امروزه تنوع، پیچیدگی و گستردگی کسبوکارها سبب گردیده تا انجام عملیات حسابرسی داخلی در زمینه ارزیابی و بهبود فرآیندها و تقویت کنترلهای داخلی بدون استفاده از سامانههای کارآمد با چالشهای بسیاری مواجه گردد؛ به همین منظور طراحی و توسعه سامانهای با قابلیت ارایه راهکاری یکپارچه برای انجام حسابرسی داخلی و جمعآوری، تحلیل و گزارشگیری از دادهها و اطلاعات گردآوری شده در فرآیند حسابرسی، بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر میرسد."سامانه الکترونیکی حسابرسی داخلی (ساحد)"، پاسخی دقیق و متناسب به این نیاز است؛ راهکاری که نهتنها فرآیندهای سنتی حسابرسی را مکانیزه میکند، بلکه با بهرهگیری از فناوریهای روز، بستری برای تصمیمسازیهای دقیق، تحلیلی و بهموقع فراهم میسازد.
چرا سامانه الکترونیکی حسابرسی داخلی (ساحد)؟
از مهمترین مزایای استقرار سامانه حسابرسی داخلی (ساحد) برای کسب و کارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- متمرکزسازی و یکپارچه نمودن اطلاعات حسابرسی از قبیل چکلیستها، یافتهها و گزارشات حسابرسی داخلی، صورتجلسات و مصوبات کمیته حسابرسی، اطلاعات پرسنل، مستندات داخلی حسابرسی و غیره
- صیانت از داراییهای اطلاعاتی حسابرسی
- دسترسی سریع به اطلاعات و مستندات مورد نیاز: جستوجوی پیشرفته در میان اسناد، گزارشات، یافتهها، صورتجلسات و غیره
- گزارشگیری هوشمند: تولید گزارشهای تحلیلی و آماری متناسب با نیاز واحد حسابرسی داخلی و کمیته حسابرسی
- مکانیزهسازی متدولوژی حسابرسی داخلی: مدیریت کل چرخه حسابرسی از برنامه ریزی تا پیگیری یافته ها
قابلیتهای سامانه حسابرسی داخلی (ساحد) در یک نگاه:
- ثبت ساختار یافته، ذخیرهسازی و نگهداری مستندات حسابرسی از قبیل:
- چکلیستهای تهیه شده برای هر حوزه حسابرسی
- گزارشات حسابرسی داخلی
- صورتجلسات کمیته حسابرسی
- سایر مستندات تدوین شده در واحد حسابرسی داخلی
- جستوجوی پیشرفته اطلاعات حسابرسی مبتنی بر فیلترهای دلخواه (تاریخ، موضوع، وضعیت و ...)
- دسترسی سریع، آسان و طبقهبندی شده به مستندات و اطلاعات حسابرسی از قبیل:
- ارایه داشبوردهای مدیریتی و تحلیلی پویا:
- نمایش گرافیکی اطلاعات به صورت نمودارهای مختلف (میله ای، دایرهای و غیره)
- طبقهبندی و گزارشگیری از یافتهها و توصیهها، گزارشات حسابرسی، صورتجلسات و مصوبات کمیته حسابرسی بر اساس شاخصهای مختلف اعم از موضوع، سال تهیه، وضعیت، کلمات کلیدی خاص
- امکان ذخیره و چاپ گزارشات و نمودارها در قالب فایل (ورود و اکسل و ..)
- ماژول چک لیست با قابلیت جستجوی چک لیستها به تفکیک حوزه، نوع مرجع، نام مرجع؛ قابلیت درج، حذف و به روزرسانی چک لیستها؛ قابلیت جستجوی پیشرفته
- مدیریت اطلاعات پرسنل، عملکردها، آموزشها و ارزیابیها
- آلارم دهی سامانه در خصوص یافته های سررسید شده
- ایجاد سطوح دسترسی مختلف برای کاربران
آمادهایم برای همکاری و توسعه مشترک:
این سامانه متناسب با نیازهای خاص واحدهای حسابرسی داخلی هر کسب و کار و سازمانی قابل شخصیسازی بوده و قابلیت تطبیق دارد. اگر به دنبال سیستمی مطمئن، منعطف و توسعهپذیر برای مدیریت فرآیندهای حسابرسی داخلی هستید، با ما در تماس باشید.
تحول در حسابرسی را همین امروز آغاز کنید.