تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

5 دلیل برای تغییر رشته به MBA

MBA یکی از رشته‌های بسیار پول‌ساز با بازار عالی در ایران و خارج کشور محسوب می‌شود. بسیاری از افراد زمانی که مزایای رشته MBA را متوجه می‌شوند، اقدام به تغییر رشته می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا 5 دلیل برای تغییر رشته به MBA را به شما عزیزان معرفی کنیم. شاید این 5 دلیل شما را نیز قانع کند که به MBA تغییر رشته دهید و همین جرقه‌ای برای داشتن آینده‌ای عالی برای شما باشد.

بررسی مهم‌ترین دلایل تغییر رشته به MBA

بررسی مهم‌ترین دلایل تغییر رشته به MBA

مهم‌ترین دلایل تغییر رشته به MBA

قطعا هر کسی برای تغییر رشته و تعویض مسیر شغلی و کاری خود، دلایل زیادی دارد. اما برخی از دلایل مانند 5 دلیلی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بیشترین نقش را در ترغیب افراد به تغییر رشته به MBA، ایفا می‌کند.

هدف بسیاری از ما از تحصیل، کسب درآمد عالی است. قطعاً درآمد اهمیت بسیاری در انتخاب رشته ما می‌تواند داشته باشد. حتماً شما هم پیش از آنکه یک رشته تحصیلی را انتخاب کنید، ابتدا آینده شغلی آن را در نظر می‌گیرید. پس از آن درآمد مشاغلی که می‌توانید در آن کسب درآمد داشته باشید را بررسی می‌کنید. خوشبختانه رشته MBA یک رشته کاملاً پولساز و پردرآمد است. MBA می‌تواند چه در ایران و چه در خارج از کشور، شما را به درآمدهای عالی برساند. جالب است بدانید فارق‌التحصیلان رشته MBA در خارج از کشور،حدود سالانه 100هزار دلار درآمد دارند. البته این موضوع را فراموش نکنید که صرفاً فقط با داشتن مدرک MBA نمی‌توانید به این درآمد عالی دست پیدا کنید. بلکه باید تخصص کافی در زمینه تحصیلی خود نیز داشته باشید. در اصل می‌توان گفت که با افزایش میزان تجربه کاری، می‌توانید درآمد بهتری نیز داشته باشید.

MBA مخفف Master of Business Administration است و در حقیقت مدرک مدیریت کسب‌و‌کار به حساب می‌آید. در اصل باید گفت که MBA را می‌توان مغز متفکر یک کسب‌و‌کار تجارت دانست. هر کسب و کاری به مغز متفکر نیاز دارد. پس می‌توان گفت که MBA فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچه مهارت‌های مدیریتی شما بیشتر باشد، فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار خواهید داشت. فرصت‌های شغلی MBA فقط محدود به بازار داخل یا بازار خارجی نیست. بلکه می‌توانید در هر بازاری کسب درآمد عالی داشته باشید. تقریباً می‌توان گفت که هیچ رشته دانشگاهی همانند MBA نیست که فرصت‌های شغلی این چنین متنوعی را در اختیار فرد قرار دهد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که 70 درصد فارغ التحصیلان دوره MBA در پست‌های ارشد و مدیریتی شرکت‌های مختلف در جهان مشغول به کار هستند. این موضوع نشان دهنده ارزش و اهمیت MBA در سطح جهانی است. 30 درصد مابقی کارشناسان MBA نیز در پست‌های مدیریتی عالی فعالیت می‌کنند. پس می‌توان گفت که بیشتر فارق‌التحصیلان در نهایت مشغول به کار خواهند شد و فقط در میزان درآمد و موقعیت شغلی با هم تفاوت دارند. MBA شاید همان چیزی باشد که هر کسی از تحصیلات عالی انتظار دارد. پس می‌توانید با تغییر رشته به MBA موقعیت‌های شغلی بهتری را برای خود ایجاد کنید.

شانس فارغ التحصیلان رشته MBA برای گرفتن شغل‌های مدیریتی بیشتر است

شانس فارغ التحصیلان رشته MBA برای گرفتن شغل‌های مدیریتی بیشتر است

اگر در بازار کار حضور دارید و حین تحصیل مشغول کسب درآمد نیز هستید، حتماً این موضوع را می‌دانید که شبکه‌سازی مهم‌ترین بخش تجارت به حساب می‌آید. با کمک شبکه‌سازی، فرصت‌های شغلی بهتری خواهید داشت. با افراد بیشتری آشنا می‌شوید و در نتیجه به درآمد بیشتری دست پیدا می‌کنید. شاید این موضوع از نظر سطحی کمی بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما در عمق و بطن کسب‌و‌کارهای موفق جهان، شبکه‌سازی حرف اول را می‌زنند. زمانی که فارغ التحصیل رشته MBA باشید، همکاران شما تماماً در پست‌های مدیریتی حضور دارند. همکاری با افراد این چنینی به پیشرفت شما کمک می‌کند. به این ترتیب از همکاری با این افراد، شبکه‌سازی بسیار عالی خواهید داشت و می‌توانید موقعیت‌های شغلی بهتری را به دست بیاورید.

در بسیاری از رشته‌های تحصیلی این شبکه‌سازی انجام نمی‌شود یا حتی اگر وجود داشته باشد، محدود به افرادی هم سطح خودتان از نظر موقعیت کاری خواهد بود. این در حالی است که وقتی در زمینه MBA مشغول به کار شوید، همکاران شما همگی جزو مدیران ارشد یک سازمان و شرکت هستند. همکاری با این دسته افراد، موجب ترقی شما در زمینه کاری خواهد شد. همین نکته به ظاهر ساده، می‌تواند شما را به درآمد بسیار عالی برساند.

متأسفانه بسیاری از رشته‌های تحصیلی فقط یک سری اطلاعات علمی به شما می‌دهند که کاربرد چندانی در صنعت ندارد. بیشتر ما وقتی که یک رشته تحصیلی را انتخاب می‌کنیم، قصد داریم تا در نهایت به کسب درآمد برسیم. MBA یکی از رشته‌های بسیار کاربردی در ایران و خارج از کشور محسوب می‌شود. بسیاری از افراد بر این باور هستند که MBA کاربردی‌ترین مهارت در دنیای امروز به حساب می‌آید. همه کسب‌و‌کارها به‌دنبال فروش بیشتر هستند و از طرفی تمامی آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که استراتژی فروش و فعالیت هوشمندانه به‌مراتب بیشتر از کار سخت به نتیجه می‌رسد. برای ایجاد یک استراتژی عالی نیز نیاز به MBA خواهد بود. پس در نتیجه می‌توان گفت که MBA یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های دنیا به حساب می‌آید. ایجاد این مهارت کاربردی شما را مستقیم به درآمد می‌رساند.

یکی از مهم‌ترین مزایای MBA پیدا کردن شناخت کافی در خصوص تجارت جهانی است. با کمک گرایش های MBA می‌توانید بینش بهتری در خصوص تجارت جهانی پیدا کنید. در حال حاضر بسیاری از افراد به‌دنبال مهاجرت هستند. همچنین برخی دیگر با کمک اینترنت با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند. به همین خاطر بعضی شرکت‌ها همکاری مستقیم با شرکت‌های خارجی دارند و همین موضوع نیاز به درک کامل MBA دارد. با توجه به اینکه بحث تجارت جهانی بسیار داغ است و بسیاری برای گسترش کسب‌و‌کار خود به‌دنبال تجارت با کشورهای خارجی هستند، MBA می‌تواند بسیار مفید واقع شود. همین موضوع بازار کار رشته MBA را بسیار داغ می‌کند. پس اگر به‌دنبال فرصت‌های شغلی در زمینه تجارت بین‌المللی هستید، تغییر رشته به MBA شاید برای شما پرسود باشد.

 

تفاوت های رشته MBA با کارشناسی ارشد سایر رشته ها

پیش از اینکه قصد تغییر رشته به MBA را پیدا کنید، حتماً از خودتان می‌پرسید که تفاوت‌های رشته MBA با کارشناسی ارشد سایر رشته‌ها چیست؟ اول از همه باید بدانید که کاربرد این رشته در اقتصاد بسیار بیشتر از رشته‌های دیگر است. همچنین تقریباً تمامی فارق‌التحصیلان این رشته در بازار مشغول کار می‌شوند. در ضمن فراموش نکنید که یک دانش‌آموخته رشته MBA می‌تواند در پست‌های بسیار بالا و عالی مشغول به کار شود. این در حالی است که بعد فارق التحصیلی در بسیاری از رشته‌های دیگر، فرد باید ابتدا در موقعیت‌های شغلی کم‌درآمد و کم رتبه فعالیت کند تا بتواند بعد از چندین و چند سال فعالیت، به پست‌های بالا ارتقا پیدا کند. با MBA می‌توان گفت که در اصل شما پله‌های ترقی را 2 تا یکی طی می‌کنید و سریع‌تر به درآمد مدنظرتان می‌رسید.

بازار کار رشته MBA

بازار کار رشته MBA

بازار کار رشته MBA به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

در نهایت باید به این سؤال شما پاسخ دهیم که بازار کار رشته MBA به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟ در حقیقت مدیر بازاریابی، مدیر فناوری اطلاعات و it، مدیر فروش، مدیریت مجموعه‌های خدماتی، مشاوران اقتصادی و... همگی جزو موقعیت‌های شغلی مختلف رشته mba به حساب می‌آیند. با انتخاب گرایش‌های MBA می‌توانید در این پست‌های شغلی فعالیت داشته باشید.

اگر شما هم قصد تغییر رشته به MBA را پیدا کرده‌اید، به یاد داشته باشید که MBA گرایش‌های مختلفی دارد و بر اساس گرایش‌های متفاوت، فرصت‌های کاری متنوع در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس پیش از تغییر رشته باید در خصوص گرایش‌های MBA تحقیق کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای و مشاوره درباره تغییر رشته و نحوه ثبت نام در دوره های MBA، با مشاوران آموزشگاه حسابداری پکت در ارتباط باشید.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.