تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

آموزش حسابداری در اکسل

حسابداری علم اعداد و ارقام است. در حسابداری فقط با اعداد و ارقام سروکار دارید و باید دقت بسیار بالایی داشته باشید. در صورت بروز یک مشکل بسیار کوچک، ممکن است خطاهای بسیار بزرگی ایجاد شوند. به همین خاطر حسابداری دستی در تمام دنیا منسوخ شده‌اند و جای خود را به نرم‌افزارهای مختلف حسابداری داده‌اند. در حال حاضر نرم‌افزارهای حسابداری داخلی بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای انجام امور حسابداری و مالی استفاده کنید؛ اما در این میان، اکسل هنوز قدیمی‌ترین و بهترین برنامه برای حسابداری محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت آموزش حسابداری در اکسل بیشتر آشنا کنیم. پس با آموزشگاه حسابداری پکت همراه باشید تا به اهمیت این برنامه مایکروسافت پی ببرید.

به کمک اکسل می‌توانید نمودارها و چارت‌های مختلف را از وضعیت مالی خود دریافت کنید

به کمک اکسل می‌توانید نمودارها و چارت‌های مختلف را از وضعیت مالی خود دریافت کنید

استفاده از اکسل برای حسابداری

یک حسابدار برای انجام امور مالی خود به هر صورت به نرم افزار اکسل نیاز پیدا می‌کند. نرم‌افزار اکسل جایگزینی برای نرم‌افزارهای حرفه‌ای حسابداری نمی‌تواند باشد؛ اما یک مکمل عالی به حساب می‌آید. حتی می‌توان در کسب‌و‌کارهای کوچک برای جمع گزارش‌های مالی دریافتی و پرداختی به‌راحتی از اکسل استفاده کرد. اکسل یک برنامه صفحه باز است و هیچ محدودیتی در تعداد سطر و ستون‌ها ندارد. پس می‌توانید اطلاعات مالی شرکت را در قالب اکسل پیاده‌سازی کنید. همین باعث شده تا بسیاری از حسابداران از اکسل در کارهای روزانه خود به‌مراتب استفاده کنند.

با توجه به گستردگی استفاده از اکسل در کسب‌و‌کارهای مختلف، حسابداران نیز باید قادر به استفاده از اکسل باشند. اکسل شاید پوسته بسیار ساده‌‌ای داشته باشد و ساده به نظر برسد؛ اما خب عملکرد بسیار پیچیده‌ای دارد. وقتی که بتوانید بر اکسل مسلط شوید، قادر خواهید بود تا عملیات‌های پیچیده حسابداری و حسابرسی را به‌راحتی با اکسل انجام دهید. به همین خاطر آموزش حسابداری در اکسل اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. آموزش حسابداری در اکسل باید حتماً بخشی از آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی حسابداری باشد.

 

اهمیت آموزش حسابداری با اکسل

شاید بسیاری تصور کنند که کار با اکسل کار ساده‌ای است و عملکردی بسیار ساده و ابتدایی دارد. این در حالی است که برای انجام امور مختلف با اکسل، نیاز به تخصص و آموزش خواهید داشت. این یعنی بدون آموزش، از اوج تواناهای اکسل استفاده نخواهید کرد و نمی‌توانید قدرت واقعی اکسل را نظاره‌گر باشید. برای مثال در نرم‌افزارهای اکسل می‌توانید از فرمول‌ها و توابع پیچیده ریاضی استفاده کنید. برای استفاده از این توابع نیاز به آموزش حسابداری در اکسل خواهید داشت. قابلیت‌های اکسل بسیار متنوع و خاص هستند که بدون آموزش حسابداری در اکسل حتی بخش از آن را متوجه نخواهید شد.

اکسل همان طور که یک برنامه صفحه باز است، کاربردهای بی‌نهایت وسیع دارد. برای استفاده از تمام قدرت اکسل، نیاز به مهارت و تخصص خواهید داشت. مهارتی که شاید با سال‌ها آزمون، خطا و تجربه بخواهید به دست بیاورید را می‌توانید با یک دوره ساده آموزش حسابداری در اکسل بیاموزید. از اکسل در کسب‌وکارهای مختلف می‌توان استفاده کرد. البته مهم‌ترنی کاربرد اکسل در سیستم حسابداری و مالی نمود پیدا می‌کند. پس حتی اگر در دوره‌های عمومی آموزش اکسل شرکت کنید، با اطلاعاتی آشنا خواهید شد که در حسابداری و حسابرسی به آن‌ها نیاز پیدا نمی‌کنید؛ اما در دوره آموزش حسابداری در اکسل، با مفاهیم مختص به حسابداری آشنا خواهید شد. پس در کمترین زمان به‌سرعت با مهم‌ترین کاربردهای اکسل در حسابداری آشنا خواهید شد.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، از اکسل برای حسابداری استفاده می‌کنند و اکسل هم بخش ویژه حسابداری در خود دارد

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، از اکسل برای حسابداری استفاده می‌کنند و اکسل هم بخش ویژه حسابداری در خود دارد

مزایای آموزش حسابداری در اکسل

اول از همه اینکه داخل کشور، برنامه اکسل را می‌توان به‌صورت رایگان استفاده کرد. به همین خاطر بسیاری از شرکت‌های کوچک و کسب‌وکارهای استارتاپ می‌توانند از اکسل استفاده کنند. زمانی که یک حسابدار مسئول مدیریت امور مالی یک شرکت و کسب‌و‌کار می‌شود، باید قادر به استفاده از برنامه‌های حسابداری مختلف باشد. با این حال گاهی شرکت‌ها برای مدیریت‌های مالی خود از برنامه اکسل استفاده می‌کنند. این برنامه با توجه به اینکه رایگان است، بسیاری قادر به کار با آن خواهند بود. پس همین موضوع مهم‌ترین مزیت اکسل به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا آموزش حسابداری در اکسل بسیار کاربردی باشد.

دوم اینکه اکسل یک برنامه صفحه باز است. این یعنی هیچ محدودیتی در ایجاد سطر و ستون در اکسل وجود ندارد. به این ترتیب می‌توانید بی‌نهایت سلول مختلف داشته باشد. سیستم مدیریت سلول‌ها بسیار پیشرفته هستند. پس می‌توانید سطر و ستون‌های مختلف را به‌راحتی دسته‌بندی کنید که این موضوع برای حسابداران اهمیت بسیاری دارد. همان طور که می‌دانید مخصوصاً در مورد اطلاعات دریافتی و پرداختی، نیاز به سطر و ستون‌های مجزا خواهید داشت.

در وهله سوم باید فرمول‌های حرفه‌ای اکسل اشاره کنیم که همیشه در آموزش حسابداری در اکسل به آن‌ها به‌صورت دقیق و کامل پرداخته می‌شود. فرمول‌های اکسل بسیار کامل و گسترده هستند و انواع توابع را شامل می‌شوند. برخی فرمول‌ها را می‌توان به‌صورت پیش‌فرض استفاده کرد. در صورتی که فرمول یا تابع مد نظر در پیش فرض اکسل وجود نداشته باشد، کاربر می‌تواند به‌راحتی خودش فرمول را ایجاد کرده و آن را ذخیره نماید. فرمول‌ها به‌صورت ریسپانسیو عمل می‌کنند و در صورت بروز هر گونه تغییر در هر سلول، نتیجه نهایی تغییر می‌کند. یک فرمول را می‌توان برای سلول‌های مختلف اعمال کرد و به این ترتیب کار برای حسابداران بسیار ساده خواهد شد.

 

آموزش مقدماتی حسابداری در اکسل

آموزش حسابداری در اکسل از بخش مقدماتی آغاز شده و به‌تدریج به بخش‌های تخصصی حسابداری می‌رسد. در ابتدا کاربر باید با کار با اکسل آشنا شود. یعنی قادر به کار با نرم‌افزار اکسل به‌صورت کلی باشد. آموزش حسابداری در اکسل مقدماتی از نصب برنامه آغاز شده و به باز کردن شیت جدید و مدیریت شیت‌ها می‌رسد. ذخیره‌سازی، تغییر نام، تغییر رنگ سلول‌ها، ایجاد سطر و ستون و امثال آن همگی در بخش مقدماتی آموزش حسابداری در اکسل قرار دارند. بعد از آنکه هنرجو به‌صورت کامل قادر به کار با اکسل باشد، مباحث تخصصی آغاز می‌شود. این یعنی باید کاربرد مفاهیم اکسل را در علم حسابداری بداند و از آن‌ها به درستی استفاده کند.

شروع یادگیری اکسل در حسابداری با دوره‌های آموزشگاه حسابداری پکت

شروع یادگیری اکسل در حسابداری با دوره‌های آموزشگاه حسابداری پکت

آموزش حسابداری با اکسل را از کجا شروع کنیم؟

اول از همه اینکه هیچ وقت برای یادگیری اکسل دیر نیست. هر کسی با هر سطح از دانش و حتی بدون هیچگونه تجربه کار با برنامه‌‌های کامپیوتری مشابه، می‌تواند اکسل را به‌خوبی بیاموزد. پس نگران نباشید و صبوری پیشه کنید. بهتر است ابتدا به یک موسسه عالی تخصصی حسابداری بروید. برخی افراد ابتدا در دوره‌های آموزش کلی کامپیوتر یا آموزش عمومی اکسل شرکت می‌کنند. این یک اشتباه است و وقت فردی که قصد استفاده از اکسل در حسابداری را دارد، تلف می‌کند. پس به جای این، بهتر است در دوره آموزش حسابداری در اکسل تخصصی شرکت کنید. این مباحث از بخش‌های مقدماتی آغاز می‌شود و به‌تدریج به بحث‌های تخصصی می‌رسد. پس همان چیزی که در بخش‌های عمومی به آن نیاز داشته باشید را نیز در این دوره‌ها آموزش خواهید دید.

 

جمع بندی

اکسل یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های کامپیوتری در زمینه حسابداری محسوب می‌شود. با تسلط کامل بر این برنامه می‌توانید در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوید. داشتن تسلط کامل بر اکسل در رزومه کاری شما، باعث درخشش بیشترتان می‌شود. پس بهتر است حتماً با شرکت در دوره آموزش حسابداری در اکسل، فرصت‌های شغلی بهتری را برای خود به‌عنوان یک حسابدار یا کارشناس امور مالی رقم بزنید.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
ناشناس
سلام حتما شرکت خواهم کرد
0 0
1402/04/17, 15:30
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.