تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

انجمن حسابداران خبره انگلستان را بیشتر بشناسید

«ما معتقدیم دانش حسابداری برای رشد اقتصادی و رونق کسب و کارها ضروری است. به همین دلیل سعی می‌کنیم در سرتاسر جهان، برای جوامع دانشی عادلانه‌تر و شفاف‌تر را ارائه کنیم.» این جملاتی است که سازمان (ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants، یا انجمن حسابداران خبره انگلستان درباره کسب و کار خود ارائه می‌کند. اما این دانش عادلانه چیست و شعبات این سازمان چه اقداماتی انجام می‌دهند؟ در این مطلب بیشتر بخوانید.

 

انجمن حسابداران انگلستان از آغاز تا امروز

تولد انجمن حسابداران خبره انگلستان به سال 1904 در بریتانیا بازمی‌گردد. زمانی که هشت حسابدار در لندن تصمیم می‌گیرند انجمنی را با استانداردهای بالا تاسیس کنند. یک سال بعد، ACCA نشریه‌ای برای اعضایش منتشر می‌کند که این نشریه هنوز هم چاپ و توزیع می‌شود. در سال 1905 اولین دوره آزمون‌های این انجمن برگزار شد و در سال 1909 اولین بانوی حسابدار به عضویت این انجمن درآمد تا فصلی نو در تاریخچه‌ی حسابداری جهان آغاز شود.
در سال 1913، اولین شعبه خارجی انجمن حسابداران خبره در آفریقای جنوبی تاسیس و در سال 1936، اولین شعبه‌ی آسیایی ACCA در مالزی فعالیتش را آغاز کرد.

 

امروزه در سرتاسر جهان مردم بسیاری عضو سازمان ACCA هستند

امروزه در سرتاسر جهان مردم بسیاری عضو سازمان ACCA هستند

در طول دهه‌ی 1940 که مقارن با جنگ جهانی دوم بود، انجمن حسابداران خبره انگلستان توانست با کمک صلیب سرخ آزمون‌های حسابداری‌اش را برگزار کند و روند برگزاری دوره‌ها متوقف نشد. در سال 1950، شعبه‌های دیگری در مناطق دیگری از جهان از جمله، هنگ‌کنک، زیمباوه، ترینیداد، توباگو و... بازگشایی شدند و در حدود 15 سال بعد، شعبه‌های ACCA از کشورهای حوزه‌ی دریای کارائیب سردرآوردند.

در سال 1974، ACCA نشان سلطنتی انگلستان را دریافت کرد و در سال 1980، توانست از دیوارهای آهنین بگذرد و شعباتی را در کشورهای اروپای شرقی و روسیه بازگشایی کند. در سال 1995، سایت ACCA به آدرس www.accaglobal.com راه‌اندازی شد و توسعه‌هایی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک با کمک این وب‌سایت آغاز گردید.

 

100 سال با انجمن حسابدارن خبره انگلستان

ACCA در سال 2004، در حالی جشن صد سالگی‌اش را جشن گرفت که در سرتاسر جهان بیش از 100،000 عضو داشت.

در سال 2012 مشاغلی که با مدرک ACCA قابل دریافت بودند از طریق وب‌سایت معرفی شدند و کسانی که این مدرک را دارند می‌توانند با موقعیت‌های شغلی گوناگونی که در مسیرشان قرار دارد، آشنا شوند.

در سال 2014، انجمن حسابداران خبره انگلستان عنوان بزرگترین سازمان در زمینه‌ی حسابداری، که آزمون‌های یکپارچه برگزار می‌کند را ازآن خود کرد. از سال 2015، ACCA با همکاری دانشگاه لندن، شرایطی را ایجاد کردند تا فراگیران دوره‌ی حسابداران خبره در سرتاسر جهان بتوانند در پایان دوره‌ی خود، مدرک دانشگاهی معتبر را همزمان دریافت کنند.

در سال 2016 شعبه‌های ACCA در استرالیا و نیوزلند راه‌اندازی شدند و در سال 2017، انجمن حسابداران خبره با بیش از 200،000 عضو در سرتاسر جهان در نقطه‌ای تاریخ‌ساز ایستاد.

خانم لینزی نماینده ACCA در خاورمیانه، به عنوان سخنران ویژه در همایش PACT حضور داشتند

خانم لینزی نماینده ACCA در خاورمیانه، به عنوان سخنران ویژه در همایش PACT حضور داشتند

 

قدمت انجمن حسابداران خبره در ایران

انجمن حسابداران خبره ایران که زیر نظر انجمن اصلی فعالیت می‌کند، به‌عنوان نخستین و بزرگترین انجمن حسابداری حرفه‌ای ایران در سال 1351 در خیابان نجات‌الهی تهران تاسیس شد. حدود یک سال بعد، این انجمن به ثبت رسید. مدتی بعد، لوگوی این انجمن توسط مرحوم جناب آقای مرتضی ممیز، که لقب پدر گرافیک ایران را از آن خود کرده است، طراحی و ثبت شد.

این انجمن از سال 1355 اقدام به انتشار «ماهنامه حسابدار» کرده و انتشار این نشریه همچنان ادامه دارد. برگزاری سمینارهای تخصصی و دوره‌های آموزشی حرفه‌ای بخشی دیگر از فعالیت‌های انجمن حسابداران خبره در ایران را تشکیل داده است. این انجمن بیش از 8،500 عضو حرفه‌ای و فعال دارد و عضو پیوسته فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) می‌باشد.

 

از انجمن حسابداران تا PACT

در سال 1377، انجمن حسابداران خبره با همراهی دانشگاه صنعت نفت اقدام به پایه‌گذاری آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره یعنی PACT کردند. این مرکز آموزش به‌عنوان نماینده رسمی انجمن حسابداران خبره مدیریت انگلستان (CIMA) و انجمن حسابداران خبره انگلستان (ACCA) فعالیت می‌کند. مرکز PACT با سال‌ها فعالیت در ایران، اولین و باسابقه‌ترین نمایندۀ طلائی (GOLD) انجمن حسابداران خبره انگلستان (ACCA)، تنها نماینده انجمن حسابداران مدیریت خبره انگلستان (CIMA) و تنها نماینده انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW) می‌باشد.

 

برگزاری دوره‌های بین‌المللی ACCA در موسسه PACT

برگزاری دوره‌های بین‌المللی ACCA در موسسه PACT

در این مرکز، دوره‌های گوناگون حسابداری، مدیریت، دوره‌های سازمانی، بورس، سرمایه‌گذاری و... برگزار می‌شود و بسیاری آن‌را بهترین آموزشگاه حسابداری تهران می‌دانند.

 

ACCA و مدارک آکادمیک

همان طور که در بالا اشاره شد، انجمن حسابداران خبره انگلستان شرایطی را ایجاد کرده تا کسانی که این دوره را می‌گذرانند همزمان بتوانند مدرک دانشگاهی نیز دریافت کنند. اما چگونه؟ دوره ACCA در دو دوره مقدماتی و حرفه‌ای تعریف می‌شود. دوره مقدماتی از سطح F1 آغاز و تا F9 ادامه دارد و دوره پیشرفته از P1 شروع و تا P7 امکان تحصیل دارد.

با توجه به این نکته، مدارک معادل به شرح زیر ارائه خواهند شد.

 

با گذراندن دوره ACCA می‌توانید مدرک دانشگاهی معتبر معادل دریافت کنید

با گذراندن دوره ACCA می‌توانید مدرک دانشگاهی معتبر معادل دریافت کنید

 

تفاوت دوره CMA و ACCA چیست؟

دوره ACCA، آموزش حسابداری بین‌المللی است و دوره CMA بالاترین مدرک در زمینه حسابداری مدیریت است. دارندگان مدرک ACCA دارای مهارت‌های حسابداری، حسابداری صنعتی و حسابرسی مالی هستند و داراندگان CMA، علاوه بر انجام بخش‌های مالی می‌توانند حسابداری، تصمیم‌گیری، مدیریت و برنامه‌ریزی را برای یک سازمان انجام دهند. در مجموع انتخاب اینکه کدام دوره برای شما بهتر است، کاملا به اهداف، برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری‌تان مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تفاوت این دو دوره بدانید، مطلب «تفاوت دوره CMA و ACCA چیست؟» را بخوانید.

 

در پایان امیدواریم این مطلب نقش موثری در آشنایی با انجمن حسابداران خبره انگلستان و انتخاب دوره‌هایی داشته باشد که قصد گذراندن آنها را دارید. ضمنا اگر مشتاق بودید بیشتر درباره‌ی دوره‌های ACCA بدانید، از شما دعوت می‌کنیم مطلب «دوره بین‌المللی ACCA» را بررسی کنید.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
saeedeskandari
مفیدبود
0 0
1402/01/21, 08:25
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.