تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

موقعیت های شغلی با مدرک حسابداری هنرستان

رشته حسابداری یکی از رشته‌های پرطرفدار است که بسیاری از دانش‌آموزان پایه نهم در زمان انتخاب رشته، به حسابداری به‌عنوان یکی از گزینه‌های ادامه تحصیل فکر می‌کنند و در مورد آن تحقیق می‌کنند. رشته حسابداری از اوایل زندگی بشر کاربرد داشته است و امروزه نیز با گسترش کسب‌وکارها اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ چرا که سبب توسعه کشورها در تمامی زمینه‌ها می‌شود. در واقع حسابداری نوعی زبان تجارت است که به کمک آن می‌توان اطلاعات مالی را به دیگران منتقل کرد. در این مقاله قصد داریم رشته حسابداری در هنرستان کاردانش را به شما معرفی کنیم.

قبل از هر چیز، مطلب راهنمای انتخاب رشته حسابداری برای دانش آموزان پایه دهم را بخوانید. 

رشته حسابداری در هنرستان

رشته حسابداری در هنرستان

آشنایی با رشته حسابداری در هنرستان کاردانش

رشته حسابداری را می‌توان سیستمی دانست که به جمع‌آوری اطلاعات، ثبت و طبقه‌بندی آن‌ها می‌پردازد که در نهایت پس از خلاصه کردن داده‌ها، گزارش‌های مالی را ارائه می‌کند. این روند به شکل‌های مختلف قابل انجام است. 

کاربرد مدرک دیپلم حسابداری هنرستان در مشاغل مختلفی از جمله نهادها، موسسات و سازمان‌های دولتی دیده می‌شود. همچنین این رشته به افراد هم کمک می‌کند تا اطلاعات اقتصادی خود را تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی کنند. 

نمی‌توان نقش حسابداری را در تقسیم‌بندی و توزیع منابع مالی نادیده گرفت. همچنین به دلیل ماهیت اقتصادی حسابداری و روش‌های آن، علاوه بر اینکه دارای خصلت‌های آماری است، با پول نیز سروکار دارد.

حسابداری به رازداری و امانت‌داری نیازمند است و این دو ویژگی از خصلت‌های اصلی یک حسابدار به شمار می‌آید. این رشته یکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای است و شما می‌توانید پس از دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان، در این رشته تا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید.

 

آشنایی با دروس رشته حسابداری در هنرستان

رشته حسابداری هنرستان از تعدادی دروس تخصصی و عمومی تشکیل شده است که در این قسمت شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

دروس تخصصی رشته حسابداری هنرستان

دروس تخصصی رشته حسابداری در هنرستان عبارت‌اند از:

دروس عمومی رشته حسابداری در هنرستان

آمادگی دفاعی، تاریخ معاصر، جغرافیای عمومی، برنامه‌ریزی تحصیلی، ریاضی جبرانی، پرورشی، تربیت‌بدنی، علوم زیست و بهداشت، دین و زندگی، مطالعات اجتماعی، ریاضی، شیمی و آزمایشگاه، فیزیک و آزمایشگاه، زبان خارجه، عربی، ادبیات فارسی و زبان فارسی نیز از درس‌های عمومی رشته حسابداری در هنرستان هستند.

 

شرایط لازم برای دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان

برای اینکه بتوانید مدرک دیپلم حسابداری هنرستان را دریافت کنید باید شرایطی را داشته باشید که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شما در ابتدا باید شرایط ورود به رشته فنی و حرفه‌ای را داشته باشید. این شرایط در فرم هدایت تحصیلی وجود دارد. همچنین باید کارنامه قبولی در پایه نهم را دریافت کرده باشید.

همچنین لازم است نمرات لازم را داشته باشید تا بتوانید به رشته حسابداری وارد شوید. این نمرات را از سه سال اول دوره متوسطه بررسی می‌کنند و نمرات پایان ترم نهم با ضریب ۳ محاسبه می‌شود. حداقل نمرات برای دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان طبق موارد زیر است.

همچنین علاوه بر اینکه باید سقف نمرات مورد نیاز را کسب کرده باشید، نیاز دارید تا امتیاز لازم را در آزمون‌های استعداد تحصیلی و شغلی به دست آورید. این آزمون در دوره اول از فرد گرفته می‌شود. همچنین برای ورود به این رشته باید علاقه خود را نیز در نظر بگیرید. علاقه شما در انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

در همین رابطه بخوانید: حداقل معدل لازم برای رشته حسابداری

 

روش‌های ادامه تحصیل پس از دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان

درصورتی‌که پس از دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان قصد ادامه تحصیل داشته باشید، می‌توانید از طریق سه روش زیر اقدام کنید.

  1. در آزمون کاردانی شرکت کنید و به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد شوید. در نهایت پس از 2 سال مدرک خود را دریافت کنید.
  2. آزمون ورود به دانشگاه رشته‌های نظری همچون رشته زبان، رشته هنر، رشته انسانی، رشته علوم‌تجربی و رشته ریاضی را شرکت کنید و پس از ۴ سال مدرک خود را اخذ کنید.
  3. در دانشگاه‌های بدون کنکور همچون علمی کاربردی و آزاد تحصیل کنید و به‌دلخواه مدرک خود در مقطع کاردانی و کارشناسی را دریافت کنید.

با داشتن مدرک حسابداری هنرستان می‌توانید به عنوان حسابدار ساده مشغول به کار شوید

با داشتن مدرک حسابداری هنرستان می‌توانید به عنوان حسابدار ساده مشغول به کار شوید

موقعیت‌های شغلی رشته حسابداری با مدرک فنی حرفه‌ای

حسابداری یک رشته بسیار پرطرفدر است. تقریبا می‌توان گفت همه ارگان‌ها و شرکت‌ها برای انجام امور مالی، ثبت و طبقه‌بندی آن به یک حسابدار نیاز دارند. اولویت استخدام داوطلبان در بانک‌ها نیز رشته حسابداری است. افرادی که مدرک دیپلم حسابداری هنرستان دارند نیز به‌راحتی می‌توانند به بازار کار وارد شوند و حتی در کنار کار، ادامه تحصیل هم بدهند.

اگر شما هم مدرک دیپلم حسابداری هنرستان را دریافت کرده‌اید، می‌توانید شغل‌های زیر را انتخاب کنید:

همچنین شغل های رشته حسابداری می‌تواند شامل شاخه‌های زیر باشد:

کمک حسابدار

زمانی که به‌تازگی مدرک دیپلم هنرستان حسابداری را دریافت کرده باشید می‌توانید به‌عنوان کمک حسابدار به بازار کار وارد شوید. این شغل درآمد نسبتا مناسبی دارد.

حسابدار

پیش از اینکه به‌عنوان یک حسابدار شروع به کار کنید، باید چند سال کمک حسابدار باشید. پس از کسب تجربه می‌توانید در شرکت‌های مختلف استخدام شوید. بازار کار رشته حسابداری همیشه خوب و تضمین‌شده است.

کمک حسابرس

معمولا اگر به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید، بهتر است ابتدا یک کمک حسابرس شوید. پس از اینکه تجربه کاری به دست آوردید و پیشرفت کردید، شغل‌های مربوطه دیگری را انتخاب کنید و کار خود را در آن مشاغل ادامه دهید.

حسابرسی

حسابرسی را می‌توان به دو گروه حسابرسی داخلی و حسابرسی خارجی تقسیم کرد. یک حسابرس وظیفه دارد به حساب‌ها رسیدگی کند. همچنین باید یک سند مالی یا گزارش مالی را بررسی کند تا از صحت و کارایی آن مطمئن شود و درصورتی‌که با مغایرتی مواجه شد، آن را به اطلاع مدیر برساند.

حسابدار بانک

اگر شغل حسابدار بانک را انتخاب کنید، می‌توانید در بانک‌ها و موسسات مالی مختلف مشغول به کار حسابداری شوید.

حسابداری دولتی

حسابدار دولتی باید حسابداری دولتی موسسات مختلف را انجام دهد و در این زمینه مشغول به کار شود.

حسابداری مالی

اگر دارای قدرت تحلیل بالایی هستید، می‌توانید پس از دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان این شغل را انتخاب کنید. در این سِمَت، شما باید کارهایی همچون بررسی ریسک سرمایه‌گذاری در قسمت‌های مختلف و دادن بهترین و سودآورترین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری را انجام دهید.

حسابداری مالیاتی

شغل حسابداری مالیاتی مربوط به انجام حسابداری شرکت‌های دارایی است.

حسابداری بیمه

افرادی تحت این عنوان، حسابداری شرکت‌های بیمه را انجام می‌دهند.

حسابداری صنعتی

در حسابداری صنعتی وظیفه دارید که حسابداری کارخانه‌ها را انجام دهید.

سر ممیز مالیاتی

اگر شغل سر ممیز مالیاتی را انتخاب کنید، نیاز است که بر رعایت قوانین مالیاتی نظارت داشته باشید.

مدیر مالی

در این شغل باید منابع و مصارف شرکت‌ها و ارگان‌ها را مدیریت کرد.

معاون مالی

یک معاون مالی باید معاونت منابع و مصارف را بر عهده بگیرد.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با رشته حسابداری آشنا کنیم. همچنین شرایط دریافت مدرک دیپلم حسابداری هنرستان، دروس اختصاصی و عمومی این رشته، روش‌های ادامه تحصیل و آینده شغلی رشته حسابداری را با مدرک فنی حرفه ای بررسی کردیم. امیدواریم در این مطلب از بلاگ آموزشگاه حسابداری توانسته باشیم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
امیر آروین‌
پس کی فرصت شغلی نصیب من میشه
0 0
1402/08/02, 21:42
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.