تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

دوره DBA

دوره dba، دوره‌ای برای مدیران و علاقه مندان به کشف علت موانع و بحران‌های سازمان است. با گذراندن مباحث رشته dba، یاد می‌گیرید که چطور راه حل‌های جدید برای مشکلات کاری پیدا کنید. در مدیریت حرفه ای کسب و کار، تنها داشتن مدرک dba کافی نیست و باید مهارت و تجربه لازم را برای اداره کردن یک بیزینس داشته باشید. ابتدا به معرفی این می‌پردازیم که دی بی ای چیست و چه کاربردی در بازار کار دارد. بعد از آن به معرفی دروس رشته دی بی ای پکت و نحوه دریافت مدرک dba از آموزشگاه حسابداران خبره می‌پردازیم.

 

رشته dba مخفف چیست؟

مخفف dba از عبارت کامل «Doctorate of Business Administration» و به معنای «دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب و کار» است. در این مطلب به تعریف این تخصص و تفاوت DBA با MBA و Phd پرداخته‌ایم. با مطالعه این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید که گذراندن رشته و دوره DBA مناسب جایگاه فعلی و یا هدف شما در آینده هست یا خیر. برای یادگیری dba دوره به خصوصی را باید بگذرانید و حداقل در تجربه اندوزی و آموزش، از سطح شناخت مخفف dba، بالاتر بروید. قبل از ثبت نام، احتمالا با سوالات زیادی مانند سوالات زیر روبرو می‌شوید:

 

دوره dba پکت

 

دوره DBA چیست؟

دوره dba یا دوره مدیریت اجرایی، یکی از بالاترین سطوح آموزشی مدیریت برای مدیران سازمان‌ها است. مدیران با گذراندن دی بی ای می‌آموزند چطور و چگونه مدیریت کسب و کار خود را از حالت سنتی و استاد شاگردی به سمت مدیریت مدرن، رهبری و هدایت سازمان ارتقا دهند. در واقع مدیران با گذراندن رشته دی بی ای، سازمان خود را رهبری می‌کنند.

آموزش‌های دوره DBA در دست مدیران ابزارهای مختلفی قرار می‌دهد تا در رویارویی با شرایط مختلف مناسب‌ترین راه را انتخاب کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.

هدف از آموزش‌های دوره dba و به دست آوردن مدرک dba، گسترش مرزهای دانش و آگاهی به‌همراه توانمندسازی مدیران است. رشته dba با تمرکز بر شیوه‌های کاربردی و عملیاتی مدیران را قادر می‌سازد تا در حوزه‌های مختلف کسب و کار مانند ایده‌پردازی، بازاریابی، تأمین منابع، طراحی، تولید، عرضه محصولات و خدمات، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، مالی، برنامه‌ریزی و هر فرآیندی در سازمان که نیاز به مدیریت داشته باشد را در سطح عالی هدایت و رهبری کنند.

DBA چیست؟

DBA چیست؟

تفاوت رشته های DBA و PHD

باید بگوییم در مدرک پایانی دوره dba، عنوان دکتری و یا معادل آن قید نخواهد شد، ولی با توجه به جایگاه حرفه­‌ای این رشته و معنای لغوی آن، دکتری دی بی ای محسوب می‌­شود. پذیرفتن مدرک DBA به عنوان مدرک آکادمیک دکتری و یا PHD کاملا بستگی به سازمان و شرکتی که با شما همکاری می‌کند، دارد. در مدرکی که از سمت مرکز آموزش حسابداری حسابداران خبره برای رشته دی بی ای داده می‌شود، از عنوان دکتری استفاده می‌شود. پس از آن باید بدانید که دسته افراد مناسب رشته دی بی ای چیست؟ کدام افراد باید به سراغ یادگیری دی بی ای بروند؟

 

رشته DBA مناسب چه افرادی است؟

رشته و دوره dba مناسب تمام افرادی است که دوره MBA را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند یا در هر رشته دیگری مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت نموده‌اند. همچنین دوره dba به مدیران و کارآفرینان، مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها و شرکت‌ها، کارشناسان ارشد با انگیزه در زمینه کارآفرینی و به صاحبان موفق کسب و کارها پیشنهاد می‌شود. فارغ التحصیلان دوره دی بی ای نباید تنها به داشتن مدرک dba بسنده کنند و باید در فضای واقعی، کار کنند. برای ریشه یابی بحران‌های سازمانی، می‌توانید از مدرک dba خود استفاده کنید و دانسته‌هایتان را در میدان عمل، بسنجید. کسانی می‌توانند در رشته dba موفق شوند، که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

 

مزایای شرکت در آموزش های رشته DBA و دریافت مدرک dba چیست؟

با گذراندن رشته DBA مدیران می‌آموزند چگونه دید وسیع و درستی از آینده کسب و کار خود داشته باشند و بتوانند خود را برای دشواری‌هایی که در مسیر رشد باید متحمل شوند، آماده کنند. دانش و مهارتی که مدیران در زمینه حسابداری و مدیریت مالی در رشته دی بی ای به دست می‌آورند سبب می‌شود تا نسبت به شرایط مالی کسب و کار یا سازمان خود درک درستی داشته باشند تا تصمیمات مالی شفافی اتخاذ کنند. همچنین رشته DBA به مخاطبان خود می‌آموزد تا برای توسعه کسب و کار خود در بلند مدت برنامه‌ریزی و استراتژی‌های توسعه کسب و کار خود را طرحی کنند. به طور خلاصه، شرکت در دوره DBA:

دانش‌پذیران در رشته DBA می‌آموزند که چگونه مدیریت را به صورت عملی و کاربردی برای توسعه کسب و کار خود به کار بگیرند. از همه مهم‌تر مدیران در دوره dba می‌آموزند از شیوه بی‌برنامه و مبتنی بر تجربه خارج شوند و نگاه علمی، مدیریتی و عملیاتی در سازمان جاری شود. برای ثبت نام در دوره DBA آموزشگاه حسابداری پکت، روی عکس زیر کلیک کنید. 

دوره حضوری مدیریت اجرایی DBA

دوره حضوری مدیریت اجرایی DBA

 

تفاوت رشته DBA و MBA

اگر چه بسیاری از افراد و سازمان‌ها دو مدرک DBA و MBA را یکی می‌دانند، باید به این نکته توجه کرد که تفاوت‌های مهارتی بین این دو دوره وجود دارد. در دوره MBA مدیران روش‌های موفق مدیریتی روز دنیا که تثبیت شده است و قطعیت دارد را می‌آموزند. حال آن که در دوره DBA، مدیران با توجه به تجربه و دید مدیریتی خود سعی می‌کنند نظریه‌ها و روش‌های جدید مدیریتی را بهبود و توسعه دهند. مهم‌ترین کاربرد رشته دی بی ای، پیاده و مناسب‌سازی نظریه‌های علمی مدیریتی برای استفاده در فضای واقعی کسب و کار است.

تفاوت DBA و MBA

تفاوت DBA و MBA

بازار کار برای دانش آموختگان رشته DBA

بازار کار مدرک dba چیست؟ با این مدرک در کدام شرکت‌ها می‌توان استخدام شد؟ مدرک dba معادل چیست؟ کدام گرایش‌ها پول‌سازتر است؟

دوره dba فرصت­‌های کاری، بسته به زمینه تخصصی و علاقه شغلی فرد را ایجاد می­‌کند. این فرصت‌ها می‌تواند در سطح مدیرعاملی یک شرکت­ سهامی، سازمان غیرانتفاعی و موسسات دولتی باشد. همچنین شما با این مدرک می­‌توانید تدریس در زمینه‌های مختلف و پرطرفداری چون مدیریت مالی، کسب و کار، بازاریابی و اقتصاد را نیز تجربه کنید. در کنار این فرصت­‌های شغلی، مدرک dba موقعیت انجام تحلیل‌گری مالی و تهیه طرح­‌های تحقیقاتی تجاری را نیز برای شما فراهم می­‌سازد.

بیشتر بخوانید:

دوره‌های حسابداری که شاغلان و مدیران مالی باید بگذرانند

 

سرفصل‌های رشته DBA

ما در مرکز آموزش حسابداران خبره، دوره dba را با 12 سرفصل مدیریتی که پیش‌تر آمده است در مدت زمان مشخص، حدود 290 ساعت، تدریس می‌کنیم که موضوعات آن به شرح زیر است:

در پایان دوره دی بی ای، در صورتی که معدل لازم را برای قبولی کسب کرده باشید، مدرک dba از سمت دانشگاه صنعت نفت و انجمن حسابداران خبره به شما اعطا می‌شود. 

 

بدون مدرک MBA و کارشناسی ارشد می‌توان در DBA ثبت نام کرد؟

بدون مدرک MBA می‌توانید در دوره dba شرکت کنید و برای دریافت مدرک DBA از سوی وزارت علوم کافی است، مدرک کارشناسی ارشد از هر رشته‌ای را ارائه دهید.

بدون مدرک کارشناسی ارشد نیز می‌توانید در رشته دی بی ای ثبت نام کنید اما برای دریافت مدرک نهایی از وزارت علوم در پایان دوره، داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است.

 

اعتبار مدرک DBA در ایران

شما با پشت سر گذاشتن سرفصل های دوره DBA در آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره می‌توانید مدرکی معتبر دریافت کنید، این مدرک از سوی وزارت علوم صادر می‌شود. به صورت کلی هر مدرکی که این وزارت‌خانه صادر می‌کند دارای اعتبار بین‌المللی است و قابلیت ترجمه رسمی دارد.

 

شرایط ثبت نام در دوره DBA آموزشگاه حسابداری پکت

برای ثبت نام در دوره های DBA آموزشگاه حسابداری پکت، لازم نیست مدرک دوره MBA را دریافت کرده باشید. اما برای گرفتن مدرک وزارت علوم، باید ابتدا دوره ام بی ای را بگذرانید و داشتن 3-5 سال سابقه کاری هم الزامی است. در صورتی که مدرک MBA ندارید، می‌توانید از مدرک کارشناسی ارشد رشته‌های دیگر استفاده کنید. در غیر این صورت، شما تنها می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید و سرفصل‌ها را بگذرانید. بدون داشتن مدرک و سابقه کاری، امکان صدور مدرک DBA مورد تایید وزارت علوم از سمت دانشگاه صنعت نفت و انجمن حسابدران خبره برای شما وجود ندارد. 

آموزشگاه حسابداری پکت، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موسسه آموزشی فعال در زمینه مالی و مدیریتی است که از کادر آموزشی مجرب و باتجربه‌ای در کار تربیت مدیران و حسابداران خبره، بهره می‌گیرد. مدرک آموزشگاه پکت، توسط دانشگاه صنعت نفت و انجمن حسابدران خبره صادر و تحویل داده می‌شود. علاوه بر اعتبار مدرک که دست شما را برای جذب در شغل‌های مدیریتی باز می‌گذارد، شانس معرفی به بازار کار را از سمت موسسه پکت خواهید داشت. یعنی خود آموزشگاه هم شما را برای گرفتن شغل‌های مربوط به رشته‌تان، به رافرمایان مختلف، معرفی می‌کند. 

نمونه مدرک DBA (دکتری مدیریت کسب و کار) آموزشگاه پکت

 

دوره dba پکت

 

سخن آخر

تمام مدیرانی که دوره دی بی ای را گذرانده یا قصد شرکت در دوره dba را دارند، باید در نظر داشته باشند که گرفتن مدرک dba پایان کار نیست و رشته DBA، تخصصی پویا است. هر چقدر به عنوان مدیر ارشد یک سازمان، پژوهنده باشید و تجربیات جدیدی در شرایط و موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی بدست آورید، DBA رشد می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود. 



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
محمد رمضانی
بنده عضو انجمن حسابداران خبره هستم از طرفی مدرک دی بی ای دانشگاه تهران دانشکده کاآفرینی را دارم آیا میتوان همسن سازی نمود ؟
3 0
1402/04/15, 13:00
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.