تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

دوره MBA

دوره‌ MBA یا دوره ارشد مدیریت کسب و کار، برای کسانی است که به دنبال دانش مدیریتی هستند. کارآفرینی، ارتقای شغلی و درآمد بهتر، 3 دلیل مهم برای تغییر رشته به مدیریت کسب و کار MBA است. آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره برگزار کننده دوره‌ MBA (مدیریت ام بی ای) یا مدیریت کسب و کار است. در این مطلب از موقعیت‌های شغلی فارغ التحصیلان رشته مدیریت MBA و دوره mba و مهارت‌هایی که باید در طول تحصیل یا کار به دست بیاورند، می‌گوییم.

 

mba مخفف چیست؟

مخفف مدیریت mba چیست و این اسم از کجا آمده؟ دوره mba به چه چیزی اشاره می‌کند؟ 

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است که به معنی «کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی» می‌باشد و در ایران علاوه بر نام دوره mba، آن را با نام مدیریت ارشد کسب و کار یا مدیریت ام بی ای هم می‌شناسند که در واقع ترجمه درست‌تری از این عبارت است. البته منظور از کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی این نیست که، دوره mba به کار کارشناسان مدیریت صنعتی یا دولتی نمی‌آید. در مدرک mba ایرانی هم همین عنوان ذکر می‌شود.

MBA چیست؟

MBA چیست؟

دوره MBA چیست؟

قبل از معرفی گرایش‌ها، سرفصل دروس و بازار کار mba، باید بدانید که دوره mba چیست. دوره ام بی ای، دوره‌ای جامع و کامل برای یادگیری مفاهیم و اصول مدیریت کسب و کار است. در دوره مدیریت ام بی ای، شما با حوزه‌های مختلف مدیریتی آشنا می‌شوید و در حین تحصیل، تجربه لازم را برای کار در جایگاه مدیر سازمان، به دست می‌آورید. این رشته سالیان دراز است که در دنیا شناخته شده اما حدودا 10 سال است که در دانشگاه‌های ایران و در مراکز آموزشی آزاد تدریس می‌شود. نا‌گفته نماند که در سایر کشورها و البته در برخی دانشگاه‌ها که دوره mba را برگز ار می‌کنند، حدود 30تا از گرایش های MBA تدریس می‌شود. در واقع دوره آموزش mba گستره فراوانی از حوزه‌های عملیاتی تا حوزه‌های تجاری دارد. در کشورهای دیگر مثل آمریکا، دوره ام بی ای بیشتر روی حوزه‌های تجاری تمرکز می‌شود و در کنار آن به گرایش منابع انسانی و سازماندهی نیز می‌پردازند. اما دوره mba در ایران روی حوزه‌های عملیاتی، تمرکز بیشتری وجود دارد.

 

تاریخچه MBA

این رشته در کشور آمریکا و در حدود اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 یعنی بعد از جنگ جهانی دوم در مدرسه کسب و کار تاک (Tuck) متولد شد. بعدها این رشته در دانشگاه هاروارد که دانشگاهی خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا است تدریس شد. در این زمان آمریکا برای مدیریت کارخانه‌ها به مدیران حرفه‌ای احتیاج داشت از این روی مهندسانی که در صنایع مختلف فعالیت داشتند باید مهارت‌های مدیریتی را کسب می‌کردند، بنابر این رشته‌ی MBA را ایجاد کردند. آمار نشان می‌دهد در حال حاضر رشد شرکت در دوره mba در آمریکا متوقف شده است اما در کشورهای آسیای شرقی و در کشورهای رو به توسعه رشد خوبی دارد. پس از آمریکا کشور انگلستان این رشته را ایجاد و شروع به آموزش کرد.
در ایران این رشته قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت. دوره مدیریت ام بی ای زیر نظر دانشگاه هاروارد و در مرکز مطالعات مدیریت هاروارد برگزار می‌شد. در این مرکز حدودا 4 دوره MBA برگزار شد و تمام دانش آموختگان آن دوره‌ها چه در ایران و چه در خارج از ایران مدیران مجموعه‌ها و کارخانجات بزرگ بودند و هستند. بعدها با راه‌اندازی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در سال 1378 این رشته مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

 

محتوا دوره MBA

سرفصل‌ها و محتوای mba چیست؟

در دوره مدیریت MBA، محتواها و سرفصل‌ها با در نظر گرفتن گرایش رشته مشخص می‌شود. با اینکه پایه و اساس تمامی گرایش‌های MBA یکسان است، اما تفاوت در بین گرایش‌ها و شاخه‌های MBA هم وجود دارد. محتوای دوره آموزش mba هم با در نظر گرفتن همین شاخه‌ها تعریف می‌شود. اصول و مدیریت سازمان، اصول و مفاهیم اقتصاد، اصول و فنون مذاکره و رفتار سازمانی از جمله دروس پایه و عمومی رشته مدیریت MBA است. برگزاری کارگاه و آموزش‌های عملی هم باید در لیست محتواهای دوره مدیریت MBA وجود داشته باشد. 

با در نظر گرفتن این‌ها، شرکت در دوره MBA چه هدفی دارد؟ برای چه باید در دوره های MBA ثبت نام کنیم؟ شرکت در کلاس های MBA چه مزایایی دارد؟

 

دوره حضوری مدیریت اجرایی MBA

 

گرایش‌های مدیریت ام بی ای چیست؟

گرایش‌های mba چیست و چطور باید بین آن‌ها انتخاب کرد؟

قبل از ثبت نام در دوره های mba باید بدانید که این دوره‌ها در چه گرایش‌ها و شاخه‌هایی برگزار می‌شود. در آموزشگاه حسابداری پکت، برخلاف تصور، تمرکز پکت روی دوره mba حسابداری نیست و شما نهایتا به یک مدیر MBA اجرایی موفق و کاربلد تبدیل خواهید شد. با وجود اینکه پکت بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آموزشگاه حسابداری در ایران و تهران است اما هدف مدرسه کسب و کار آن که متولی دوره mba است، تربیت مدیرانی باتجربه و خبره در گرایش‌های مختلف دوره های mba است. یعنی صرفا دوره mba حسابداری یا کلاس ام بی ای مالی برگزار نمی‌شود و شما با تمامی سرفصل‌های mba، آشنا خواهید شد. 

برای ثبت نام در کلاس ام بی ای باید بین هر یک از شاخه‌های زیر انتخاب نماید:

خلاصه مشخصات دوره مدیریت اجرایی MBA پکت را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

برگزار کننده:

آموزشگاه حسابداری پکت

شیوه برگزاری دوره MBA:

حضوری - آنلاین

مدرک:

از طرف دانشگاه صنعت نفت و انجمن حسابداران خبره ایران (مورد تایید وزارت علوم)

پیش نیازهای دوره MBA: 

داشتن مدرک کارشناسی در هر رشته‌ای و حداقل 3 سال سابقه کار

طول دوره ام بی ای:

412 ساعت آموزش تئوری و کارگاهی

نحوه پرداخت هزینه دوره MBA: 

نقد و اقساط (در 4 فقره چک 3 ماهه)

تاریخ شروع جدیدترین دوره MBA:
از 1402/05/26

مدت زمان کلاس ام بی ای:

8 صبح تا 13

روزهای برگزاری دوره MBA:

پنجشنبه صبح‌ها

 

 

هدف اصلی رشته MBA چیست؟

در اصل رشته و دوره ام بی ای، کاملا به مهارت‌های مدیریتی فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر کمک می‌کند. مثلا بسیاری از کارشناسان رشته‌های فنی مهندسی که با مباحث مدیریتی کمتر آشنا هستند، در رشته و دوره‌های MBA شرکت می‌کنند. باید بدانیم که MBA یک رشته علمی نیست و کاملا مهارتی است. یعنی کسانی که این رشته را می‌خوانند، نمی‌خواهند کار تحقیقاتی انجام دهند بلکه می‌خواهند مدیران حرفه‌ای شوند. با این حال، برای ورود به حوزه‌های دوره ام بی ای، با سوالات زیادی روبرو می‌شوید. علاقه مندان به تحصیل در رشته ام بی ای، عموماً به دنبال یافتن پاسخ سوالات زیر هستند:

برای اینکه بتوانید بهترین بازدهی را از آموزش مدیریت ام بی ای و دوره MBA خود داشته باشید، باید در دوره‌ای شرکت کنید که بتواند به تمامی سوالات شما (از جمله سوالات بالا) پاسخ بدهد. ابتدا به سراغ این می‌رویم که اصلا دوره ام بی ای، مناسب چه کسانی است؟ چه کسانی نباید دوره های mba را بگذرانند؟

 

رشته MBA به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

دوره آموزش mba به افرادی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند کار آفرین شوند و در این رابطه ایده‌هایی را در سر می‌پرورانند. این افراد باید بدانند گام نخست، شرکت در دوره MBA و دست‌یابی به دانش مدیریتی است. همچنین، دوره ام بی ای به افرادی پیشنهاد می‌شود که در مسیر شغلی خود رسیدن به سمت‌های مدیریتی را در نظر دارند. دانش این رشته به قابلیت‌های شما و نیز به انتخابتان از سوی هیئت مدیره کمک فراوان می‌کند. تغییر رشته به MBA نیز به افرادی که احساس می‌کنند روابط شغلی آن‌ها مشکل دارد و فکر می‌کنند نمی‌توانند ارتباط خوبی را با همکاران و مدیران خود ایجاد کنند، پیشنهاد می‌شود.
شما می توانید در دوره MBA مرکز آموزش حسابداران خبره با زمان حدودا 412 ساعت و با سرفصل‌های زیر شرکت کنید.

  1. کارگاه آموزشی 1 مدیریت ام بی ای / 6 ساعت شامل آشنایی با دروس سطح اول MBA
  2. مدیریت استراتژیک / 40 ساعت
  3. اصول و مبانی سازمان و مدیریت / 40 ساعت
  4. مدیریت بازاریابی پیشرفته / 40 ساعت
  5. مدیریت منابع انسانی پیشرفته / 40 ساعت
  6. مدیریت رفتار سازمانی / 40 ساعت
  7. کارگاه آموزشی 2 مدیریت ام بی ای / 6 ساعت شامل آشنایی با دروس سطح دوم MBA
  8. مدیریت عملکرد / 40 ساعت
  9. تجزیه و تحلیل مالی کسب و کار / 40 ساعت
  10. مدیریت ریسک / 40 ساعت
  11. مسائل جاری در مدیریت اجرایی / 40 ساعت
  12. عارضه‌یابی و بهبود روش‌ها / 40 ساعت

یادگیری سرفصل‌های زیر در دوره mba حسابداران خبره و دریافت مدرک mba، به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده به سراغ گرفتن شغل‌های مدیریتی بر اساس پلن دوره های mba بروید. اما قبل از آن بهتر است بدانید که مشاغل آینده فارغ التحصیلان mba چیست. 

دوره حضوری مدیریت اجرایی MBA

دوره MBA یا دوره حضوری مدیریت اجرایی MBA

 

فارغ‌التحصیلان MBA در چه زمینه هایی فعالیت می‌کنند؟

پس از اینکه دانستید دوره mba چیست، وقت آن است که با آینده شغلی و بازار کار آن هم آشنا شوید. به عنوان یک دانشجو دوره ام بی ای، باید بدانید که بازار کار رشته mba چیست و چگونه باید خود را برای آن آماده کنید. شما باید بدانید که گرایش‌های مدیریت رشته ام بی ای چیست و کدامیک برای شما پول‌سازتر است. با داشتن مدرک mba می‌توانید برای گرفتن شغل‌های زیر درخواست دهید:

 

خصوصیات افراد مناسب رشته mba چیست؟

درباره اینکه افراد مناسب رشته ام بی ای کیستند و ویژگی‌های افراد مناسب رشته mba چیست، باید به توانایی‌ها و مهارت‌های ذاتی و اکتسابی، فکر کنیم. هر کسی می‌تواند مدرک mba را به دست بیاورد و متناسب با آن، درآمد هم داشته باشد. اما واقعا چه کسی می‌تواند بیشترین سود را از شرکت در دوره mba به دست بیاورد؟ اگر دوره ام بی ای، مناسب همه باشد، پس چرا تمامی افراد، مدیر و کارآفرین نیستند؟ 

دقیقا به همان دلیلی که هر کسی نمی‌تواند کارآفرین، تولید کننده، رهبر، مدیر و هدایت کننده باشد، هر کسی هم نمی‌تواند مدیریت ام بی ای را با موفقیت پشت سر بگذارد. یقینا تنها داشتن مدرک mba نمی‌تواند شما را مدیر کند و به شما ارزش‌های یک راهبر و هادی سازمانی را بدهد. برای اینکه در رشته بیزینس، رشته mba یا دوره های مدیریت کسب و کار موفق شوید، باید خصوصیات زیر را داشته باشید:

 

MBA چقدر پول ساز است؟

هدف درآمدی رشته mba چیست؟ مدیرانی که mba خوانده باشند، چقدر حقوق می‌گیرند؟

تجربه دنیا نشان داده است که کسانی که سرفصل‌های دوره های mba خوانده‌اند و دوره mba را گذرانده‌اند، حدود 4 تا 5 برابر از دیگر افراد درآمد کسب می‌کنند. درست است که در کشورهای توسعه یافته این نرخ اختلاف، با گذر زمان و دست یابی اکثر اقشار جامعه به این مهارت‌ها، کم و کم‌تر می‌شود اما دوره ام بی ای و رشته مدیریت کسب و کار، در کشور ما هنوز هم جای کار دارد.

 

دوره حضوری مدیریت اجرایی MBA

 

اعتبار مدرک MBA در ایران

میزان اعتبار مدرک دوره ام بی ای کاملا به دانشگاه و مرکز آموزشی که در آن ثبت‌نام کردید برمی‌گردد. برای مثال در بسیاری از موسسات مدرک mba برای شما صادر نمی‌شود یا مدرکی که صادر می‌شود، فاقد ارزش رسمی است. اگر در مراکز آموزشی آزاد این رشته را ثبت‌نام کردید، حتما از دریافت مدرک ام بی ای با مهر وزارت علوم و از قابلیت ترجمه مدرک ام بی ای صادر شده مطمئن شوید. بنابر این به شما پیشنهاد می‌شود دوره mba را در دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزشی معتبر طی کنید.
مدرک دوره ام بی ای از مرکز آموزشی حسابداران خبره، از سوی دانشگاه صنعت نفت و وزارت علوم صادر می‌شود. اگر قصد مهاجرت دارید می‌توانید مدرک دوره ام بی ای را ترجمه کرده و جزو مدارک مهاجرت خود قرار دهید.

 

آیا این مدرک در کشورهای دیگر معتبر است؟

بله، نه تنها این مدرک دوره ام بی ای، بلکه تمام مدارک دوره‌های آموزش حسابداری و امور مالی که توسط موسسه پکت صادر می‌شوند، در خارج از ایران هم معتبر هستند. مدرک دوره mba که با مهر وزارت علوم صادر می‌شود در خارج از ایران هم معتبر است و شما با ارائه ترجمه مدرک خود می‌توانید در دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه تحصیل دهید. به یاد داشته باشید که قارغ التحصیل شدن از رشته ام بی ای، روی تمام جنبه‌های شغلی شما تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌توانید برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت اجرایی، در دوره DBA ثبت نام کنید.

با مدرک mba می‌توانید در داخل و خارج از ایران مشغول به کار شوید

با مدرک mba می‌توانید در داخل و خارج از ایران مشغول به کار شوید

دانشگاه‌ها و موسسات ارائه دهنده دوره ی mba چیست؟ کدامیک بهتر است؟

راه‌های یادگیری رشته مدیریت mba چیست؟ گرایش‌های دانشگاهی رشته بیزینس و دوره های mba چیست؟ جدیدترین گرایش‌های رشته ام بی ای چیست؟ برای یادگیری و شرکت در کلا‌س‌های دوره های mba باید به کدام موسسه مراجعه کرد؟ 

این دست سوالات، ذهن تمام علاقه مندان به رشته‌های مدیریت کسب و کار را مشغول می‌کند. اما واقعیت این است که برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های دوره ی mba باید زمان، هزینه، مدرسان دوره ام بی ای و خیلی چیزهای دیگر را در نظر بگیرید. آموزش‌های دانشگاهی، با وجود مدرک معتبر یک عیب بزرگ دارند و آن هم زمان‌بر بودن آن‌هاست. برای آموزش‌های کوتاه‌تر دوره MBA باید به سراغ آموزشگاه‌های معتبر بروید. در آموزشگاه حسابداری پکت، می‌توانید زیر نظر بهترین مدرسان و مربیان کشور آموزش ببینید و در پایان، گواهینامه و مدرک معتبر دوره mba را دریافت کنید. 

 

ثبت نام در دوره آموزش mba آموزشگاه حسابداری پکت

ثبت نام نقدی دوره MBA به شکل آنلاین و از طریق سایت انجام می‌شود. برای ثبت نام اقساطی (در 4 فقره چک در فواصل 3 ماهه) باید به شکل حضوری کارتان را انجام دهید. با هر مدرک تحصیلی می‌توانید در دوره مدیریت کسب و کار پکت ثبت نام کنید و در کلاس‌ها حاضر شوید. در پایان دوره هم از شما آزمون سنجش گرفته می‌شود. پس از قبولی، مدرک دوره ام بی ای شما از طرف دانشگاه صنعت نفت و انحمن حسابداران خبره صادر و تحویل داده می‌شود.

آموزشگاه حسابداری پکت، بزرگترین و قدیمی‌ترین آموزشگاه و موسسه مالی در تهران و ایران است که سابقه بیش از 20 سال تربیت حسابداران و مدیران مالی را دارد. در پکت می‌توانید از مزایایی مانند تحصیل زیر نظر مربیان خبره و باتجربه، تعامل دانش با هنرجویان دیگر، استفاده از خدمات آموزشی و تجهیزات آموزشگاه، شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین، پرداخت اقساطی هزینه دوره MBA، دریافت مدرک معتبر و معرفی به بازار کار استفاده کنید. پکت قدم به قدم شما را تا گرفتن شغل و کسب درآمد از دوره های mba، همراهی خواهد کرد.  

نمونه مدرک MBA (ارشد مدیریت کسب و کار) آموزشگاه پکت

 

دوره حضوری مدیریت اجرایی MBA

 

سخن آخر

شرکت در دوره‌های رشته ام بی ای و دوره MBA با گرایش‌های مختلف، می‌تواند توانایی و مهارت شما را در مدیریت بهتر سازمان‌های مختلف بیشتر کند. همچنین می‌توانید دانش یک مدیر را در کارآفرینی و راه اندزای کسب و کار پیدا کنید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از دوره خود بگیرید، نباید تنها به دانش تئوری بسنده کنید و باید به فکر کسب تجربه و کار در فضای واقعی هم باشید. از آنجایی که پکت تضمین معرفی به بازار کار هم دارد، سریعاً می‌توانید آموخته‌های خودتان را در کار محک بزنید. به یاد داشته باشید که گذراندن دوره مدیریت کسب و کار، تنها به استفاده از راه حل‌های موجود برای مدیریت بحران و موانع کمک می‌کند. اگر به دنبال خلق ارزش و دانش هم هستید، باید به گذراندن دوره DBA، فکر کنید. 



فایل پیوست
Picture2-min.jpg (45KB)
فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
مهدی صادقی
باسلام
برای ثبت نام دردوره حضوری mbaمدیریت کسب وکار مشاوره می خواستم
1 0
1402/11/02, 20:54
پشتیبان سایت
سلام
دوست عزیز بسیار سپاس‌گزار خواهیم شد، شماره تماس خود را ارسال فرمایید، و یا با شماره 02142294 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.
1402/11/08, 14:22
سمیرا خدابنده
ممنونم از راهنمایی، من دوره mba در مرکز دوره های مدیریتی شرکت کردم در حال حاضر دارم کلاسارو میرم پرسیدم مدرک دوره هم همین ویژگی هایی که گفتین رو داره خیالم راحت شد
0 0
1402/09/27, 20:22
حسابداران خبره
موفق باشید دوست عزیز.
1402/11/09, 12:08
سودابه مهدوی
ثبت نام در دوره ام بی آ
0 0
1402/06/04, 12:38
مدیربان
سلام
وقتتون به خیر باشه
درباره مدرک دوره mba و اعتبارش نوشتید. به نظر من مدرک فقط یک گواهی نامه است و چیزی که برای یک مدیر مهمه سطح توانمندی اون در مهارت های مدیریتی هست. ممنون از شما. دوره mba حسابداران خبره قطعا یکی از بهترین هاست. براتون آرزوی موفقیت می کنم
8 1
1400/09/07, 12:24
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.