تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان

افرادی که به جای دبیرستان، در هنرستان تحصیل کرده باشند نیز می‌توانند در کنکور برای حضور در رشته حسابداری اقدام کنند. شرایط برای همه متقاضیان یکسان خواهد بود. البته در دروسی همانند ریاضی، افرادی که در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل کرده‌اند، شانس بیشتری شاید داشته باشند؛ اما اینطور نیست. در صورتی که منابع کمکی رشته حسابداری هنرستان را بدانید و به درستی آن‌ها را مطالعه کنید، می‌توانید شانس بسیار بالایی برای موفقیت هم داشته باشید. در ادامه شما را با منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

تفاوت فارغ‌التحصیلان هنرستان با سایر دانش‌آموزان در کنکور

برخی دانش‌آموزان هنرستان، برخی دیگر دبیرستان و برخی کارودانش را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. تمامی فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کنکور با ضرایب یکسان شرکت کنند. حال سؤال اینجاست که چه تفاوتی بین این افراد برای قبولی در کنکور برای رشته حسابداری وجود دارد؟ اول از همه باید بدانید که برخی انواع هنرستان، مخصوص رشته حسابداری است. به این ترتیب کسانی که هنرستان حسابداری رفته‌اند، شانس بیشتری برای قبولی در کنکور رشته حسابداری نیز خواهند داشت.

از طرفی تمامی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از جمله ریاضی، تجربی یا انسانی می‌توانند در کنکور برای رشته حسابداری با هم رقابت کنند. بسیاری از افراد بر این باور هستند به خاطر وجود دروس محاسباتی در رشته ریاضی و فیزیک، این دانش‌آموزان شانس بیشتری برای قبولی در کنکور برای رشته حسابداری دارند. در حالی که با در دست داشتن منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان و همچنین پیشبرد موازی دروس عمومی و تخصصی، هر کدام از فارغ‌التحصیلان شانس برابر برای قبولی خواهند داشت.

فارغ التحصیلان هنرستان حسابداری، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دیپلم حسابداری جذب بازار کار شوند

فارغ التحصیلان هنرستان حسابداری، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دیپلم حسابداری جذب بازار کار شوند

رشته حسابداری یکی از رشته‌های پُرمخاطب است

در حال حاضر با گستردگی سیستم مالیات کشور و ایجاد سیستم جامع مالیاتی، نظارت بیشتری بر درآمد سازمان‌ها و اشخاص انجام می‌شود. همین باعث شده تا نیاز بیشتری برای حسابداران و حسابرسان در بازار کار احساس شود. یک حسابدار برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خود حتماً به مدرک تحصیلی نیاز خواهد داشت. از‌ این‌رو داوطلبان بیشتری برای رشته حسابداری این روزها در مقایسه با گذشته دیده می‌شود. رشته حسابداری یکی از رشته‌های پرطرفداری است که تمامی رشته‌های دوران مدرسه می‌توانند در آن ادامه تحصیل دهند. همین موضوع رقابت را برای داوطلبان سخت می‌کند. برای آشنایی بیشتر، مطلب «آینده شغلی رشته حسابداری» را بخوانید. 

با تمامی این اوصاف به یاد داشته باشید که رشته حسابداری یک رشته پول‌ساز و پرطرفدار است که بازار کار بسیار عالی دارد. پس خودتان را برای مبارزه آماده کنید. بهترین راه آمادگی برای مبارزه نیز شناخت منابع کمکی رشته حسابداری هنرستان است. در ادامه شما را با منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

منابع کمکی رشته حسابداری هنرستان (به تفکیک سال تحصیل)

در این بخش قصد داریم تا شما را با منابع کمکی برای رشته حسابداری هنرستان بیشتر آشنا کنیم. البته توجه داشته باشید که این منابع جزو منابع احتمالی هستند. پس به شما برای اولویت‌بندی کمک می‌کنند.

منابع پایه دهم

منابع پایه یازدهم

منابع پایه دوازدهم

نکته مهم: درس‌های ریاضی 1 و 2، فیزیک و البته شیمی، درس‌های مشترک فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند. پس نباید با دروس ریاضی 1 و 2، شیمی و فیزیک رشته‌های ریاضی و تجربه آن‌ها را اشتباه گرفت.

 

تفاوت دروس تخصصی و عمومی هنرستان

طبیعاً دروس تخصصی بسیار مهم‌تر از دروس عمومی هستند. البته نمی‌توان از خواندن دروس عمومی نیز غافل بود. بسیاری از داوطلبان، در درس‌های عمومی همانند زبان انگلیسی ضعف بسیار بزرگی دارند. همین باعث می‌شود اگر یک داوطلب درصد زبان انگلیسی بالایی داشته باشد، بتواند قبولی خود را تضمین کند. این نکات ریز هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به موفقیت برسید. پس برای این کار باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

اینطور نیست که دروس عمومی را به دلیل وجود ضریب کمتر کنار بگذارید و فقط به فکر دروس تخصصی باشید. دروس تخصصی اهمیت بسیاری دارند. با این حال دروس عمومی هم می‌توانند مسیر موفقیت شما را هموار کنند. برای اینکار باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و مطالعه دروس عمومی و تخصصی را همزمان با هم پیش ببرید. به این ترتیب به‌صورت یکنواخت می‌توانید نمرات عالی به دست بیاورید و در کنکور بدرخشید.

بیشتر بخوانید: حداقل معدل لازم برای رشته حسابداری

در هنرستان حسابداری پکت می‌توانید در دو رشته حسابداری فناوری اطلاعات و شبکه و رایانه، تحصیل کنید

در هنرستان حسابداری پکت می‌توانید در دو رشته حسابداری فناوری اطلاعات و شبکه و رایانه، تحصیل کنید

کتاب‌های کمک آموزشی برای قبولی

در حال حاضر کتاب‌های کمک آموزشی بسیاری در بازار وجود دارند. اول از همه اینکه نباید خودتان را درگیر یک برند یا انتشارات خاص کنید. هر کدام کمک آموزشی می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند که همان قبولی در کنکور است. توجه داشته باشید که کتاب‌های کمک آموزشی را نباید در اولویت قرار دهید. ابتدا باید به‌صورت کامل بر دروس خود مسلط باشید و سپس برای ایجاد تخصص و اعتماد به نفس، به‌دنبال کتاب‌های کمک آموزشی بروید.

بهتر است کتاب‌هایی را انتخاب کنید که به بررسی کنکور 5 سال اخیر می‌پردازند. همیشه تغییراتی در کتب درسی صورت می‌گیرد. به همین خاطر سال‌های قبل شاید چندان برای شما مؤثر نباشند. برای مثال شاید سؤالی به چشمتان بخورد که در سال جاری از لیست منابع آن را حذف کرده‌اند. به همین خاطر کتاب‌هایی با چاپ جدید را تهیه کنید.کتاب‌های زیر را می‌توانید به عنوان کتاب کمک درسی، بخوانید:

شما می‌توانید سؤالات کنکور سال‌های گذشته را نیز تهیه کرده و همان تست‌ها را در محیط شبیه‌سازی‌‌شده پاسخ دهید. به این ترتیب می‌توانید خودتان را برای حضور در جلسه کنکور نیز آماده کنید. هرچه بیشتر خودتان را بیازمایید، بیشتر اعتماد به نفس خواهید داشت. همچنین با این کار می‌توانید با اشکال مختلف سؤالات نیز آشنا شوید. گاهی یک سؤال را طراح به اشکال مختلف مطرح می‌کند تا به تسلط شرکت‌کننده کنکور پی ببرد. شما باید تسلط لازم و کافی داشته باشید تا بتوانید به این دسته سؤالات نیز پاسخ دهید. در ضمن این مهم است که خودتان را به چالش بکشید. پس به جای بررسی پاسخ سؤالات، ابتدا خودتان پاسخ دهید و سپس همانند کنکور، برگه خود را تصحیح کنید. سپس به‌دنبال اشتباهات خود بگردید و آن‌ها را اصلاح کنید.

 

جمع بندی

با منابع کمکی رشته حسابداری هنرستان می‌توانید سطح آموزش‌تان را بهتر و عمقی‌تر کنید. به یاد داشته باشید که باید از تمامی منابع و مراجع موجود برای یادگیری امور مالی و رشته حسابداری استفاده کنید. متوقف کردن آموزش و یادگیری، به معنای درجا زدن و توقف است. بنابراین حتی با گرفتن دیپلم حسابداری هنرستان و پیدا کردن شغل هم، دست از تلاش برندارید و به سراغ دوره‌های آموزش حسابداری در آموزشگاه حسابداری پکت بروید. پکت به شما کمک می‌کند تا مسیرتان را هرچه بهتر و روبه‌رشدتر، دنبال کنید. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.