تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران

برای صاحبان کسب و کار کوچک و بزرگ همیشه این سوال وجود دارد که بهترین نرم افزار حسابداری چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد. چه چیزهایی باعث می‌شود که یک نرم‌افزار بهترین شود؟ داشتن کدام امکانات حسابداری الزامی است؟ آیا می‌توان به نرم‌افزار حسابداری رایگان اعتماد کرد؟ چگونه باید نرم افزارهای حسابداری خوب را از بد تشخیص دهیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات ادامه مطلب را بخوانید.

یک نرم افزار حسابداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک نرم‌افزار حسابداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

چگونه یک نرم افزار حسابداری خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری خوب، می‌تواند شما را از محاسبه‌های طولانی مدت، گزارش گیری‌های دشوار و بررسی‌های چند باره داده‌ها راحت کند. نمی‌توان انتظار داشت که تمامی نرم افزارهای حسابداری بتوانند نیازهای شما را برطرف کنند. قبل از خرید نرم افزار حسابداری باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را در نظر داشته باشید.

قابلیت‌های نرم افزار های حسابداری باید با نیاز شما همخوانی داشته باشد. در این صورت، دیگر نگرانی از بابت خطاهای محاسبه امور مالی نخواهید داشت. اگر قابلیت‌ها و امکانات نرم افزارهای حسابداری را در نظر نگیریم، هر نرم افزار یک سری ویژگی های عمومی باید داشته باشد. این ویژگی‌ها فارغ از قیمت و شرکت طراح است. ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای حسابداری باید شامل موارد زیر باشد:

بهترین نرم افزار حسابداری، با در نظر گرفتن این قابلیت‌ها و امکانات انتخاب می‌شود. علاوه بر آن نرم افزار حسابداری یک مجموعه ممکن است برای کسب و کار دیگر کارایی چندانی نداشته باشد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تمامی کسب و کارها از یک نرم افزار استفاده کنند. به همین دلیل در آموزش حسابداری، باید هدف‌تان یاد گرفتن پایه‌ها و اصول کار با نرم‌افزار باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید خیلی زود خود را با نرم افزارهای جدید و امکانات گسترده‌تر تطبیق دهید.

کاربرد نرم‌ افزار اکسل در حسابداری

کاربرد نرم‌ افزار اکسل در حسابداری

بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران

منظور از بهترین نرم افزار های حسابداری، برنامه‌ای است که بتواند حسابداری تخصصی شرکت‌ها و سازمان‌ها را انجام دهد. این نرم افزار با نرم افزار حسابداری شخصی برای کامپیوتر و موبایل تفاوت زیادی دارد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک اپ چند مگابایتی بتواند ویژگی‌های تخصصی مورد نیاز یک شرکت را طبق مفاهیم و اصول حسابداری داشته باشد.

نرم افزارهای زیر به عنوان تخصصی‌ترین و بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران شناخته می‌شوند:

نرم افزار حسابداری excel

اولین و پایه‌ای‌ترین نرم افزار کاربردی حسابداری که امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد، نرم افزار اکسل است. اکسل یکی از برنامه‌های مجموعه آفیس است و به طور خاص برای انجام کار حسابداری طراحی نشده است. اما امکان استفاده از آن برای محاسبه و رسیدگی به امور مالی وجود دارد.

در کسب و کارهایی که نیازی به گزارش گیری‌های حرفه‌ای نیست می‌توان بدون پرداخت پول، از اکسل استفاده کرد. اکسل، تنها نرم افزار حسابداری رایگان است که می تواند حداقل نیازهای حسابداری یک مجموعه را بر طرف کند.

برخی از ویژگی‌های حسابداری اکسل شامل موارد زیر است:

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار مالی هلو را می‌توان بهترین نرم افزار کاربردی حسابداری از نظر قابلیت استفاده برای گروه‌های شغلی مختلف نامید. نرم افزار هلو بیش از ۲۰۰ گروه شغلی را پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده تک کاربره و شبکه‌ای باعث می‌شود که این نرم افزار برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مناسب باشد. از سال ۱۳۷۷ و معرفی اولین نسخه از نرم افزار هلو، تا به حال تغییرات زیادی در کار کرد و ظاهر آن داده شده است. به غیر از پکیج اصلی فروشگاهی، بسته‌های حسابداری دیگری هم از این مجموعه عرضه شده است.

نرم‌افزار حسابداری شرکتی، نرم‌افزار حسابداری تولیدی، نرم‌افزار حسابداری صنعتی و نرم‌افزار حسابداری اصناف از جمله این بسته‌ها است. تنها عیب نرم‌افزار حسابداری هلو می‌تواند عملکرد پشتیبانی نه چندان سریع آن باشد. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار حسابداری پارسیان

خرید نرم افزار مالی و حسابداری پارسیان از جهت داشتن پشتیبانی و به‌روزرسانی رایگان مادام‌العمر مقرون به صرفه است. داشتن 4 نسخه ساده، ویژه، پیشرفته و جامع به شما این اجازه را می‌دهد که متناسب با نیاز و بودجه‌تان بسته دلخواه را خریداری کنید. با اینکه نرم افزار پارسیان عمدتاً به عنوان یک نرم افزار کاربردی حسابداری فروشگاهی شناخته می‌شود اما این شرکت برای صنف‌های رستوران، سوپرمارکت، آتلیه عکاسی، خیریه و سنگ فروشی بسته تخصصی ارائه کرده است.

از ویژگی‌های اصلی نرم افزارهای حسابداری پارسیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار حسابداری محک

نرم افزار حسابداری محک از سال ۱۳۸۵ وارد بازار شده است. محک خیلی زود توانست خود را به عنوان بهترین نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ معرفی کند. محک، 3 بسته حسابداری جامع و کاربردی به تمامی خریداران پیشنهاد می‌دهد. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزار حسابداری شرکتی و نرم‌افزار حسابداری تولیدی را می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز خریداری کنید.

حتی سطوح دسترسی و ماژول‌های هر بسته هم متفاوت است. یعنی شما می‌توانید دقیقا مطابق با نیاز و بودجه خود نرم افزار های حسابداری بخرید. نصب و پشتیبانی نرم افزار محک تنها برای یک سال اول رایگان است و پس از آن باید برای داشتن پشتیبانی پول پرداخت کنید.

قابلیت‌های عمومی حسابداری محک مدل موارد زیر است:

نرم افزار حسابداری و مالی سپیدار

نرم‌افزار حسابداری و مالی سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار سپیدار، سال‌هاست که به عنوان بهترین نرم افزار های حسابداری توسط کسب و کارهای مختلف استفاده می‌شود. سپیدار، تمام نیازهای شما را برای حسابداری پایه و پیشرفته برطرف می‌کند. این نرم افزار توسط شرکت سپیدار سیستم تولید شده است. البته به گفته خود شرکت سپیدار عمدتاً مناسب شرکت‌های متوسط و کوچک است.

در کنار نرم افزار سپیدار می‌توانید از بسته‌های حسابداری بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری و پخش مویرگی استفاده کنید. برای حسابداری فروشگاهی هم می‌توان از سپیدار استفاده کرد اما توصیه شرکت خرید نرم افزارهای حسابداری دشت به جای سپیدار است. نرم افزار سپیدار ویژگی‌های زیر را دارد:

لیست نرم افزارها و برنامه‌هایی که دوره دیده‌اید را باید در رزومه حسابداری خود، ذکر کنید. 

 

سخن آخر

لیست بهترین نرم افزارهای حسابداری تنها شامل موارد گفته شده نیست. نرم افزار پارمیس، نرم افزار فرداد، نرم افزار پیوست، نرم افزار قیاس، نرم افزار شایگان و نرم افزار آرین سیستم هم می‌تواند در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد. اما چیزی که اهمیت دارد خرید نرم افزارهای حسابداری، متناسب با نیاز و خواسته شما است. قبل از خرید بهتر از با یک متخصص نرم افزار و حسابدار خبره مشورت کنید.

شما باید هر دو جنبه اصول نرم‌افزاری و اصول حسابداری را در نظر بگیرید. علاوه بر آن هزینه‌های جانبی مانند تمدید پشتیبانی، خرید گارانتی برای مدت زمان بیشتر، هزینه نصب و راه اندازی اولیه و… را هم در خرید خود لحاظ کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید بهترین نرم افزار حسابداری را با کمترین قیمت و بیشترین امکانات تهیه کنید.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
فاطمه ش
نحوه ثبت نام به چه صورت مي باشد.
0 0
1401/04/07, 09:55
پشتیبان سایت
سلام دوست عزیز
برای ثبت‌نام می‌تونید از طریق سایت، روی دوره‌ی موردنظرتون برید و اقدام بفرمایید.
1402/11/16, 15:13
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.