تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

دوره حسابداری صنعتی تلاشی است جهت آشنایی شما با حسابداری بهای تمام شده کالاها و خدمات. آنچه در دوره حسابداری صنعتی آموزش داده می‌شود، به این صورت است که ابتدا با ساختار «بهای تمام شده» آشنا می‌شوید که از 3 جزء اصلی تشکیل شده و در ادامه روش‌های مختلف هزینه‌یابی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در لیست سرفصل‌های دوره حسابداری صنعتی، «تسهیم هزینه‌های سربار» نیز وجود دارد و در مسیر آشنایی با سیستم بهای تمام شده، ضروری‌ست که به این امر پرداخته شود.

 


مدت 30 ساعت
پیش‌نیاز داشتن مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته های مرتبط و حداقل 1 سال سابقه کار
مدرک از طرف انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت صادر می‌شود. مدرک این دوره را می‌توانید به صورت الکترونیکی از قسمت «پروفایل دانش‌پذیر» دریافت نمایید و در صورت نیاز به دریافت فیزیکی مدرک، در پروفایل خود ثبت‌ درخواست نمایید. (نمونه مدرک)
نحوه پرداخت

پرداخت به صورت نقدی


زمان‌های برگزاری دوره آنلاین حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) و ثبت‌نام آنلاین
  • 1 دوره‌ی آموزشی مورد نظرتان را از فهرست انتخاب کنید.
  • 2 فرم اطلاعات شخصی‌تان‌ را کامل و صحیح تکمیل کنید.
  • 3 پس از مطالعه‌ی آیین‌نامه روی کلید «ثبت» کلیک کنید.
انتخاب ردیف کد برنامه روز برگزاری ساعت تاریخ شروع استاد قیمت ظرفیت
ثبت‌نام حقیقی
نوع ثبت‌نام
جنسیت
نام
نام خانوادگی
کد ملی
تلفن همراه
ایمیل
استان
شهر
ابتدا استان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
آدرس پستی
کد پستی
مبلغ کل
0 ریال
تخفیفات
0 ریال
تخفیف با کد
0 ریال
مبلغ قابل پرداخت
0 ریال
کد تخفیف

اگر کد تخفیف دارید آن را وارد کنید و سپس دکمه «اعمال کد تخفیف» را بزنید.

اعمال کد تخفیف

دانش پذیر گرامی، لطفا در انتخاب گزینه «نحوه ثبت‌نام» و ثبت کلیه‌ی اطلاعات خود دقت نمایید، این فاکتور پس از صدور تحت هیچ شرایطی امکان ویرایش ندارد.

سرفصل دروس
1. دوره حسابداری صنعتی - بهای تمام شده / 30 ساعت
ساختار عوامل تولید (مواد، دستمزد و سربار)، بررسی عناصر گزارش قیمت تمام شده تولید، روش‌های مختلف هزینه‌یابی، ضایعات تولید و نحوه ارزیابی آن، معادل آحاد تولید و نقش آن در محاسبه بهای تمام شده محصول، تسهیم هزینه‌های سربار در دوایر تولیدی و خدماتی، مراکز هزینه و طبقه‌بندی آنها


ادامه مطلب

محتوای دوره

حسابداری از جمله رشته‌های پرطرفدار و محبوب بازار کار است. نیاز به حسابداران خبره و باتجربه، با در نظر گرفتن پیشرفت تکنولوژی و رقابتی‌‌ترشدن بازار، افزایش یافته است. امروزه می‌توان در هر شرکت، اداره، موسسه و سازمان کوچک و بزرگ، حضور یک حسابدار را مشاهده کرد. شاخه‌های حسابداری امروزی آنقدر گسترده شده که نمی‌توان تمامی مباحث و مسائل مربوط به امور مالی را تنها در مفهومی به نام حسابداری گنجاند. به همین دلیل شاخه‌های زیادی از حسابداری سنتی با در نظر گرفتن تغییرات و تکنولوژی‌های روز ایجاد شده است. حسابداری صنعتی، از جمله شاخه‌های پیچیده و با اهمیت حسابداری به شمار می‌آید.

 

حسابداری بهای تمام شده چیست؟

حسابداری بهای تمام شده، یک شاخه از حسابداری است که به ثبت، تحلیل، و گزارش هزینه‌های مرتبط با تولید کالا و ارائه خدمات می‌پردازد. این روش حسابداری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا متوجه شوند که هزینه تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت چقدر است. از طریق حسابداری بهای تمام شده، مدیران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد قیمت‌گذاری، بودجه‌بندی، کنترل هزینه‌ها و بهبود کارایی تولید اتخاذ کنند.

اصول اصلی حسابداری بهای تمام شده عبارتند از:

  • ثبت هزینه‌ها: شامل شناسایی و ثبت همه هزینه‌های مرتبط با تولید محصول یا ارائه خدمت.
  • تخصیص هزینه‌ها: تخصیص دقیق هزینه‌ها به محصولات یا خدمات مرتبط. این کار می‌تواند شامل تخصیص هزینه‌های مستقیم (مانند مواد اولیه و دستمزد) و هزینه‌های غیرمستقیم (مانند هزینه‌های اداری و استهلاک) باشد.
  • تحلیل هزینه‌ها: بررسی دقیق هزینه‌ها برای درک بهتر چگونگی تأثیر آن‌ها بر سودآوری.
  • گزارش‌دهی: تهیه گزارش‌های مفید برای مدیریت که نشان‌دهنده عملکرد مالی و کارایی تولید باشد.

از حسابداری بهای تمام شده می‌توان برای ارزیابی کارایی، شناسایی فرصت‌های کاهش هزینه، و هدایت استراتژی‌های کسب‌وکار استفاده کرد. این روش در انواع صنایع از تولیدی گرفته تا خدماتی کاربرد دارد و ابزار مهمی برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و عملیاتی است.

 

حسابدار صنعتی کیست؟

حسابدار صنعتی کسی است که در بازار رقابتی و پُرتلاطم تجارت امروزی وظیفه محاسبه هزینه‌ها و بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده دارد. نیاز مبرم کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی به استخدام حسابدار صنعتی باعث شده که بسیاری از افراد این رشته را به عنوان رشته تخصصی خود انتخاب کنند؛ اما با این وجود شما نمی‌توانید تنها به مهارت‌های تجربی یا آموزش‌های آکادمیک بسنده کنید. حسابداری صنعتی از جمله رشته‌هایی است که به تجربه و دانش در کنار هم نیاز دارد. برای حل این مشکل، پیشنهاد می‌شود دوره‌های حسابداری صنعتی را در آموزشگاه حسابداری طی کنید.

در این دوره‌ها شما می‌توانید علاوه بر یاد گرفتن مباحث تئوری و نظری، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در حل مسائل واقعی و ملموس بالاتر ببرید. حسابدار صنعتی باید بتواند مدیریت و تصمیم‌گیری در مسیر توسعه واحد صنعتی یا جذب سرمایه‌گذار را برای مدیران و فعالان حوزه صنعت آسان‌‌تر کند. تنها در این حالت است که می‌توانید اعتماد کافی نسبت به دانش و تجربه خود کسب کنید.

 

کاربرد حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده چیست؟

هدف اصلی حسابداری صنعتی، محاسبه و برآورد سرمایه‌های آورده شده و هزینه‌های خارج شده از شرکت است. در نهایت باید هزینه و بهای تمام شده هر محصول به دست بیاید. به همین دلیل این نوع از حسابداری را با نام حسابداری بهای تمام شده نیز می‌شناسند. رقابتی‌‌تر شدن بازار صنایع، باعث شده که شرکت‌ها به فکر تولیدات بیشتر و محاسبه دقیق قیمت تمام شده هر محصول باشند. روش‌ها و اصول بدست آوردن هزینه‌ها و مخارج در تمامی انواع حسابداری یکسان است، اما آموزش‌هایی که حسابدار صنعتی در محاسبه بهای تمام شده می‌بیند، توانایی‌های او را نسبت به پیدا کردن عدد دقیق قیمت هر محصول بالاتر می‌برد.

البته استخدام حسابدار صنعتی مختص به صنایع و کارخانجات نیست و بسیاری از موسسات و شرکت‌های خدماتی هم برای انجام امور مالی و پیدا کردن هزینه‌های هر خدمت به نیروی حسابداری بهای تمام شده نیاز دارند. در دوره حسابداری صنعتی، چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول مهم است و پس از آن اندازه‌گیری موجودی‌ها، تعیین سود دوره‌های زمانی و کنترل هزینه‌ها را انجام می‌دهید.

وظایف حسابدار صنعتی، انجام فرآیند شناسایی هزینه‌ها و طبقه‌بندی آن‌ها، برنامه‌ریزی و اجرای ساختارهایی برای کنترل قیمت و کاهش هزینه‌ها، مشخص کردن سود و زیان و گزارش‌دهی تمامی این موارد به مدیران بالادستی است. مشخص کردن هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم از جمله اصلی‌‌ترین مواردی است که در دوره حسابداری صنعتی می‌آموزید. پس از آن، ارائه گزارش‌های دقیق و جامع از وضعیت آورده‌ها و هزینه‌ها اهمیت دارد. از گزارش‌های رایج می‌توان به گزارش بهای تمام شده تولید، گزارش ضایعات، گزارش خرید، گزارش‌ بهای تمام شده فروش، گزارش سود و زیان، تنظیم ترازنامه، گردش جریانات نقدی و گزارش تقسیم سود اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهای تمام شده کالای تولیدی چگونه محاسبه می‌شود؟

 

دوره حسابداری صنعتی

گذراندن دوره حسابداری صنعتی به شما کمک می‌کند تا در فضایی تئوری و عملی، آموزش ببینید. مهم‌‌ترین ویژگی دوره حسابداری بهای تمام شده پکت در مقایسه با دیگر دوره‌ها، عملی بودن دوره و تدریس مطابق با سرفصل استاندارد حسابداری صنعتی است. شما در این دوره زیر نظر اساتید مجرب و با تجربه موسسه پکت تمامی مباحث را آموزش خواهید دید. علاوه بر آن امکان ثبت‌نام اینترنتی و شرکت در کلاس آنلاین، می‌تواند منجر به صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه‌های شما شود.

مدرک و گواهینامه دوره حسابداری صنعتی از طرف انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت صادر می‌شود؛ اما می‌توانید در صورت نیاز به دریافت گواهینامه فیزیکی و کاغذی، درخواست‌تان را در سایت ثبت کنید. گذراندن دوره‌های آنلاین برای شاغلین و کارمندان پیشنهاد می‌شود، زیرا می‌توانند شرایط کاری خود را با جلسات آموزشی تطبیق دهند. مهم‌‌ترین سرفصل دروسی که در آموزش حسابداری صنعتی اهمیت دارد، شامل موارد زیر است:

  • ساختار عوامل تولید (مواد، دستمزد و سربار)
  • بررسی عناصر گزارش قیمت تمام شده تولید
  • روش‌های مختلف هزینه‌یابی
  • ضایعات تولید و نحوه ارزیابی آن
  • معادل آحاد تولید و نقش آن در محاسبه بهای تمام شده محصول
  • تسهیم هزینه‌های سربار در دوایر تولیدی و خدماتی، مراکز هزینه و طبقه‌بندی آن‌ها

 

بیشتر بخوانید:

 

چرا دوره حسابداری بهای تمام شده پکت را ثبت نام کنم؟

گذراندن دوره حسابداری بهای تمام شده می‌تواند به شما برای تبدیل شدن به حسابدار صنعتی کمک کند. این حرف به آن معناست که شما نباید تنها به گذراندن دوره یا دریافت گواهینامه بسنده کنید. آنچه به عنوان حسابدار نیاز دارید، مهارت و توانایی در کنار دانش است. پکت با در اختیار داشتن مدرسان و اساتید کارکشته، توانایی‌های شما را افزایش داده و به شما کمک می‌کند تا از مهارت‌های خود در فضایی تجربی و عملی استفاده کنید. علاوه بر آن دوره‌های پکت را می‌توانید به شکل مجازی آنلاین و آفلاین نیز بگذرانید.

این ویژگی دست شما را برای گذراندن دوره‌های بیشتر باز می‌گذارد. فارغ از تمامی این موارد آموزشگاه حسابداری پکت به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌‌ترین مجموعه آموزش حسابداری با بسیاری از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات و ادارات همکاری می‌کند. اعتماد و اعتباری که پکت در این سال‌ها بدست آورده است را می‌توانید در تعداد دانشجویان و دوره‌دیدگان حسابداری صنعتی ببینید.



برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید‎
آیا در پایان هر درس امتحان برگزار خواهد شد؟

با توجه به نوع دوره و صلاح‌دید استاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری دریافت کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در واحد مشاوره و ثبت‌نام مشورت کنید.

02142294   -   داخلی 1

برای ثبت‌نام چه کار باید بکنم؟

در صورت ثبت‌نام نقدی، در همین صفحه با انتخاب زمان برگزاری مورد نظر و تکمیل اطلاعات، به درگاه پرداخت متصل می‌شوید و پس از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد بود.
ثبت‌نام اقساطی به صورت حضوری در محل مرکز آموزش حسابداران خبره با ارائه چک طبق فواصل مشخص شده در آیین‌نامه انجام خواهد شد.

محل برگزاری دوره‌های آموزشی کجاست؟

دوره‌های آموزشی حضوری:

در ساختمان اصلی مرکز آموزش حسابداران خبره به نشانی: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23 برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری (آفلاین):

از طریق نرم‌افزار "ADOBE CONNECT" برگزار شده و نیاز به حضور در مرکز آموزش ندارید.


Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.