تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

حسابداری چیست؟

حسابداری چیست و به چه کسی حسابدار می‌گویند؟ پرطرفدار بودن رشته حسابداری بی علت نیست. با در نظر گرفتن مزایای شغلی و امتیازات شغل حسابداری، حسابدار شدن باید هم محبوب باشد. اگر صرفاً از علاقه مندان این رشته هستید و از بازار کار، میزان حقوق، شاخه‌ها و… اطلاعاتی ندارید، باید ادامه مطلب را بخوانید. قدم برداشتن در رشته حسابداری، ساده نیست و بهتر است قبل از آن با نکات زیادی آشنا شوید.

حسابداری چیست؟

حسابداری 

حسابداری به زبان ساده

حسابداری چیست تعریف ساده‌ای دارد. حسابداری یک فرایند سیستمی و فعالیت عملی است. حسابداری شامل بخش‌های گوناگونی می‌شود. جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی داده‌ها، ثبت اسناد مالی و تهیه گزارشات مربوط به‌ آن‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که یک حسابدار باید انجام دهد. حسابداری را می‌توان به روش‌های مختلف آموزش دید. در مدل سنتی و قدیمی، شما مستقیماً در محیط کاری قرار می‌گیرید و به مرور با روش‌های حسابداری آشنا می‌شوید. آموزش جدید حسابداری هم شامل رفتن به دانشگاه یا گذراندن دوره‌های آکادمیک است. با در نظر گرفتن اینکه حسابداری مهارت به حساب می‌آید، به ترکیبی از آموزش‌های عملی و نظری نیاز دارید. تنها اینکه بدانید حسابداری چیست، شما را حسابدار نمی‌کند. شما باید بتوانید در محیط کاری از پس مشکلات و موانع بربیاید. چالش‌های حسابدار بسیار زیاد است. بنابراین می‌توانید تنها به آموزش‌های آکادمیک اکتفا کنید. از طرف دیگر، رشد شغلی در حسابداری نیاز به دانش نظری دارد. اطلاع از گرایش‌های حسابداری برای ارتقا شغلی لازم است.

 

حسابدار به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

همانطور که گفتیم تنها اینکه بدانید حسابداری چیست، نمی‌تواند گره گشای کار شما باشد. حسابدار به مهارت‌های فنی و دانش نظری در کنار هم نیاز دارد. با در نظر گرفتن وظایف سنگینی که در انتظار حسابدار است، داشتن مهارت الزامی خواهد بود. از طرف دیگر، مهارت‌ها و توانایی‌های بیشتر به معنای رشد سریع‌تر است. هرچقدر که بتوانید در کار خود ماهر‌تر باشید، پیشنهادات بهتری به شما خواهد شد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، به عنوان حسابدار مهارت‌های زیر را باید داشته باشید:

بازار کار حسابداری در ایران

بازار کار حسابداری در ایران

بازار کار حسابداری در ایران

رشته حسابداری همیشه بازار کار مختص به خود را دارد. حسابداری از جمله رشته‌هایی است که در استخدامی‌های دولتی و خصوصی، همیشه مورد استفاده است. در صورتی که حسابدار ماهری باشید، هیچ وقت بدون کار نخواهید ماند. میزان حقوق و دستمزد حسابدار در ایران از قانون کار کمتر نخواهد بود. علاوه بر آن رشد و ارتقا شغلی می‌تواند تاثیر زیادی در حقوق و مزایای حسابدار داشته باشد. از طرف دیگر می‌توانید با انتخاب گرایش‌های تخصصی حسابداری، شانس خود را برای گرفتن شغل‌های بهتر و با مزایای بیشتر امتحان کنید. حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری پیمانکاری و… از جمله گرایش‌هایی است که همیشه بازار کار دارند.

 

حقوق حسابدار پایه در ایران چقدر است؟

میزان حقوق حسابدار پایه می‌تواند به ویژگی‌ها و فاکتورهای زیادی وابسته باشد. کار در شرکت خصوصی و دولتی در میزان حقوق حسابدار نقش اساسی دارد. شرکت‌های دولتی ملزم به پرداخت حداقل حقوق قانون کار هستند. در شرکت‌های خصوصی ممکن است با استخدام قراردادی و پیمانکاری حقوق‌های کمتر به شما پیشنهاد شود. با پشت سر گذاشتن قرارداد کارآموزی، حقوق‌های بیشتر در انتظار شما خواهد بود. علاوه بر آن، ساعت کاری، موقعیت جغرافیایی و اندازه شرکت هم می‌تواند در میزان حقوق شما تاثیر گذار باشد. اما عموم شرکت‌ها از حداقل حقوق مصوب قانون کار در کنار پرداخت بیمه و مزایای شغلی تبعیت می‌کنند. با در نظر گرفتن این میزان حقوق، وظایف زیر را باید در خاطر داشته باشید:

 

انواع شاخه‌های حسابداری

حسابداری شاخه‌های زیادی دارد. به عنوان یک حسابدار دست شما برای ورود به بازارهای مختلف و گرفتن شغل‌هایی بهتر باز است. حسابداران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن ارتقا شغلی پیدا کنند. آموزش حسابداری تخصصی و گذراندن دوره‌های مختلف می‌تواند قدم اول برای ورود به شاخه‌های مختلف حسابداری باشد. در مشاغل مختلف نیاز به انجام امور مالی مختص به خود است. به همین دلیل دیدن گرایش های گوناگون و متنوع رشته حسابداری چندان عجیب نیست. با وجود کسب و کارهای مختلف، محاسبات مالی تخصصی مورد نیاز است. شما هم می‌توانید به عنوان حسابدار، گرایش تخصصی خود را داشته باشید. اگر می‌خواهید پیشرفت کرده و حقوق و مزایای بهتری دریافت کنید، انتخاب رشته حسابداری الزامی است. موارد زیر را می‌توانید به عنوان شاخه‌های پرطرفدار حسابداری در نظر بگیرید:

آزمون حسابداران رسمی ایران

آزمون حسابداران رسمی ایران

چطور به یک حسابدار موفق تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق، باید مسیر شغلی خود را شفاف و واضح مشخص کنید. برداشتن گام‌های موثر و کوچک، می‌تواند اثری بزرگ در زندگی شغلی شما داشته باشد. اینکه بدانید چگونه حسابدار موفقی شویم، آسان است. اما برای رسیدن به این مقصد، به فداکاری‌هایی هم نیاز خواهید داشت. حسابدار موفق شدن نیازمند اختصاص وقت و پول برای گذراندن دوره‌های تخصصی و کسب مهارت بیشتر است. بدون مهارت و توانایی‌های فنی، حسابدار خوبی نخواهید شد. حسابداری شامل مجموعه‌ای از فرایند‌های روتین و از پیش تعیین شده است. اما اینکه با چه روش و چه سرعتی می‌توانید به نتیجه برسید، اهمیت زیادی دارد. توانایی کار با نرم افزارهای حسابداری، ثبت نام در کلاس‌ها و دوره‌های تخصصی و شرکت در آزمون حسابدار رسمی، می‌تواند از جمله مشخصه‌های مهم هر حسابدار موفق باشد. آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره با داشتن تجربه فراوان در زمینه آموزش‌های حسابداری، به شما کمک می‌کند تا قدم‌های خود را مطمئن بردارید. در آموزشگاه حسابداری پکت شانس آن را خواهید داشت تا زیر نظر بهترین اساتید آموزش ببینید. علاوه بر آن می‌توانید از مزایایی مانند دریافت گواهینامه معتبر از طرف انجمن حسابداران خبره و دانشگاه صنعت نفت و پرداخت اقساطی هزینه دوره‌ها هم استفاده کنید.



برچسب‌ها

فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.