تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

همواره کسب و کارها و شرکت‌ها با خطرات گوناگونی در حوزه‌های مختلف نظیر اقتصاد کلان، قانونی، سیاسی و.... درگیر هستند. به منظور پیشگیری از وقوع این خطرات و آسیب به سازمان و کسب و کارها مدیریت ریسک بهترین ابزار است. این دوره شما را در مقام یک کارشناس یا مدیر با مفهوم مدیریت ریسک آشنا ساخته، توانایی تحلیل ریسک در سازمان را در شما ایجاد کرده و شما را توانمند می‌سازد تا گزارش‌های مدیریت ریسک را تهیه کنید.


مدت 21 ساعت
پیش‌نیاز داشتن مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته های مرتبط و حداقل 3 سال سابقه کار
مدرک انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت
نحوه پرداخت

پرداخت به صورت نقدی


سرفصل دروس
1. مدیریت ریسک / 21 ساعت
مفهوم مدیریت ریسک و عناصر آن، نقش و جایگاه کنترلهای داخلی و حاکمیت شرکتی در مدیریت ریسک، طبقهبندی ریسک، فرآیند مدیریت ریسک، نحوه تهیه گزارش تحلیلی مدیریت ریسک
ادامه مطلب

محتوای دوره

گاهی باید برای جلوگیری از افتادن به دام زیان بیشتر، ضرر کم و موقتی را پذیرفت. در این مواقع مدیریت ریسک به کمک صاحبان کسب و کار می‌آید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مدیریت ریسک در پروژه باید در صورت وقوع هرگونه ضرر و زیانی انجام شود؛ انجام مدیریت ریسک مالی یک اقدام هوشمندانه برای کاهش زیان‌های احتمالی است. تنها در صورتی می‌توانید مدیریت ریسک و سرمایه را به درستی انجام دهید که هنگام تصمیم‌گیری، ریسک و بحران را به درستی شناسایی کرده باشید. گذراندن دوره مدیریت ریسک، می‌تواند گام بلندی جهت آشنایی مدیران مالی، حسابرسان و کارشناسان واحدهای عملیاتی نهادهای مالی با انواع ریسک و راهکارهای مقابله با آن باشد.

 

مدیریت ریسک چیست؟

مدیریت ریسک به معنای استفاده از فرایندها، رویه‌ها و سیاست‌های مختلف برای شناسایی، ارزیابی، نظارت، معالجه و گزارش ریسک‌های مختلف در سیستم است. مدیریت ریسک یک فرآیند مستمر است که باید به طور مرتب انجام شود. در مدیریت ریسک مالی، ارزش دارایی‌های کمی و کیفی مالی هر سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که نتوانید مدیریت ریسک را در زمان درست و به شکل مؤثر به کار بگیرید، احتمال ضرر و زیان زیاد وجود خواهد داشت. کسی از آینده خبر ندارد و به همین دلیل باید میزان ریسک پذیری هر شرکت و سازمان مشخص شود. مدیریت فعال ریسک کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه، قبل از بروز خطر زیان‌بار انجام شود. هدف از انجام مدیریت ریسک، بهبود فرآیندها و قرار گرفتن در مسیر درست است. مدیریت ریسک به انواع مختلفی انجام می‌شود. مدیریت ریسک مالی، مدیریت ریسک عملیاتی، مدیریت ریسک تجاری و سایر ریسک‌ها که می‌توان آن‌ها را در هر شرکت و سازمانی پیاده کرد. در دوره مدیریت ریسک، به شما آموزش داده می‌شود تا برای هر رخداد به دنبال دلیل و احتمالات باشید. شما باید از بین تمامی خبرها و اتفاقاتی که می‌تواند روی فعالیت‌های شما اثرگذار باشد، آن‌هایی را که برای شما خطرناک هستند، شناسایی و مدیریت کنید. داشتن برنامه‌ریزی مؤثر و درست، تنها با مدیریت ریسک ممکن است.

 

هدف از انجام مدیریت ریسک مالی

مدیریت ریسک مالی می‌تواند با هدف دستیابی به اهداف مختلفی در هر مجموعه پیاده شود. شناسایی ریسک‌ها، کاهش ضرر و زیان، تصمیم گیری درباره بحران‌ها، فرایند پیشگیری از بحران‌های احتمالی و برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت ریسک مالی انجام شود. با گذراندن دوره مدیریت ریسک و سرمایه شما با راهکارهایی آشنا خواهید شد که هزینه پیشگیری، مقابله و برطرف کردن ریسک را کاهش می‌دهد. ابزارهای زیادی برای کمک به مدیران و صاحبان کسب و کار برای شناسایی ریسک وجود دارد. برای پیدا کردن انواع ریسک مالی باید از ابزارهای مختلف مدیریت ریسک استفاده کنید. بدون در اختیار داشتن ابزار و اطلاعات مورد نیاز، شناسایی و پیشگیری کردن از ریسک مالی و مدیریت سرمایه، دشوار و حتی ناممکن است. ریسک سهام، ریسک شرکا، ریسک تامین‌کننده، ریسک مشتری، ریسک نقدینگی، ریسک بهره، ریسک نرخ ارز قیمت کالاها می‌تواند در مدیریت ریسک مالی مورد بررسی قرار بگیرد.

 

مدیریت ریسک در پروژه چگونه انجام می‌شود؟

برای پیاده‌سازی فرایندهای مدیریت ریسک در پروژه و افزایش سطح تاب آوری سازمان در مقابل ریسک‌های داخلی و خارجی، فاز‌های مختلفی از کار وجود دارد. انجام این فرایند باید طبق استاندارد مدیریت ریسک مورد پذیرش باشد. بدون استاندارد مشخص، امکان اثربخشی فعالیت‌های کاهش ریسک شما، کم خواهد شد. برای محاسبه میزان شدت و انواع ریسک‌های احتمالی، یک تیم کامل باید تمامی جوانب کار را در نظر بگیرد. در مدیریت ریسک باید هر چیزی که می‌تواند دلیل یک رخداد زیان‌بار و آسیب زننده باشد، مشخص شود. با پیدا شدن تمامی منابع خطر و موانع، عملاً فاز شناسایی ریسک به پایان می‌رسد. منابع ریسک در هر شرکت و سازمان با یکدیگر متفاوت است. از طرف دیگر، دامنه ریسک‌ها به قدری گسترده است که نباید بررسی مستمر و همیشگی ریسک‌های احتمالی را فراموش کرد. به طور کلی مدیریت ریسک در پروژه، با 3 فاز همراه است:

  1. شناسایی ریسک (پیدا کردن، مستندسازی و گزارش تمام موانع و مشکلاتی که می‌تواند روی پروژه اثر بگذارد)
  2. ارزیابی هر ریسک و خطرات احتمالی آن (مشخص کردن میزان مخرب بودن هر ریسک)
  3. واکنش به ریسک و عکس‌العمل‌ها نسبت به تغییرات ریسک در طول پروژه

 

دوره مدیریت ریسک در حسابداران خبره

دوره مدیریت ریسک در حسابداران خبره به اشکال مختلف ارائه می‌شود. در صورتی که برای دوره‌هایی مانند دوره‌ MBA، دوره سرپرستی امور مالی و دوره عالی حسابداری پیمانکاری ثبت نام کرده باشید، مدیریت ریسک مالی را به شکل تک درس در دل دوره اصلی آموزش خواهید دید، اما می‌توانید دوره مدیریت ریسک را در یک پکیج جدا (۳۰ ساعت) بگذرانید. گذراندن این دوره تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد و حتی می‌توانید گواهینامه حضور و گذراندن این دوره را نیز دریافت کنید. در نظر داشته باشید که آموزش مدیریت ریسک در حسابداران خبره به شکل تئوری و عملی خواهد بود. برای امتحان نهایی باید پروژه واقعی تعریف کنید. حل مسائل واقعی و ملموس به درک مفاهیم بهتر و راحت‌تر کمک می‌کند. مدرک و گواهینامه این دوره از طرف انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت ارائه می‌شود.

 

دوره مدیریت ریسک و سرمایه برای چه کسانی مفید است؟

گذراندن دوره مدیریت ریسک و سرمایه پکت، مناسب کسانی است که در جایگاه تصمیم گیری‌های مالی قرار دارند. مدیران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که به دنبال مدیریت سرمایه شرکت خود هستند، نباید فرصت گذراندن این دوره را از دست بدهند. آموزش مدیریت ریسک زیر نظر موسسه حسابداران خبره، به شما کمک می‌کند تا در فضای تئوری و عملی آموزش ببینید. آموزش مدیریت ریسک در صورتی که همراه با مثال‌های کاربردی یا انجام پروژه‌های عملی نباشد، تأثیرگذاری زیادی نخواهد داشت. همچنین خواندن کتاب های آموزش مدیریت ریسک هم می‌تواند راه خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر باشد. برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های دوره مدیریت ریسک و سرمایه، باید مدرک کارشناسی و حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با امور مالی داشته باشید.



برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید‎
آیا در پایان هر درس امتحان برگزار خواهد شد؟

با توجه به نوع دوره و صلاح‌دید استاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری دریافت کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در واحد مشاوره و ثبت‌نام مشورت کنید.

02142294   -   داخلی 1

برای ثبت‌نام چه کار باید بکنم؟

در صورت ثبت‌نام نقدی، در همین صفحه با انتخاب زمان برگزاری مورد نظر و تکمیل اطلاعات، به درگاه پرداخت متصل می‌شوید و پس از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد بود.
ثبت‌نام اقساطی به صورت حضوری در محل مرکز آموزش حسابداران خبره با ارائه چک طبق فواصل مشخص شده در آیین‌نامه انجام خواهد شد.

محل برگزاری دوره‌های آموزشی کجاست؟

دوره‌های آموزشی حضوری:

در ساختمان اصلی مرکز آموزش حسابداران خبره به نشانی: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23 برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری (آفلاین):

از طریق نرم‌افزار "ADOBE CONNECT" برگزار شده و نیاز به حضور در مرکز آموزش ندارید.


Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.