تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

حداقل معدل لازم برای رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از برترین رشته‌های درسی در ایران و تمام دنیا به حساب می‌آید. در تمامی دنیا همیشه به حسابداران خبره نیاز است. تا زمانی که پول و مبادلات مالی در دنیا وجود داشته باشد، به حسابداران و کارشناسان امور مالی نیاز خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از جوانان از همان ابتدا تصمیم به تحصیل در رشته حسابداری می‌گیرند. رشته حسابداری انواع مختلفی دارد و دارای گرایش‌های متفاوتی است. این رشته در ایران طرفداران بسیاری دارد. همچنین می‌توانید از مقطع دبیرستان نیز در رشته حسابداری تحصیل کنید؛ اما حداقل معدل لازم رشته حسابداری چقدر است؟ در این مطلب از بلاگ آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره همراهمان باشید تا پاسخ تمام سؤالات خود را پیدا کنید.

قبل از هر چیز، باید بدانید که حسابداری چیست؟

معرفی رشته حسابداری در ایران

رشته حسابداری در ایران نیز همانند کشورهای دیگر، یکی از رشته‌های پول‌ساز و پرطرفدار به حساب می‌آید. وقتی که حداقل معدل رشته حسابداری را داشته باشید، می‌توانید در این رشته تحصیل کنید و به یک کارشناس امور مالی حرفه‌ای و خبره تبدیل شوید. رشته حسابداری یکی از رشته‌های آکادمیک و دانشگاهی در ایران به حساب می‌آید. این رشته را می‌توانید در چهار مقطع مختلف ادامه تحصیل دهید. اولین مدرک، فوق دیپلم است که با آن می‌توانید در موقعیت شغلی کمک حسابدار مشغول به کار شوید. افرادی که دارای لیسانس حسابداری باشند، می‌توانند در موقعیت‌های مختلف از جمله حسابدار ارشد، حسابدار فروش، حسابدار انبار، حسابدار مالی، حسابدار صنعتی و... فعالیت کنند.

با ادامه تحصیلات تکمیلی و اخذ مدرک فوق لیسانس، فرد می‌تواند با اتکا به تجربه کاری خود، به حسابدار ارشد یا رئیس حسابداری و مدیر مالی یا حتی معاونت اداری و مالی تبدیل شود. البته برای تبدیل شدن به معاونت اداری و مالی معمولاً به دکترای حسابداری نیاز خواهید داشت. با کمک مدرک دکترای حسابداری می‌توانید در موقعیت‌های شغلی مدیر حسابرسی داخلی، سرپرست حسابرسی و حسابرس داخلی نیز مشغول به کار شوید. البته همان طور که نیاز به حداقل معدل رشته حسابداری برای ادامه تحصیل دارید، نیاز به تخصص کافی و سابقه کاری در این زمینه نیز خواهید داشت.

حسابداری و مدیریت امور مالی جزو رشته‌هایی است که فرد بدون مدرک تحصیلی با شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش حسابداری می‌تواند تخصص کافی به دست بیاورد و در موقعیت‌های شغلی حساس هم فعالیت داشته باشد. در عین حال امکان دارد فردی با مدرک دکترا حسابداری، تخصص کافی در دانشگاه و فضای آکادمیک به دست نیاورد. پس سابقه و تجربه کار در کنار شرکت در دوره‌های تخصصی حسابداری و حسابرسی که در موسسات مختلف آموزشی برگزار می‌شوند، اهمیت بسیاری دارند.

اگر نمی‌دانید با مدرک حسابداری چه فرصت‌های شغلی دارید، مطلب «موقعیت های شغلی با مدرک حسابداری هنرستان» را بخوانید.

با داشتن حداقل معدل رشته حسابداری می‌توانید به این رشته ورود کنید؛ اما باید همیشه به‌دنبال کسب تجربه و همچنین افزایش تخصص و مهارت باشید. خوشبختانه امکان تحصیل در رشته حسابداری در مقطع دبیرستان پسرانه در تهران نیز فراهم شده است. به این ترتیب افراد علاقه‌مند به حسابداری و امور مالی می‌توانند از همان ابتدا تخصص و مهارت تخصصی در زمینه حسابداری به دست بیاورند. به این ترتیب یک گام از دیگر افراد جلوتر خواهند بود.

تقریبا در تمامی گرایش‌های حسابداری، بازار کار خوبی وجود دارد و فارغ التحصیلان، بیکار نمی‌مانند

تقریبا در تمامی گرایش‌های حسابداری، بازار کار خوبی وجود دارد و فارغ التحصیلان، بیکار نمی‌مانند

انواع گرایش های رشته حسابداری

حسابداری در حقیقت مدیریت امور مالی صنایع و موسسات مختلف است. با توجه به اینکه صنایع ساختار متفاوتی با هم دارند، پس می‌توان گفت که به سیستم‌های مختلف نیز نیاز خواهند داشت. از این روش حسابداری و علم مدیریت امور مالی، شاخه‌ها یا همان گرایش‌های متفاوتی نیز دارد. علاقه‌مندان به حسابداری می‌توانند در گرایش‌های مختلف از جمله حسابداری مدیریت، حسابداری دولتی، حسابداری هزینه، حسابداری صنعتی، حسابداری مالیاتی یا حسابرسی تحصیل کنند. همان طور که یک پزشک بعد پایان دوره عمومی خود می‌تواند یک تخصص و سپس فوق تخصص به دست بیاورد، یک حسابدار نیز بعد تسلط بر امور مالی می‌تواند یک تخصص داشته باشد. بازار کار حسابداری امروز کشور ما تخصص محور است. یعنی برای اینکه بتوانید کسب درآمد مناسبی داشته باشد، باید در یک زمینه خاص فوق تخصص پیدا کنید. بعد تحصیل در رشته حسابداری، با در نظر گرفتن نیاز بازار، می‌توانید یکی از گرایش‌ها را انتخاب کرده و در آن تخصص لازم و کافی به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید: منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان

 

حداقل معدل لازم برای قبولی در رشته حسابداری

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد تحصیل در رشته حسابداری دارند این است که حداقل معدل رشته حسابداری چه میزانی باید باشد؟ اول از همه باید بدانید که شما به دو طریق مختلف می‌توانید در رشته حسابداری وارد دانشگاه شوید و ادامه تحصیل دهید. اولین روش، شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه یا همان کنکور است. دانشگاه‌هایی که از طریق کنکور اقدام به جذب دانشجویان خود می‌کنند، وابستگی کمتری به معدل دارند. نوع دوم دیگر قبولی، دانشگاه‌های بدون کنکور است. این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان، معدل آن‌ها را بررسی می‌کنند.

به‌صورت کلی حداقل معدل رشته حسابداری، 14 است. یعنی اگر شما حداقل معدل 14 را داشته باشید، می‌توانید در رشته حسابداری تحصیل کنید. البته اگر قصد حضور در دانشگاه‌های برتر را دارید، علاوه بر قبولی در کنکور، باید معدل بالایی نیز داشته باشید. هر چه معدل شما بیشتر باشد، شانس قبولی شما نیز افزایش پیدا می‌کند. پس بهتر است تمام تلاش خود را کنید تا معدل بالایی داشته باشید؛ اما در عین حال حداقل معدل رشته حسابداری 14 است.

 

برای قبولی در رشته ی حسابداری چه درس هایی مهم است؟

کسانی که به تحصیل در رشته حسابداری علاقه‌مند هستند، همیشه از این بابت نگرانی دارند که چه دروسی بیشتر روی قبولی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود؟ در حقیقت دلشان می‌خواهد بدانند که بهتر است چه دروسی را ابتدا قوی شوند و سپس به سراغ دروس بعدی بروند؟ در اصل شما برای اینکه بتوانید حداقل معدل رشته حسابداری را به دست بیاورید، باید تمامی دروس را در سطح متوسط قبول شوید. با این کار دیگر لازم نیست در دانشگاه درگیر پاس کردن دروس پیشنیاز مختلف باشید.

با این حال همان طور که تصور می‌کنید، رشته حسابداری با علم اعداد و ریاضی گره خورده است. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین دروسی که برای کسب حداقل معدل رشته حسابداری باید قوی شوید، «درس ریاضی» است. البته توجه داشته باشید که قوی بودن در ریاضی لازم است؛ اما کافی نیست. حسابداری یک رشته بسیار گسترده است؛ اما پایه و اساس آن را بر علم اعداد بنا کرده‌اند. به همین خاطر هم اگر بخواهیم مهم‌ترین درس را در علم حسابداری در نظر داشته باشیم، باید به درس ریاضی اشاره کنیم. هرچه ریاضی شما قوی‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که بتوانید حداقل معدل رشته حسابداری را به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته حسابداری برای دانش آموزان پایه دهم

هنرستان حسابداری پکت می‌تواند بهترین گزینه برای شروع یادگیری حوزه مالی در گرایش‌های جدید و روز باشد

هنرستان حسابداری پکت می‌تواند بهترین گزینه برای شروع یادگیری حوزه مالی در گرایش‌های جدید و روز باشد

ظرفیت رشته حسابداری هنرستان مالی حسابداران خبره

بسیاری از متقاضیان و دانشجویان رشته حسابداری، بعد فارغ‌التحصیلی تازه به‌دنبال کسب مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک حسابدار خبره می‌روند. این در حالی است که هنرستان فنی و حرفه‌ای مالی پکت یا همان حسابداران خبره، از پایه دهم دانش‌آموزان را با مهارت‌های مورد نیاز حسابداری آشنا می‌کند. به این خاطر زمانی که این دسته افراد وارد بازار کار می‌شوند، چند گام از سایر دانش‌آموختگان جلوتر خواهند بود. ظرفیت رشته حسابداری هنرستان مالی حسابداران خبره محدود است و همه ساله بر اساس سنجش، تعدادی از متقاضیان در این رشته تحصیل خواهند کرد.

رشته حسابداری در ایران یک رشته پولساز و پرطرفدار است که بازار کار بسیار عالی هم دارد. حداقل معدل رشته حسابداری 14 خواهد بود که توصیه می‌شود برای قبولی در دانشگاه‌های برتر، تلاش کنید تا معدل بیشتری داشته باشید. همچنین متقاضیان تحصیل در رشته حسابداری، باید تا حد امکان درس ریاضی خود را تقویت کنند.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.