تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

نخستین همایش استانداردهای جدید حسابداری ایران

نخستین همایش استانداردهای جدید حسابداری ایران

نخستین همایش استانداردهای جدید حسابداری ایران، چالش‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی در اجرا؛ روز چهارشنبه 9 مرداد ماه 1398 در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. این همایش با توجه به لازم‌الاجرا شدن استانداردهای جدید حسابدرای ایران از 1 فروردین 1398، برای اولین بار توسط مرکز آموزش حسابداران خبره و انجمن حسابداران خبره ایران در سطح کشور برگزار شد.

 

برگزاری این همایش توسط آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره و انجمن حسابداران خبره ایران، توانست فرصتی مناسب را در اختیار حسابداران، حسابرسان، مدیران، کارشناسان و سایر علاقمندان قرار دهد تا علاوه بر کسب دانش مورد نیاز در مورد استانداردها از بزرگترین اساتید حرفه، بتوانند موضوعات مدنظر خود را نیز با خبره‌گان مطرح نموده و از به‌روزترین اطلاعات در این خصوص بهره‌مند گردند. 

پذیرش میهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش از ساعت 13:30 آغاز شد و حضار در زمان ورود به سالن پکیج همایش به همراه کنداکتور مراسم را دریافت نمودند.

مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی آغاز شد.

 

 

در ابتدای مراسم آقای غلامرضا سلامی "نایب رییس شورای مدیریت مرکز آموزش حسابداران خبره" بعد از خوش‌آمدگویی به حضار، در مورد یادها و خاطرات زنده یاد آقای محمد منیری "دبیر کل سابق انجمن حسابداران خبره ایران" صحبت کردند و کلیپی درباره فعالیت‌های آن مرحوم طی سال‌ها زحماتشان به عنوان دبیر کل سابق انجمن حسابداران خبره ایران پخش شد. در انتها به احترام ایشان حضار یک دقیقه سکوت نمودند.

مراسم، با تقدیر و تشکر آقای رضا مستأجران رییس شورای مدیریت مرکز آموزش حسابداری پکت از زحمات دکتر ابراهیم نوروزبیگی "مدیر اجرایی سابق مرکز آموزش حسابداران خبره" ادامه یافت. نمی‌توانیم کتمان کنیم که در دوران مدیریت دکتر ابراهیم نوروزبیگی تحولات وسیعی صورت گرفت و در جای‌جای این مرکز اثر پشتکار و همت ایشان به چشم می‌خورد و همواره مسرور خاطراتی خواهیم بود که در کنار ایشان رقم زدیم. بنابراین در این فرصت مناسب با هدیه و لوح تقدیر از طرف مرکز از ایشان قدردانی به عمل آمد.

 

قدردانی از دکتر ابراهیم نوروزبیگی، مدیر اجرایی سابق مرکز آموزش حسابداران خبره

قدردانی از دکتر ابراهیم نوروزبیگی، مدیر اجرایی سابق مرکز آموزش حسابداران خبره

 

در ادامه مراسم و بعد از سخنرانی آقای مرتضی اسدی "عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی کشور" در زمینه استانداردهای جدید حسابداری و نقش حسابرسان دراجرای این استانداردها، وارد نشست اول شدیم.

 

نشست اول

این نشست با موضوع استاندارد شماره 1 حسابداری ایران درباره‌ی "نحوه ارائه صورت‌های مالی" و سخنرانی دکتر مهدی مرادزاده‌فرد "عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران" آغاز شد. این استاندارد، مبنای ارائه صورتهای مالی با مقاصد عمومی را مقرر می‌کند تا از قابل مقایسه بودن آن با صورتهای مالی دوره‌های قبل واحد تجاری و نیز با صورتهای مالی سایر واحدهای تجاری اطمینان حاصل شود. این استاندارد، الزامات کلی درباره ارائه صورتهای مالی، رهنمودهایی درباره ساختار و حداقل الزامات مربوط به محتوای آنها را تعیین می‌کند.

 

موضوع دوم در نشست اول؛ استاندارد شماره 2 درباره‌ی "صورت جریان‌های نقدی" با بیان دکتر علی رحمانی "عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا" بود. هدف این استاندارد، تدوین الزاماتی برای ارائه اطلاعات درباره تغییرات تاریخی نقد و معادلهای نقد واحد تجاری از طریق صورت‌جریانهای نقدی است که در آن، جریانهای نقدی هر دوره بر حسب فعالیتهای عملیاتی، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی طبقه‌بندی می‌شود. 

 

موضوع سوم در نشست اول؛ استاندارد شماره 34 درباره‌ی رویه‌های حسابداری و تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهاتبود که توسط دکتر ساسان مهرانی "عضو هیئت علمی دانشگاه تهران" مطرح شد. 

بعد از پایان نشست اول، پنل پرسش و پاسخ توسط سخنرانان محترم و حضار گرامی برگزار شد و حضار توانستند پرسش‌های خود را با سخنرانان به راحتی مطرح کنند.

در ادامه با انواع نوشیدنی های گرم و سرد، اسنک و فینگرفودهای متنوع از میهمانان پذیرایی به عمل آمد.

 

نشست دوم

این نشست با موضوع استاندارد شماره 35، درباره مالیات بر درامد؛ با سخنرانی دکتر ابراهیم نوروزبیگی "مدیر اجرایی سابق مرکز آموزش حسابداران خبره" آغاز شد. 

موضوع دوم در نشست دوم؛ استاندارد شماره 36؛ درباره‌ی ابزارهای مالی (ارائه) با سخنرانی دکتر محمدحسین قائمی "دانشیار دانشگاه بین‌المللی‌امام‌خمینی" بود. عناوین این استاندارد بدین شرح است:

موضوع سوم در نشست دوم؛ استاندارد شماره 37 درباره ابزارهای مالی (افشا) بود که توسط دکتر محسن غلامرضایی مدیر اجرایی مرکز آموزش حسابداران خبره ارائه شد.

پس از پایان نشست دوم، پنل پرسش پاسخ به همراه سخنرانان محترم نشست برگزار شد و در انتها گواهینامه حضور در همایش استانداردهای جدید حسابداری ایران از طرف مرکز آموزش حسابداران خبره به حضار تقدیم شد.

 

پنل پرسش و پاسخ نشست دوم

پنل پرسش و پاسخ نشست دوم

 

در برگزاری این همایش، مسئولین از روزها قبل اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای کارهای مربوط به مراسم نمودند و این تلاش‌های گروهی تا ساعاتی بعد از اتمام مراسم نیز ادامه داشت.

با توجه به استقبال گسترده از موضوع همایش و محدود بودن ظرفیت سالن، این همایش با عنوان کارگاه آموزشی استانداردهای جدید حسابداری ایران، برای دومین بار در تاریخ 12 شهریور ماه 1398 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه آموزشی میتوانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند. 

 

لینک ثبت‌نام در دومین کارگاه آموزشی استانداردهای جدید حسابداری ایران

 

 



برچسب‌ها

فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.