تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

مدرسه کسب و کار چیست؟

همه افرادی که قصد ادامه تحصیل در سطح آموزش عالی دارند به این موضوع فکر می‌کنند که بهترین راه را برای ادامه آموزش خود انتخاب کنند تا بتوانند آینده بهتری برای زندگی خود ترسیم نمایند. یکی از راه‌هایی که در پیش روی این افراد وجود دارد این است که یک مدرسه کسب و کار خوب را برای ادامه تحصیل در زمینه‌های مرتبط مانند MBA انتخاب کنند. اما این سوال مطرح می‌شود که مدرسه کسب و کار چیست؟ آیا با دانشگاه متفاوت است؟ بدون شک تفاوت‌هایی میان یک مدرسه کسب و کار و دانشگاه وجود دارد که افراد با آگاهی از این تفاوت‌ها و مزایای هر کدام می‌توانند بهترین راه را برای آینده خود انتخاب کنند.

 

معرفی مدرسه کسب و کار

قبل از اینکه به این سوال که مدرسه کسب و کار چیست و چه مزایای دارد پاسخ دهیم، ذکر این نکته ضروری است که افراد مختلف باید بر اساس سلایق و علایق خود بهترین مسیر را برای تحصیل انتخاب کنند. در واقع افراد باید این موضوع را در نظر بگیرند که چه علایق مطالعاتی و شغلی دارند و حاضر هستند کدام مسیر را برای بیشتر عمر خود برگزیده و وارد آن شوند. افرادی که در مقطع دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند یا در دانشگاه موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده‌اند برای وارد شدن به سطوح آموزش عالی دو انتخاب، یعنی دانشگاه و مدرسه کسب و کار را در پیش روی خود دارند که باید بر این اساس یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

اما در پاسخ به این سوال که مدرسه کسب و کار چیست؟ باید گفت که تعاریف مختلفی از مدرسه کسب و کار ارائه شده است که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته MBA + فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی (آپدیت 2022)

در صورتی که بخواهیم پاسخ دقیق‌تری به سوال مدرسه کسب و کار چیست بدهیم می‌توان گفت مدارس کسب و کار (Business School) به مراکز آموزش عالی گفته می‌شود که در آن‌ها تمرکز دوره‌ها و مباحث درسی بر مطالب تخصصی در حوزه کسب و کار و مدیریت است. حیطه‌هایی مانند کارآفرینی یا استارت آپ، استراتژی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت، فنون مذاکره، تجارت بین‌الملل و غیره می‌توان از جمله حیطه‌های مربوط به دروس در این مراکز باشد.

دانش اموزان پایه دهم در هنرستان حسابداری پکت می‌توانند حسابداری را از دوران مدرسه و از پایه یاد بگیرند

دانش اموزان پایه دهم در هنرستان حسابداری پکت می‌توانند حسابداری را از دوران مدرسه و از پایه یاد بگیرند

مدرسه کسب و کار چه فرقی با دانشگاه دارد؟

حال نوبت به پاسخ به این پرسش می‌رسد که تفاوت دانشگاه با مدرسه کسب و کار چیست؟ همانطور که گفته شده مدرسه کسب و کار یک مؤسسه آموزشی هم‌سطح دانشگاه است که آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مدیریت و کسب و کار را به متقاضیان ارائه می‌کند. در این مدارس بیشترین تمرکز بر روی مهارت آموزی دانشجویان است و صرفا به دانش نظری اکتفا نمی‌شود. در این مدارس دانشجویان پس از اتمام دوره گواهی مرتبط به گذراندن دوره مربوطه را دریافت می‌کنند. افرادی که در این مدارس موفق به اخذ مدرک MBA یا DBA شوند، در بسیاری از کشورها می‌توانند مدرک خود را به ترتیب معادل کارشناسی ارشد و دکتری ارائه کرده و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. اما در ایران این مدارک هم‌سطح و برابر با مدارک دانشگاهی به حساب نمی‌آید. 

دانشگاه محلی است که در آن دوره‌های آکادمیک تحصیلات عالی و تکمیلی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می‌شود و افراد در هر زمینه درسی به یک متخصص تبدیل می‌شوند. بر خلاف مدارس کسب و کار، در دانشگاه بیشترین تمرکز بر روی دانش نظری و مطالعه کتب و تدوین مقالات و اجرای تحقیقات و پژوهش‌های نظری است. افراد می‌توانند پس از اتمام تحصیل در دانشگاه یا همزمان با تحصیل خود وارد مدارس کسب و کار شده و به صورت تخصصی در زمینه‌های مدیریت و کسب و کار آموزش ببینند.

 

مدرسه کسب و کار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پس از اینکه دریافتیم مدرسه کسب و کار چیست و چه تفاوت‌هایی با دانشگاه دارد، حال نوبت به بررسی ویژگی‌های یک مدرسه کسب و کار خوب می‌رسد. شما در این مدارس با نحوه تدوین و پُر کردن انواع مدل کسب و کار آشنا می‌شوید و بعدها خودتان می‌توانید، بیزینس مدل، طراحی کنید.

ثبت نام دوره MBA و دوره DBA

ثبت نام دوره MBA و دوره DBA

ثبت نام دوره MBA و دوره DBA در مدرسه کسب و کار پکت

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره با هدف پرورش و کمک به اشتغال افراد، مدرسه کسب و کار پکت را در حوزه فناوری مالی (Fin.Tech) راه اندازی کرده است تا این افراد بتوانند از طریق کسب دانش به‌روز در زمینه مدیریت و کسب و کار در بازارهای کار معتبر داخلی و خارجی جذب شوند. مدرسه کسب و کار پکت یکی از مدارس معتبر در کشور به حساب می‌آید که توسط اساتید و کارد آموزشی مجرب خود دوره‌های MBA و DBA را با گرایش‌های مختلف به علاقمندان آموزش داده و مدرک معتبر به آن‌ها ارائه می‌کند. علاقمندان با ثبت نام در این دوره‌ها در مدرسه کسب و کار پکت اولین قدم را برای پیشرفت در درس و کار، استوار بر می‌دارند.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.