تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

راهنمای انتخاب رشته حسابداری برای دانش آموزان پایه دهم

دانش آموزان پایه نهم که متقاضی انتخاب رشته حسابداری و تحصیل در رشته حسابداری هنرستان پایه دهم هستند، می‌توانند از این مطلب به عنوان راهنمای جامع و کامل انتخاب رشته استفاده کنند. قبل از اینکه برای آینده تحصیلی و کاری خود تصمیم بگیرید، حتما این مطلب را بخوانید تا با گرایش‌های حسابداری و دروس حسابداری در هنرستان، آشنا شوید. 

فارغ التحصلان رشته حسابداری هنرستان، معمولاً سریع‌تر از دانشجویان دانشگاهی، وارد بازار کار می‌شوند

فارغ التحصلان رشته حسابداری هنرستان، معمولاً سریع‌تر از دانشجویان دانشگاهی، وارد بازار کار می‌شوند

معرفی رشته حسابداری هنرستان

دانش آموزان پایه نهم دوره دوم متوسطه، برای ادامه دوران تحصیل‌شان باید انتخاب رشته کنند. در پایه دهم، باید برای ادامه تحصیل تصمیم بگیرید و انتخاب کنید. رشته حسابداری در هنرستان، می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. تحصیل حسابداری در هنرستان، می‌تواند شما را برای گرفتن شغل‌های آینده آماده کند و توانایی و مهارت لازم را به شما بدهد. 

رشته حسابداری به دلیل رشد کسب و کارها و نیاز آن‌ها به رسیدگی دقیق مالی، مورد توجه همگان قرار دارد. برای انتقال اطلاعات مالی و استفاده از زبان تجارت در کارها، باید حسابداری را آموزش دید. حتی یادگیری این مهارت، به شما برای مدیریت یک سازمان یا اداره هم کمک می‌کند. تا زمانی که حساب و کتاب را بلد باشید، نه بیکار می‌مانید و نه بی درآمد. 

برای شروع انتخاب رشته حسابداری، بهتر است دروس تخصصی رشته حسابداری در هنرستان را بررسی کنیم. اگر نمی‌دانید با مدرک حسابداری چه فرصت‌های شغلی دارید، مطلب «موقعیت های شغلی با مدرک حسابداری هنرستان» را بخوانید.

 

دروس تخصصی رشته حسابداری هنرستان

برای یادگیری حسابداری و تحصیل در هنرستان فنی حرفه ای، باید دروس عمومی و تخصصی را پشت سر بگذارید. انتخاب رشته حسابداری، باید به تناسب توانایی‌ها، مهارت و سلیقه افراد انجام شود. به طور کلی، در تمامی هنرستان‌های حسابداری، دروس زیر آموزش داده می‌شود:

اما این آموزش‌ها در هنرستان حسابداری پکت، سمت و سوی متفاوتی دارد. هدف آموزشگاه حسابداری پکت از راه اندازی و تاسیس تنها هنرستان فناوری مالی در کشور، تربیت دانش آموزان و هنرجویانی است که آینده شغل حسابداری را رقم بزنند. انتخاب رشته حسابداری در هنرستان فناوری مالی پکت، به شما کمک می‌کند تا در این مسیر قدم بردارید. برای اینکه تفاوت این دو را متوجه شوید، بهتر است نگاهی به گرایش‌های حسابداری در دانشگاه و هنرستان پکت بیندازیم. 

ورود به رشته حسابداری برای رسیدن به استخدام بانک، رایج است اما گرایش‌های دیگری هم برای شغل حسابداری وجود دارد

ورود به رشته حسابداری برای رسیدن به استخدام بانک، رایج است اما گرایش‌های دیگری هم برای شغل حسابداری وجود دارد

گرایش‌های رشته حسابداری در دانشگاه

برای تحصیل در رشته‌های مالی و انتخاب رشته حسابداری، باید از رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی شروع کنید. دانش آموزانی که کنکور این 3 رشته را داده باشند، می‌توانند در انتخاب رشته به سراغ گرایش‌های حسابداری هم بروند. با انتخاب رشته حسابداری در دانشگاه، می‌توانید گرایش‌های زیر را در ادامه تحصیل بخوانید:

مشکل تحصیل در دانشگاه این است که شما علاوه بر یادگیری دروس حسابداری، دروس اضافه و تقریباً غیرکاربردی زیادی را می‌خوانید. به همین دلیل، زمان و فرصت شما برای یادگیری تخصصی حسابداری است دست می‌رود. علاوه بر آن، آموزش‌های دانشگاهی، عموماً بدون آموزش‌های عملی و کسب مهارت و توانایی است. بنابراین شما تنها به دانش نظری حسابداری، مسلط خواهید شد. در مقابل، با تحصیل و انتخاب رشته حسابداری در هنرستان می‌توانید سریعاً جذب کار شوید. 

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی و کاربرد آن در حسابداری

 

گرایش‌های رشته حسابداری در هنرستان حرفه‌ای پکت

به جای انتخاب رشته حسابداری در دانشگاه و از دست دادن زمان و فرصت کار، می‌توانید از ابتدا در هنرستان حسابداری ثبت نام کنید. با تحصیل در هنرستان، نه فرصت 3 ساله تا دانشگاه را از دست می‌دهید و نه نیازی به خواندن دروس اضافی و غیرکاربردی دارید. علاوه بر آن آموزش‌های هنرستانی، همراه با مهارت‌های فنی و دروس عملی است. کارگاه‌های آموزشی، استفاده از نرم افزارهای حسابداری و یادگیری دروس عملی در هنرستان باعث می‌شود که از همان ابتدا برای شغل حسابداری آماده شوید. 

در هنرستان فنی حرفه‌ای پسرانه پکت، فعلا دو رشته زیر آموزش داده می‌شود:

با ثبت نام پایه دهم متوسطه و شرکت در کلاس‌های این دو رشته، قدم به قدم در مسیر حسابدار شدن جلو می‌روید. برای یادگیری حسابداری، بهتر است آموزشگاهی را انتخاب کنید که سابقه و توان عملی بالایی داشته باشد. آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره با همکاری دانشگاه صنعت نفت، بیش از 10000 دوره آموزشی را برگزار کرده است و در آموزش حسابداری، حرف اول را می‌زند. 

 

معدل لازم برای رشته حسابداری هنرستان

برای انتخاب رشته حسابداری هنرستان، باید ابتدا به علاقه و توان فردی خودتان نگاه کنید. اگر به شغل حسابداری و حسابدار شدن علاقه دارید، می‌توانید برای ثبت نام اقدام کنید. علاوه بر آن باید توانایی و مهارت کافی را برای کار با اعداد و اسناد مالی داشته باشید. مشاوران مرکز حسابداران خبره می‌توانند به شما برای ثبت نام، راهنمایی‌های لازم را بدهند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن 02188942754 تماس بگیرید. علاوه بر آن می‌توانید با در دست داشتن مدارک زیر به مرکز آموزش حسابداری پکت، مراجعه کنید:

آدرس: تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23

بیشتر بخوانید: حداقل معدل لازم برای رشته حسابداری

آینده شغلی حسابداری در ایران

آینده شغلی حسابداری در ایران

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران

شغل حسابداری از جمله فعالیت‌هایی است که روز به روز مهم‌تر و حساس‌تر می‌شود. بازار کار حسابداری نه تنها بعد از گذشت اینهمه سال اشباع نشده، بلکه هنوز هم جای خالی حسابدارهای خبره و توانمند، احساس می‌شود. با انتخاب رشته حسابداری و برگزیدن شغل حسابداری، می‌توانید در این مسیر گام بردارید. اما مهم است که بدانید حسابداری در ایران، در حال پیشرفت و گسترش است.

استفاده از نرم افزارها تخصصی حسابداری و روش‌های به روز دنیا، باعث شده که حسابداری از متد سنتی به مسیر نوین و جدیدی وارد شود. برای اینکه حسابدار موفق و خوبی باشید، باید بتوانید نسبت به دانش روز خود را تطبیق دهید. تحصیل در رشته‌های حسابداری فناوری اطلاعات و حسابداری شبکه و رایانه می‌تواند فرصت‌های تحصیلی و کاری زیادی را پیش روی شما بگذارد.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.