تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟ + نمونه رزومه

حسابداری شغلی است که افراد مشغول به انجام آن به عنوان حافظ اسناد و سوابق مالی و همچنین ارتباطات مربوط به مالیات و غیره در شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند. افرادی که قصد استخدام به عنوان حسابدار در یک مجموعه را دارند، به غیر از سوابق کاری و مهارت در زمینه امور حسابداری باید از یک روزمه حسابداری حرفه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند توانمندی‌های خود را به درستی به کارفرما معرفی کنند. در واقع افراد برای استخدام در یک مجموعه باید بتوانند چالش روند استخدام را به خوبی پشت سر بگذارند که یکی از مواردی که کمک زیادی به آن‌ها می‌کند، داشتن یک رزومه کامل و حرفه‌ای است.

 

نحوه نوشتن یک رزومه حسابداری

امروزه پیدا کردن یک شغل در محیط کاری خوب فرایند پیچیده‌ای است و افراد باید برای بدست آوردن یک جایگاه شغلی، به غیر از مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای انجام شغل مورد نظر، رزومه کاری استاندارد و حرفه‌ای داشته باشند. در شغل حسابداری حتی افرادی که به عنوان حسابدار ارشد و با سابقه شناخته می‌شوند، داشتن رزومه کاری حرفه‌ای و استاندارد اولین قدم برای پیدا کردن یک جایگاه شغلی به حساب می‌آید. حسابداری جزو مشاغلی است که رقابت بالایی برای تصدی جایگاه‌های این شغل در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف وجود دارد به همین دلیل افراد متقاضی کار در این شغل باید بتوانند به خوبی خود و توانایی‌های خود را به کارفرمایان معرفی کنند.

رزومه شما توسط مدیرعامل یا مدیر منابع انسانی بررسی می‌شود بنابراین باید حداقل استانداردهای یک رزومه حرفه ای را داشته باشد

رزومه شما توسط مدیرعامل یا مدیر منابع انسانی بررسی می‌شود بنابراین باید حداقل استانداردهای یک رزومه حرفه ای را داشته باشد

متن و محتوای رزومه حسابدار

روزمه حسابداری از نظر محتوا باید دارای شرایطی باشد که بتواند به خوبی فرد جویای کار و توانایی‌های آن را برای تصدی این شغل به کارفرما معرفی کند. به همین دلیل در ادامه مواردی که باید در متن و محتوای یک رزومه حسابداری حرفه‌ای درج شود مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

1- خلاصه رزومه یا درباره من

با این که شغل حسابداری یک فن به حساب می‌آید اما این مسئله نباید مانع شود که افراد وجهه انسانی خود را در خلاصه رزومه نشان ندهند. بخش خلاصه در رزومه حسابداری تلفیقی از شخصیت و تخصص فرد است و یکی از تنها بخش‌ها در رزومه به حساب می‌آید که می‌توان در آن کمی خلاقیت به خرج داد و به برخی از جنبه‌های انسانی و شخصیتی فرد اشاره کرد. این جنبه‌ها باید حاوی مواردی باشد که برای کارفرما حائز اهمیت باشد زیرا در رزومه اولین بخشی است که مورد مطالعه قرار می‌گیرد و می‌تواند یک دید کلی نسبت به صاحب رزومه به کارفرما ارائه کند. به همین دلیل توصیه می‌شود در این قسمت از کلمات کلیدی حسابداری و حسابرسی استفاده شود.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در نگارش خلاصه حسابداری باید مورد توجه قرار دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

2- مدارک و گواهینامه‌های حسابداری

حسابداری یکی از مشاغلی است که داشتن گواهینامه‌های رسمی و معتبر برای افراد شاغل در این حوزه یک مزیت به حساب می‌آید. به همین دلیل توصیه می‌شود در رزومه حسابداری یک بخش به صورت جداگانه و در ابتدای رزومه به مدارک و گواهینامه‌های رسمی و معتر در زمینه حسابداری که توسط فرد اخذ شده است، اختصاص داده شود. این بخش در رزومه حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌توان به عنوان کلیدی برای رسیدن افراد به شغل رویایی مدنظر باشد و نظر کارفرمایان را به خوبی به خود جلب کند.

از جمله مهم‌ترین گواهینامه‌های رسمی و معتبر در زمینه حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: 

در رزومه خود باید تمامی مدارک و گواهینامه‌های آموزشی و دوره‌های گذرانده شده را وارد کنید

در رزومه خود باید تمامی مدارک و گواهینامه‌های آموزشی و دوره‌های گذرانده شده را وارد کنید

3- سوابق کاری در رزومه حسابداری

حسابداران دارای جایگاهی هستند که می‌توانند به مهمترین جنبه پایداری یک شغل و کسب و کار کمک کنند که مربوطه به جنبه مسائل و امور مالی می‌شود. به همین دلیل سابقه کاری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک فرد در زمینه حسابداری محسوب می‌شود. از این رو بخش سوابق کاری در رزومه حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است و توصیه می‌شود که از فرمت زمانی معکوس، یعنی از جدیدترین سابقه کاری به قدیمی‌ترین، سوابق کاری در این زمینه نگارش شود.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در نگارش سوابق در تنظیم و ایجاد رزومه حسابداری باید مورد توجه قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

4- مهارت‌ها و توانمندی‌ها

حسابداری یکی از مشاغل مهم به حساب می‌آید که کارهای آن از حساسیت و دقت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل افراد برای تصدی این شغل باید بتوانند مهارت‌هایی را به کارفرما معرفی کنند که نشان دهنده دقت عمل و تلاش آن‌ها در مشاغل سابق باشد. مهارت‌هایی که در رزومه حسابداری می‌توان اشاره کرد در دو بخش مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

5- سوابق تحصیلی در رزومه حسابداری

یکی از بخش‌های مورد تأکید در رزومه حسابداری مربوط به سوابق تحصیلی و آکادمیک است. این بخش معمولا مختصر و مفید بوده اما هیچ کارفرمایی یک فرد بدون داشتن سوابق تحصیلی را به عنوان حسابدار استخدام نخواهد کرد. بهتر است در این بخش به مواردی مانند مدرک و درجه تحصیلی هنرستان حسابداری یا دانشگاه محل تحصیل، طول دوران آموزش حسابداری و... اشاره شود. همچنین در این قسمت می‌توان به مواردی مانند دوره‌ها، دستاوردها، جوایز تحصیلی، بورسیه‌ها و غیره نیز اشاره کوتاهی داشت.

 

سخن آخر

حسابداری یکی از مشاغل پر تقاضا به حساب می‌آید (آینده شغلی رشته حسابداری) که افراد زیادی با توجه به تحصیلات خود در این زمینه به دنبال یافتن شغل مناسب هستند. هر چند توانایی‌ها و مهارت‌های افراد را می‌توان اصلی‌ترین عامل برای تصدی شغل حسابداری در یک سازمان یا شرکت دانست اما ابزاری که افراد بتوانند به وسیله آن این مهارت‌ها و قابلیت‌ها را به کارفرمایان معرفی کنند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. رزومه حسابداری حرفه‌ای را می‌توان مهم‌ترین ابزاری دانست که افراد می‌توانند به واسطه آن معرفی جامع و کامل از توانایی‌ها و مهارت‌های خود داشته باشند.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.