تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

بازار کار رشته MBA + فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی (آپدیت 2023)

طبق تحقیقی که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده، MBA (دوره مدیریت اجرایی) یکی از مهم‌ترین و درآمدزاترین رشته‌های تحصیلی جهان است. کسانی که MBA می‌خوانند موقعیت‌های شغلی متنوعی را تجربه می‌کنند و می‌توانند به درآمدی بالاتر از هم سن و سالان و یا کسانی که تحصیلات مشابه‌ای دارند، برسند. در این مطلب وبلاگ حسابداران خبره، بیشتر درباره مزایا و موقعیت‌های شغلی گوناگونی که در مسیر دانش‌آموختگان دوره MBA قرار دارد، بخوانید.

قبل از هر چیز، احتمالا سوالات زیر در ذهن شما وجود دارد:

 

چرا MBA بخوانیم؟

پیش از آنکه درباره موقعیت‌های شغلی MBA بدانیم، لازم است از خودمان بپرسیم چرا باید MBA بخوانیم؟ آیا درآمد رشته mba در ایران در مقایسه با کارهای دیگر بهتر است؟ اگر بله؛ چقدر؟ بازار کار مدیریت کسب و کار در ایران آنقدر خوب است که شغل فعلی‌ام را تغییر دهم؟

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید اگر از رسیدن صبح شنبه خشنود نمی‌شوی، باید شغلت را تغییر دهی! شاید این جمله بدیهی به نظر برسد اما همین یک جمله واقعیت زندگی بسیاری از افراد را نشان می‌دهد. کسانی که سال‌ها در یک سمت باقی مانده‌اند، جایگاهشان را دوست نداشته‌اند و یا نتوانسته‌اند کسب و کارشان را به شیوه‌ای که لایقش بودند، ارتقا دهند.
در تمام جهان گذراندن دوره‌های مدیریت کسب و کار و یا MBA به کسانی توصیه می‌شود که با مشکلاتی از قبیل آنچه به آن اشاره شد، دست و پنجه نرم می‌کنند و یا می‌خواهند پیش از آنکه دیر شود، زندگی و کسب و کارشان را متحول کنند. درامد رشته ام بی ای در ایران هم به گونه‌ای است که بتوان با آن یک زندگی راحت و بی دغدغه داشت. 
گذراندن دوره‌های MBA می‌تواند نقش مهمی در تغییر و بهبود کسب و کار، ارتقا جایگاه شغلی، ارتباط با افراد، فروش محصولات، ورود به شرکت‌های بزرگ جهان و ارتباط با سازمان‌ها داشته باشد.

در همین رابطه بخوانید: تفاوت mba و dba چیست؟

 

بازار کار رشته MBA

گذراندن دوره‌های MBA و رسیدن به درآمد رشته mba در ایران، می‌تواند دریچه‌هایی نو را در دنیای کسب و کار به رویتان باز کند. بازار کار مدیریت کسب و کار در ایران، باید با در نظر گرفتن فضای تجاری کشور بررسی شود. هر کاری که مدیران ام بی ای در خارج از ایران انجام می‌دهند را نمی‌توان به عنوان مشاغل بازار کار مدیریت کسب و کار بیان کرد. با اینحال، آینده شغلی رشته مدیریت کسب و کار برای فارغ التحصیلان این رشته، نسبت به فارغ التحصیلان دیگر رشته‌های علوم انسانی و مهندسی، بهتر است. در ادامه از 5 موقعیت‌ شغلی که با خواندن MBA می‌توانید برای تصدی آنها نه‌تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان درخواست بدهید، گفته‌ایم.

در همین رابطه بخوانید: شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

مدیریت فروش، یکی از مشاغل بازار کار دانش آموختگان MBA است

مدیریت فروش، یکی از مشاغل بازار کار دانش آموختگان MBA است

بیشتر بخوانید: دوره MBA چه کمکی به مدیریت استارتاپ‌ها می‌کند؟

 

هزینه دوره MBA

برای برخی از کسانی که دوست دارند دوره مدیریت کسب و کار یا MBA را بگذرانند، موضوع هزینه‌ی دوره‌ها اهمیت دارد و شاید باعث انصراف از شرکت در دوره‌ MBA شود. اما در اینجا دو موضوع بسیار مهم وجود دارد. نخست آنکه هزینه‌هایی که برای آموختن MBA صرف می‌کنید با توجه به موقعیت‌های شغلی که در انتظارتان است، بسیار ناچیز است. در واقع هزینه‌هایی که صرف آموختن دانش‌های MBA می‌کنید، بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید به شما باز خواهد شد. درامد رشته ام بی ای در ایران نسبت به هزینه‌های دوره بسیار بیشتر است و عموماً با حقوقی 1-3 ماه شما، برابری خواهد کرد. موضوع دوم این است که مرکز آموزش حسابداران خبره امکان گذراندن دوره MBA را به‌صورت اقساط نیز فراهم آورده است تا علاقه‌مندان بتوانند با راحتی خیال، گرایش استراتژی MBA یا گرایش‌های دیگر این رشته را بگذرانند. علاوه بر همه اینها می‌توانید روی حمایت‌های پکت برای ورود به بازار کار مدیریت کسب و کار و رسیدن به قله آینده شغلی رشته مدیریت کسب و کار هم حساب کنید. 

 

سخن آخر

در پایان به یاد داشته باشید که گذراندن دوره MBA مختص هیچ سن یا رشته خاصی نیست و تمام کسانی که دوست دارند بیشتر درباره مدیریت کسب و کار بدانند می‌توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند. رسیدن به درآمد رشته mba در ایران ممکن است و تنها باید دانسته‌های خود را در این حوزه، بیشتر کنید. اگر مایل به گذراندن دوره‌های MBA در آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره هستید، با ما تماس بگیرید تا بیشتر درباره این تصمیم جذاب زندگی‌تان با هم گفتگو کنیم.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.