تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

همه چیز درباره حسابداری ابری و آنلاین

حسابداری ابری یا حسابداری مبتنی بر اینترنت چیست؟ چطور باید حسابدار آنلاین شویم؟ چرا یادگیری حسابداری اینترنتی تا این اندازه اهمیت دارد؟ در این مطلب هم به بررسی مزیت‌ها و معایب فناوری ابری در حسابداری می‌پردازیم و هم برای یاد گرفتن این روش، یک پیشنهاد ویژه را برای دانش آموزان خواهیم داشت. 

حسابداری ابری یا حسابداری مبتنی بر اینترنت

حسابداری ابری یا حسابداری مبتنی بر اینترنت

حسابداری ابری چیست؟

حسابداری ابری، یک مفهوم در حوزه مالی و Finance است. این روش را با نام‌هایی مثل حسابداری تحت وب، حسابداری آنلاین و حسابداری مبتنی بر اینترنت هم می‌شناسند. اما با اینکه عملاً تمامی این نام‌ها برای حسابداری ابری استفاده می‌شود، اما تمامی این مفاهیم با هم متفاوت هستند. حسابداری در بستر رایانش ابری، الزامات و معانی خاص خود را دارد. زمانی می‌توان از این نام استفاده کرد که همه پردازش‌های مربوط به نرم افزار حسابداری، بر بستر اینترنت و فضای ابری انجام شود. 

با گسترش تکنولوژی و نرم افزارهای اینترنتی، چرا نتوان از فضای آنلاین برای رسیدگی به اسناد مالی و حسابداری استفاده کرد؟ زمانی که از رایانش و پردازش ابری برای اجرای نرم افزارهای حسابداری استفاده می‌کنید، نیازی به بودن در یک مکان خاص ندارید. اما این تنها مزیت و ویژگی حسابداری آنلاین نیست. 

 

ویژگی‌های حسابداری ابری

حسابداری ابری هم مانند تمام روش‌ها، سخت افزارها و نرم افزارهای حسابداری، ویژگی‌های خاص خود را دارد. زمانی می‌توانید بگویید از حسابداری بر بستر ابری استفاده می‌کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

با کمک حسابداری ابری می‌توان از هر جایی و با هر دستگاهی به رسیدگی امور مالی و حسابداری پرداخت

با کمک حسابداری ابری می‌توان از هر جایی و با هر دستگاهی به رسیدگی امور مالی و حسابداری پرداخت

مزایا و معایب ‌حسابداری آنلاین

یقیناً حسابداری ابری، مزایای زیادی برای کسب و کارهای مختلف خواهد داشت. البته استفاده از این روش، معایب خاص خود را هم دارد. اما به یقین می‌توان گفت که کسانی که به عنوان حسابدار ابری استخدام می‌شوند، شانس بیشتری برای رشد و ارتقای شغلی در واحد مالی را خواهند داشت. داشتن مهارت در کار با سیستم‌های ابری و نرم افزارهای حسابداری اینترنتی، می‌تواند یک عامل مهم در گرفتن شغل‌های بالاتر و بهتر باشد. در ادامه به بررسی برخی از مزیت‌ها و معایب حسابداری به روش ابری می‌پردازیم:

مزایای حسابداری ابری

معایب حسابداری ابری

با اینکه امنیت داده‌ها در حسابداری آنلاین و مبتنی بر اینترنت، تضمین شده است اما نمی‌توان این امنیت را به تمامی شرکت‌ها و سیستم ها، تعمیم داد. خرید اشتراک از شرکت‌ها کمتر شناخته شده به بهانه هزینه کمتر، می‌تواند شما را با مشکلات امنیتی روبرو کند. بنابراین مهم است که از ابتدا با شرکت‌های معتبر قرارداد ببندید و در شرکت‌ها شناخته شده، کار کنید. علاوه بر آن، ممکن است راه اندازی سیستم‌های ابری برای تمامی کسب و کارها، صرفه اقتصادی نداشته باشد اما قطعا استخدام کسانی که با این روش و متد، آشنایی دارند، راحت‌تر و در اولویت است. 

 

اهمیت فناوری ابری در حسابداری

استفاده از فناوری شبکه و رایانه در حسابداری، آینده این شغل را تشکیل می‌دهد. تمامی کسب و کارها، روزی به استفاده از سیستم‌های ابری در کار حسابداری روی می‌آورند و به همان نسبت، حسابداران و افراد شاغل در حوزه مالی، باید برای ورود و استفاده از نرم افزارهای ابری، آماده باشند. با در نظر گرفتن اهمیت و ویژگی‌هایی که فناوری ابری در حسابداری دارد، باید برای آموزش و یادگیری حسابداری ابری، برنامه ریزی کنید. 

برای استفاده از حسابداری آنلاین، باید نرم افزار مناسبش را تهیه کنید. نرم افزار هلو و... نمی‌تواند لزوماً برای کار حسابداری ابری مناسب باشد

برای استفاده از حسابداری آنلاین، باید نرم افزار مناسبش را تهیه کنید. نرم افزار هلو و... نمی‌تواند لزوماً برای کار حسابداری ابری مناسب باشد

معرفی بهترین نرم افزار‌های حسابداری ابری

بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری را باید با در نظر گرفتن نیاز و هزینه‌های خود انتخاب کنید. یادگیری این نرم افزارها، برای حسابدارانی که به دنبال کار در حوزه رایانش ابری در حسابداری و استخدام در شرکت‌های مالی هستند، لازم است. همچنین، دانش آموزان حسابداری در هنرستان و دانشجویان رشته حسابداری هم می‌توانند با آموزش نحوه کار با سیستم‌های ابری در حسابداری، مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بیشتر کنند. با این حال، در بین بهترین نرم افزارهای حسابداری آنلاین می‌توانند نام‌هایی مانند: 

 

تحصیل در رشته حسابداری ابری

خوب است بدانید که آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره، اقدام به برگزاری آموزش‌های حسابداری ابری کرده است. البته شرکت در این آموزش‌ها، تنها برای دانش آموزان پایه دهم وجود دارد. تحصیل در رشته هنرستان فنی حرفه ای حسابداری می‌تواند مسیر شغلی مشخصی پیش روی دانش آموزان باز کند. فارغ التحصیلان رشته حسابداری در هنرستان پسرانه پکت می‌توانند از حمایت‌های این مجموعه هم در پیدا کردن شغل و حتی ادامه تحصیل، استفاده کنند. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.