تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

روز جهانی حسابدار در ایران چه روزی است؟

روزهای 2 تا 8 دسامبر 2007 میلادی برای حسابداران جهان بزرگ‌ترین رویداد تاریخ حسابداری رخ داده است. فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، به مهم‌ترین ارگان حسابداری بین‌المللی تبدیل شده است. این ارگان از 155 نهاد حسابداری از 120 کشور جهان، که در حدود 5/2 میلیون حسابدار را نمایندگی می‌کند، تشکیل شده است. آیفک بزرگ‌ترین ارگان بین‌المللی در میان حرفه‌های بین‌المللی به حساب می‌آید و این عظمت و بزرگی جایگاه حسابداران را در میان تمام حرفه‌ها متمایز و برجسته می‌کند.

هفته حسابداری جهانی و روز جهانی حسابدار مظهر همگرایی، هم افزایی و خردورزی جمعیه حسابداران جهان است. گفتنی است که اداره ثبت ملی ایالات متحده در یک اقدام بی نظیر، هفته جهانی حسابداری را در فهرست رویدادهای ویژه خود ثبت کرده است.

 

دلیل نامگذاری 15 آذر به روز جهانی حسابدار

آیفک در سی‌امین سال تاسیس‌اش، 15 آذر (2 تا 8 دسامبر) را به نام هفته حسابداری نامگذاری کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز جهانی حسابدار فرا خواند.

بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران، به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

 

فعالیت اعضای آیفک در هفته حسابداری

در هفته حسابداری و روز جهانی حسابدار، اعضای آیفک، نهادهای حسابداری و حسابداران در سراسر جهان هزاران همایش، گردهمایی، سخنرانی، نشست‌های اطلاع رسانی، مصاحبه‌های مطبوعاتی، برنامه‌های زنده تلویزیونی، مراسم اعطای جوائز به نویسندگان و حسابداران حرفه‌ای برتر، تماس‌های مستقیم با استفاده کنندگان و انواع دیگر برنامه‌ها را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برگزار خواهند کرد.

در این هفته حسابداران حول محور یگانگی و همگرایی در عرصه‌های ملی و بین المللی و راه‌های ارتقا و اعتلای خدمات حسابداری به ایراد سخنرانی و برگزاری مراسم و آیین‌های گوناگون خواهند پرداخت.

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره نیز به عنوان بزرگترین مرکز آموزش حرفه‌ای حسابداری و مالی در ایران هر ساله با برگزاری مراسم مختلف، این روز بزرگ را به حسابداران عزیز شادباش می‌گوید. امسال نیز طبق روال گذشته در روز جهانی حسابدار تخفیفات ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به حرفه حسابداری در نظر گرفته است. 



برچسب‌ها

فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
فاطمه مهدوی
ممنونم
0 0
1402/08/27, 23:39
رضا دانش شاره شاهی
سلام ، من سالهاست بصورت تجربی حسابداری میکنم ، با مدرک دیپلم ، ولی به همین دلیل مدرک ، با درآمد پایین کار کردم ، الان هم پول دوره را ندارم ولی بصورت اقساطی امکان پرداخت دارم اگر امکانش باشه به من برای تکمیل خودم و کارکردنم کمک کنید ، ممنون میشم
0 0
1402/08/08, 16:00
پشتیبان سایت
سلام دوست عزیز
بله امکان پرداخت اقساطی برای دوره‌های بلندمدت وجود داره. برای اطلاع از شرایط با مرکز 02142294 داخلی 103 و 204 تماس بگیرید.
1402/11/09, 14:18
ناشناس
سلام ، من سالهاست بصورت تجربی حسابداری میکنم ، با مدرک دیپلم ، ولی به همین دلیل مدرک ، با درآمد پایین کار کردم ، الان هم پول دوره را ندارم ولی بصورت اقساطی امکان پرداخت دارم اگر امکانش باشه به من برای تکمیل خودم و کارکردنم کمک کنید ، ممنون میشم
0 0
1402/08/08, 15:57
پشتیبان سایت
سلام روزتون بخیر دوست عزیز
امکان پرداخت اقساطی برای دوره‌های بلندمدت وجود دارد، برای راهنمایی با مرکز تماس بگیرید.
1402/11/09, 14:04
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.