان می‌گذاریم.

بیشتر افرادی که برای فراگیری مدیریت بازرگانی، گذراندن بهترین دوره mba را انتخاب می‌کنند خود شاغل هستند. چه بسا ممکن است در سازمان یا شرکتی کار کنند و برای پیشرفت وارد شده باشند. بنابرای مهم است که برنامه‌های درسی علاوه بر جامع بودن کاملا انعطاف‌پذیر باشند. مهم است که شرکت‌کنندگان زمان کافی برای حضور در کلاس و مطالعه و تحقیق خارج از درس و کلاس را نیز داشته باشند.

یکی از نشانه‌های مهم بهترین دوره های mba این است که سرفصل‌های دروس ارائه شده با علم روز همخوان باشند. به این معنی که مسائل روز دنیا در حوزه مدیریت بازرگانی در این دوره‌ها آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: عناوین و سرفصل های آموزشی دوره MBA

زمانی بهترین دوره mba از سطح کیفی بالایی برخوردار است که اساتید دوره‌ها نیز بهترین باشند. اساتیدی که با تجربه سال‌‌ها کار مدیریتی و کسب دانش در این حوزه خود را همیشه با علم روز در زمینه مدیریت بازرگانی بروز نگه می‌دارند. اساتیدی که ارزش زمان و هزینه شما را می‌دانند و آنچه پیش‌تر آموخته‌اند را با راهکارهای نوین آموزشی همچون یک مشاور کسب و کار به شما عرضه می‌کنند.

ویژگی‌های بهترین دوره MBA

برخی از مؤسسات برگزار کننده بهترین دوره mba و دوره DBA هزینه‌ کمتری برای دوره‌ها دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیز شرایط اقساط برای دوره‌ها دارند تا شرکت‌کنندگان بیشتری را جذب کنند. برخی دیگر نیز علاوه بر مناسب بودن هزینه، آزمون ورودی دارند تا افراد آماده‌تری از این مزیت برخوردار شوند. بنابراین هزینه بالای دوره صرفا به معنای باکیفیت‌تر بودن دوره mba نیست.

بیشتر بخوانید: هزینه دوره MBA و DBA در ایران و خارج از کشور

برای گذراندن دوره mba به طور متداول یک‌ یا دوسال نیاز است اما اگر بخواهید می‌توانید این دوره‌ها را فشرده و در مدت زمان کوتاه‌تری بگذرانید. بنابراین آنچه نیاز دارید را نسبت به زمانی که دارید بسنجید و بهترین دوره ام بی ای که از نظر زمانی و کیفی مورد نظرتان است را شرکت کنید.

بهترین دوره mba گرایش‌های این رشته همچون: استراتژی، بازاریابی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات فروش و را برای شرکت‌کنندگان تفکیک می‌کند. برخی از دوره‌ها هر گرایش را به صورت جداگانه آموزش می‌دهند تا در صورت نیاز افراد به فراگیری تخصصی هر حوزه آمادگی ارائه آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

هر دانشی که به صورت تئوری و نظری به فردی داده باشد در نهایت در حوزه عمل کارکرد خود را نشان می‌دهد. بهترین دوره mba دوره‌ای است که از منظر عملی نیز راهکارهایی برای آموزش داشته باشد. به کارگیری نمونه‌های حقیقی که می‌توانند برای شرکت‌کننده چالش خوبی باشد؛ برای به کار گرفتن دانشی که آموزش دیده و در حال یادگیری آن است.

همان‌طور که پیشتر و در ابتدای مقاله گفته شد داشتن مدرک MBA معتبر بسیار برای آینده شغلی فردی که در بهترین دوره ام بی ای شرکت می‌کند مهم است. مدرک معتبر سرمایه مهمی برای آینده درآمدی و پیشرفت شما در حوزه کاری است پس حتما این گزینه را پیش از انتخاب برگزارکننده دوره لحاظ کنید.

همه چیز در مورد بهترین دوره MBA

تعدادی از مؤسسات این آگاهی مناسب را از خود نشان داده‌اند که پیش از انتخاب شرکت‌کننده به او مشاوره می‌دهند. برخی رایگان و برخی نه! اما مهم این است که در بهترین دوره mba اگرچه مشاوره دادن به شرکت‌کننده ضروری نیست اما به قطع، فرد را وارد حوزه اعتماد به مؤسسه می‌کند؛ و البته که او را نسبت به تصمیمش آگاه‌تر خواهد کرد.

ارائه مدرک بین‌المللی می‌تواند از مزایای ویژه بهترین دوره ام بی ای باشد. برخی از مؤسسات دوره‌های باکیفیتی برگزار می‌کنند که به شما امکان تحصیل در خارج از کشور را می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها می‌توانند به ادامه تحصیل در خارج از کشور پرداخته و با دریافت بورسیه تحصیلی و هزینه بسیار پایین، تحصیل خود را ادامه دهند.

پشتیبانی علمی از شرکت‌کنندگان نکته قابل تأملی در گذراندن بهترین دوره های mba است. چرا که افراد پس از آموختن دانش مدیریت بازرگانی نیز نیاز به مشاوره و رجوع به اساتید خود دارند. بنابراین دسترسی به اساتید و محتوای آموزشی حتی پس از اتمام دوره نکته مهمی است که به هنگام انتخاب یک دوره می‌توانید به آن رجوع کنید تا با خیال راحت بهترین دوره mba خود را بگذرانید.

در مدیریت بازرگانی شبکه‌سازی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها است. یادگیری این مهارت می‌تواند از دل بهترین دوره های mba که شرکت‌کننده می‌گذراند بیرون بیاید. در یک محیط آموزشی مناسب و خلاق، تعامل و ارتباط با یکدیگر بسیار مهم است و در صورت رخ دادن درست ارتباط‌ها، اولین شبکه‌های حوزه کاری نیز شکل خواهند گرفت.

نکاتی جامع در مورد بهترین دوره MBA

سخن آخر

بهترین دوره mba دوره‌ای است که کاملا عملیاتی و تعاملی باشد. در صورتی که به عنوان متقاضی کمی از قبل اطلاعات داشته باشید و سپس با دقت، بهترین دوره های mba خود را برای گذراندن و یادگیری انتخاب کنید؛ خواهید دید که چه اندازه در شغل و زندگی متحول خواهید شد. در این مقاله از مزیت شرکت در دوره mba گفتیم و ویژگی‌های مهم این دوره را مرور کردیم. فراموش نکنید که در شبکه‌ای از همکاری و تعامل در دوره mba قدرت بیشتری در فراگیری دانش مدیریت حوزه کسب و کار خواهید داشت.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.