تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

فارغ التحصیلان رشته mba، در کدام رشته‌ها می‌توانند ادامه تحصیل بدهند؟ ادامه تحصیل با مدرک mba چطور ممکن است؟ اصلا چرا باید با داشتن مدرک ام بی‌ای به ادامه تحصیل فکر کرد و مزایای آن چیست؟ در این مطلب درباره شرایط و نحوه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دوره mba صحبت خواهیم کرد. با آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره، همراه باشید. 

 

معرفی رشته MBA و گرایش‌های آن

رشته MBA، یک رشته تخصصی برای مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف است. با ثبت نام، شرکت و گذراندن این دوره می‌توانید از آموزش‌هایی تخصصی برای مدیریت بهتر تجارتتان، استفاده کنید. هدف از برگزاری دوره‌های mba این است که مدیران و صاحبان کسب و کار، توانایی و مهارت لازم را برای برخورد درست با اتفاقات و حوادث پیش بینی شده و نشده، پیدا کنند. وقتی می‌گوییم توانایی و مهارت، یعنی این دوره، یک سری مباحث اجرایی و عملی را شامل می‌شود. 

ادامه تحصیل با مدرک mba چه در گرایش‌های آن و چه در مقاطع بالاتر، ممکن است. ثبت نام و گذراندن هر یک از گرایش‌های آن می‌تواند برای مدیران مفید باشد. در صورتی که علاقه مند به پیدا کردن شغل در یک گرایش خاص هستید، دستتان برای انتخاب رشته، باز است. مثلا اگر به دنبال تحولات سازمانی، برنامه ریزی و رهبری هستید، گرایش‌های استراتژی و مدیریت پروژه برای شما مناسب‌تر است. 

قبل از اینکه به ادامه تحصیل با مدرک mba فکر کنید، باید بازار کار و آینده شغلی هر کدام از آن‌ها را پیدا کنید. فارغ التحصیلان رشته mba در صورتی که دانش و توانایی اجرایی بالایی داشته باشند، مشکل خاصی برای کار در بازار ندارند. اما مهم است که که قبل از ادامه تحصیل و رفتن به مقاطع بالاتر، کار کنید و تجربه به دست بیاورید.

 

در همین رابطه بخوانید: مهم‌ترین سوالاتی که قبل از دوره MBA و DBA با آن روبرو می‌شوید؟

بازار کار و آینده شغلی رشته MBA 

بازار کار و آینده شغلی رشته MBA 

بازار کار و آینده شغلی رشته MBA 

اعتبار مدرک mba در هنگام پیدا کردن شغل، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. گذراندن MBA در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های معتبر می‌تواند در گرفتن فرصت‌های شغلی بهتر به شما کمک کند. اما حقیقت این که هر چه شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba را بهتر درک کنید و جلو بروید، فرصت‌های بیشتری برای شما به وجود می‌آید. گرایش‌هایی مانند تجارت بین الملل و فناوری اطلاعات، رایج‌تر و بهتر است. اما عموماً تفاوت زیادی برای بازار کار هر کدام از گرایش‌های ام بی‌ای در ایران و خارج از ایران وجود ندارد. همین که بتوانید 

 

شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

ادامه تحصیل در رشته MBA بسته به هدف شما در بازار دارد. مثلا اگر بخواهید کار مالی را انجام بدهید (حسابداری، مشاوره و برنامه ریزی مالی)، باید گرایش امور مالی mba را در قدم اول بگذرانید. بعد از آن می‌توانید به سراغ آموزش حسابداری مقدماتی و پیشرفته بروید. البته اگر به فکر مشاوره هستید، باید دوره‌های راهنمایی و مشاوره مالی را برای ادامه تحصیل در نظر بگیرید. برای کار به عنوان مدیر مالی هم باید متخصص حسابداری و حسابرسی شوید و چند سال سابقه کار داشته باشید.

عموم فارغ التحصیلان تنها به ادامه تحصیل با مدرک mba در رشته dba فکر می‌کنند. دوره dba اگرچه برای شما مفید خواهد بود اما باید نیاز و خواسته خود را هم از بازار در نظر بگیرید. دکتری حرفه‌ای کسب و کار یا رشته DBA، به بررسی راه‌ها و روش‌های تحقیقات توسعه‌ای و گسترش سازمان می‌پردازد. مثلا اگر در MBA یاد بگیرید که چطور با یک مانع و مشکل دست و پنجه نرم کنید، در DBA تمرکز بر پیشگیری و پیدا کردن منشا این موانع است. 

بنابراین در ادامه تحصیل با مدرک mba نباید تنها به رشته‌های بالاتر فکر کنید. گاهی ماندن در همان مقطع و کسب اطلاعات بیشتر در همان حوزه می‌تواند عمق دانش شما را نسبت به موضوع، بیشتر کند. مثلا برای گرایش بازاریابی MBA، گذراندن دوره‌های مدیریت بازرگانی و BA هم مفید خواهد بود. چنین دوره‌هایی صرفاً مقطع بالاتر رشته فعلی شما نیست؛ بلکه تنها نگرش و دیدگاه شما را نسبت به موضوع، بهبود می‌دهد. 

 

گرایش‌های mba و dba در داخل ایران

برای ادامه تحصیل با مدرک mba و dba، باید ابتدا یکی از گرایش‌های زیر را گذرانده باشید. گرایش‌های MBA و dba در ایران (که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های معتبر آموزش داده می‌شود) شامل موارد زیر است:

هر کدام از این گرایش‌ها، شرایط و مزایای خاص خود را دارد. اما با گذراندن هر کدام از آن‌ها می‌توانید در شرکت‌ها و موسسات مرتبط، مشغول به کار شوید یا اینکه کسب و کار خودتان را شروع کنید. 

در همین رابطه بخوانید: تفاوت mba و dba چیست؟

آموزش دوره mba باید شامل مباحث عملی و اجرایی با همکاری افراد باشد

آموزش دوره mba باید شامل مباحث عملی و اجرایی با همکاری افراد باشد

اپلای رشته MBA در خارج از کشور 

بهترین جا برای اپلای و ادامه تحصیل با مدرک mba در خارج از ایران، اروپاست. در کشورهای اروپایی می‌توانید با صرف کمترین هزینه، در مدارس کسب و کار یا دانشگاه و کالج‌های کوچک و بزرگ، ثبت نام کنید. سوئیس و آلمان، پذیرای شما برای رشته‌های DBA و EDBA خواهد بود. می‌توانید دیگر گرایش‌های MBA را هم در اروپا دنبال کنید. کشورهایی مانند انگلستان، دانکارک، سوئد و فنلاند هم برای تحصیل در این رشته (کالج و بیزینس اسکول)، مناسب هستند. چیزی که مشخص است، نداشتن محدودیت در انتخاب گرایش و کورس‌های مختلف است. اما مهم است که قبل از رفتن، مدرک MBA معتبر و گواهینامه ترجمه شده از یک آموزشگاه شناخته شده و بزرگ را داشته باشید. 

 

تحصیل رشته mba و DBA در آموزشگاه پکت

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره، برگزار کننده دوره‌هایی مانند دوره MBA، دوره DBA، دوره زبان انگلیسی تخصصی و انواع دوره‌های حسابداری و مالی است. با ثبت نام در دوره‌های پکت می‌توانید زیر نظر بهترین اساتید با بهترین امکانات و مزایا، آموزش ببینید. اگر نمی‌توانید در کلاس‌های حضوری پکت شرکت کنید، در دوره‌های مجازی و آنلاین ثبت نام کنید. پکت، حتی دست شما را برای پرداخت هزینه دوره‌ها هم باز می‌گذارد و می‌توانید هزینه‌های دوره را اقساطی پرداخت کنید. 

برای ادامه تحصیل با مدرک mba و DBA، به گواهینامه معتبر نیاز دارید که پکت آن را هم در اختیار شما می‌گذارد. امکان دریافت گواهینامه‌های دیجیتالی و کاغذی دوره‌های گذرانده شده برای تمام هنرجویان وجود دارد. علاوه بر آن، یکی از خدمات پکت، معرفی هنرجویان به بازار کار رشته MBA است که کار شما را برای کسب درآمد و سابقه از رشته دلخواه‌تان، راحت می‌کند. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.