تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

در آخرین گام برای تقویت مهارت­‌های حسابداری و مدیریتی افراد، دوره پرورش مشاور مالی، با تاکید بر سرفصل­‌های متنوع، به شما کمک می­‌کند در کنار انجام امور مالی و حسابداریِ سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستید، در مقام یک مشاور مالی نیز خدمات متنوع و ارزش آفرینی را به افراد و ساز­مان­‌ها ارائه دهید. این دوره شما را آماده می­‌کند تا طرح­‌های امکان‌سنجی اقتصادی برنامه­‌های کسب و کار­ را تدوین کرده و در گام بعدی بتوانید عملکرد این کسب و کارها را ارزیابی کرده و مشاوره لازم را جهت ادامه یا توقف آن به صاحبان کسب و کار ارائه دهید. همچنین شما با گذراندن این دوره می­‌توانید ناکارایی‌­های موجود در روش­‌ها و فرآیندهای سازمانی را شناسایی کرده و با ارائه پیشنهادات کاربردی و سازنده، زمینه بهبود فعالیت سازمان را فراهم کنید.


مدت 180 ساعت
پیش‌نیاز داشتن مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته های مرتبط به همراه حداقل پنج سال سابقه کار در سطح سرپرستی امور مالی
مدرک انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت
نحوه پرداخت نقد: در صورت پرداخت نقدی، مبلغ 5,000,000 ریال تخفیف خواهید داشت.

اقساط: مبلغ 45،000،000 ریال بابت پیش پرداخت و الباقی در 2 فقره چک به فاصله هر 3 ماه یکبار، مساوی

توضیحات: چک صیادی (بنفش)، در وجه: مرکز آموزش حسابداران خبره، به شناسه ملی: 10100618405



دروس دوره حضوری عالی پرورش مشاور مالی
Course
آشنایی با حرفه مشاوره
قانون مالیات
قانون تجارت
قانون کار و تأمین اجتماعی
حسابداری مدیریت
تجزیه و تحلیل مالی کسب و کار
مطالعه امکان‌سنجی و تدوین برنامه‌های کسب و کار
مدیریت پروژه
مدیریت استراتژیک
عارضه‌یابی و بهبود روش‌ها
تهیه صورت‌های مالی تلفیقی

سرفصل دروس
1. آشنایی با حرفه مشاوره / 12 ساعت
معرفی حرفه مشاوره، مدیریت کسب و کار مشاوره، تعریف محصول، بازاریابی و توسعه بازار، فرآیند فروش در حرفه مشاوره، مهارت حل مساله در حرفه مشاوره، موضوعات تجاری در کسب و کار مشاوره، کارگروهی (پروژه دانشجویان): تهیه یک نمونه پیشنهاد فنی و مالی در خصوص یک موضوع مشاوره


2. قانون مالیات / 12 ساعت
مالیات بر درآمد اتفاقی، معافیت‌ها، موارد خاص، مالیات بر ارزش افزوده، معاملات فصلی


3. قانون تجارت / 12 ساعت
ارکان شرکت‌های تجاری و نقش این قبیل ساختارها در اقتصاد کشور، الزامات تشکیل- اداره و وظایف مجامع عمومی صاحبان سهام و نکات آن، مدیران و نحوه انتخاب و مسئولیت‌های آنها در شرکت‌های تجاری، نقش و وظایف بازرسان قانونی.


4. قانون کار و تأمین اجتماعی / 15 ساعت
تعریف مفاهیم اساسی در قانون کار و کارکرد هریک از تعاریف (کارگر ـ کارفرما ـ کارگاه)، قراردادکار و انواع آن (موقت ـ دایم ـ مزد ساعتی ـ معین ـ کارمزد ساعتی و کارمزدی)، مسائل مربوط به قراردادهای کار (ماموریت ـ اضافه‌کار ـ شب‌کاری ـ مرخصی‌ها ـ کارهای سخت و زیان‌آور)، حل و فصل اختلافات ناشی از قراردادکار، حقوق و دستمزد و جایگاه آن در قراردادکار، تعریف حقوق تامین اجتماعی، شرکای اجتماعی و جایگاه آنها در روابط سه‌گانه، ساختار و منابع درآمد سازمان تامین اجتماعی، ضمانت اجرای منابع درآمد سازمان تامین اجتماعی (بازرسی کارگاهی ـ حسابرسی از دفاتر قانونی و موارد تشخیص مستقل سازمان)، حل و فصل اختلافات بین کارفرمایان و سازمان


5. حسابداری مدیریت / 12 ساعت
تجزیه و تحلیل رفتار هزینه، تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر (هزینه‌ها، حجم فعالیت و سود) CVP و توصیف اهرم عملیاتی، هزینه‌یابی استاندارد: تحلیل انحرافات و ارزیابی عملکرد، هزینه‌یابی برمبنای فعالیت (ABC) - بودجه‌بندی بر مبنای فعالیت (ABB) - مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM)، هزینه‌یابی بر مبنای هدف


6. تجزیه و تحلیل مالی کسب و کار / 16 ساعت
تحلیل مدیریت سرمایه در گردش، تعریف کیفیت سود و شاخص سودآوری، تحلیل چرخه عملیات، آشنایی با شاخص‌های بازدهی و فرمول دوپونت، تحلیل حاشیه سود، تحلیل گردش دارایی‌ها، تحلیل اهرم‌ها، تحلیل بازده دارایی‌ها، تحلیل بازده حقوق صاحبان سهام، تحلیل مبتنی بر ارزش افزوده اقتصادی، تحلیل رشد، بودجه‌بندی مبتنی بر مدل رشد پایدار، تحلیل مبتنی بر بودجه‌بندی سرمایه‌ای، تحلیل میانگین موزون هزینه سرمایه‌ای، تحلیل سیاست سود تقسیمی، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی


7. مطالعه امکان‌سنجی و تدوین برنامه‌های کسب و کار / 21 ساعت
آشنایی با مدل‌های کسب و کار، اصول انجام مطالعات امکان‌سنجی و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری، پروژه گروهی آشنایی با مدل‌های کسب و کار، پروژه انفرادی اصول انجام مطالعات امکان‌سنجی و توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری: تهیه یک مدل مالی (COMFAR یا EXCEL)


8. مدیریت پروژه / 20 ساعت
تعریف پروژه و خصوصیات یک پروژه، موانع موجود در پروژه‌های مشاوره مدیریت در ایران، تعریف مدیریت پروژه، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، دلایل شکست پروژه‌های مشاوره‌ای، روش‌های انتخاب مشاور، مسئولیت‌ها - چالش‌ها و مهارت‌های مدیر پروژه، شرح وظایف کلیدی مدیر پروژه، اصول و نکات کلیدی درسازماندهی و تشکیل تیم پروژه، فرآیند کنترل پروژه، ارکان پروژه‌های مشاوره‌ای، درخواست طرح پیشنهادی (RFP) پروژه‌های مشاوره‌ای، تهیه پرپوزال پروژه‌های مشاوره‌ای، تشریح مراحل انجام پروژه‌های مشاوره‌ای طبق مدیریت پروژه (PMBOK)، تشریح دانش‌های نه‌گانه مدیریت پروژه‌های مشاوره‌ای، بررسی موردی: مرور یک پروژه واقعی


9. مدیریت استراتژیک / 12 ساعت
رویکردهای برنامه‌ریزی (غلطان - بلندمدت - جامع - پویا و استراتژیک)، فرآیند مدیریت استراتژیک، تدوین عناصر کلان برنامه استراتژیک، برنامه‌ریزی عملیاتی، کنترل استراتژیک، تفکر استراتژیک


10. عارضه‌یابی و بهبود روشها / 20 ساعت
مفاهیم عارضه‌یابی و ضرورت آن در سازمان‌ها، سطوح و انواع عارضه‌یابی، ویژگی‌های عارضه‌یاب، روش‌های عارضه‌یابی، متدولوژی‌های عارضه‌یابی فرآیندها و سیستم‌ها، متدولوژی عارضه‌یابی بر مبنای مدل تعالی EFQM، اصول نگارش گزارش عارضه‌یابی، نحوه شناسایی و اولویت‌بندی اقدامات بهبود، نحوه تهیه اقدامات بهبود، مفاهیم و متدولوژی مهندسی مجدد سازمان، مفاهیم و متدولوژی کایزن، مفاهیم و متدولوژی چرخه بهره‌وری، بررسی موردی: مرور یک پروژه واقعی


11. تهیه صورت‌های مالی تلفیقی / 28 ساعت
سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، ترکیب تجاری، بهای تمام شده ترکیب تجاری، سرقفلی، مازاد سهم واحد تحصیل‌کننده از خالص ارزش منصفانه دارایی‌ها و بدهی‌های قابل تشخیص واحد تحصیل‌شده نسبت به بهای تمام شده، ارائه صورت‌های مالی تلفیقی، واحدهای تجاری وابسته و واحدهای تجاری تحت کنترل مشترک، معاملات درون گروهی، تهیه و ارائه صورت جریان وجوه نقد تلفیقی، سود هر سهم تلفیقی، تغییر در ساختار گروه، خرید یا ادغام


ادامه مطلب



برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید‎
آیا مدرک این دوره قابل پذیرش در خارج از ایران می‌باشد؟

به عنوان یک مدرک حرفه­‌ای مورد تأیید مراکز آموزش حرفه‌‎­ای ایران شناخته شده می‌باشد.

منظور از سطح‌بندی شدن دروس در این دوره چیست؟

با در نظر گرفتن سطح دانشجویان برای ورود به این دوره و استانداردسازی سرفصل‌ها، سطوح اعلام شده برای دروس در راستای نیاز دانشجویان در این دوره طراحی شده است.

آیا در پایان دوره توانایی انجام مشاوره مالی برای سازمان‌ها را خواهیم داشت؟

بله. با توجه به توانایی‌های ایجاد شده و سوابق تجربی و اجرایی دانشجو چنین توانایی در فرد ایجاد خواهد شد.

آیا در پایان هر درس امتحان برگزار خواهد شد؟

با توجه به نوع دوره و صلاح‌دید استاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری دریافت کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در واحد مشاوره و ثبت‌نام مشورت کنید.

02142294   -   داخلی 1

برای ثبت‌نام چه کار باید بکنم؟

در صورت ثبت‌نام نقدی، در همین صفحه با انتخاب زمان برگزاری مورد نظر و تکمیل اطلاعات، به درگاه پرداخت متصل می‌شوید و پس از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد بود.
ثبت‌نام اقساطی به صورت حضوری در محل مرکز آموزش حسابداران خبره با ارائه چک طبق فواصل مشخص شده در آیین‌نامه انجام خواهد شد.

محل برگزاری دوره‌های آموزشی کجاست؟

دوره‌های آموزشی حضوری:

در ساختمان اصلی مرکز آموزش حسابداران خبره به نشانی: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23 برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری (آفلاین):

از طریق نرم‌افزار "ADOBE CONNECT" برگزار شده و نیاز به حضور در مرکز آموزش ندارید.


Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.