تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

آیا بدون کنکور می‌توان حسابداری خواند و حسابدار شد؟

حسابداری یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار به حساب می‌آید که بازار کار بسیار خوبی دارد. از این رو افراد زیادی علاقه‌مند به تحصیل در این رشته و اخذ مدرک حسابداری هستند. یکی از مزیت‌های این رشته این است که متقاضیان و علاقمندان می‌توانند در رشته حسابداری بدون کنکور شرکت کرده و نسبت به اخذ مدرک معتبر حسابداری اقدام کنند.

متقاضیان و علاقمندان دارای دیپلم در تمام گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی، انسانی و غیره می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حسابداری ادامه تحصیل داده و مدرک معتبر اخذ نمایند. شما حتی می‌توانید با ثبت نام در هنرستانِ آموزشگاه حسابداری پکت، از دوران دبیرستان، آموزش‌های مالی را شروع کنید.  

رشته حسابداری در دانشگاه

رشته حسابداری در دانشگاه

معرفی رشته حسابداری در دانشگاه

همانطور که گفته شد رشته حسابداری یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار است که افراد زیادی علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته و اخذ مدرک در یکی از سطوح مختلف آن هستند. این رشته یکی از رشته‌هایی است که می‌تواند به افراد مختلف خدمات ارائه دهد و فعالیت‌های یک فرد به عنوان حسابدار به اتخاذ تصمیمات اقتصادی برای افراد مختلف در مشاغل مختلف کمک شایانی می‌کند.

در واقع هدف اصلی رشته حسابداری این است که بتواند نیروی متخصص را به منظور جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت و خلاصه‌سازی اطلاعات و همچنین تهیه گزارش‌های مالی مطابق با معیارهای تعیین شده در مشاغل مختلف آموزش داده و به جامعه معرفی کند. از این رو ضرورت دارد افرادی که در این شغل فعالیت دارند با علم روز دنیا در این زمینه آشنایی داشته و تمام تغییرات ایجاد شده را در کار خود به کار بگیرد تا در نهایت به بهترین نتیجه دست پیدا کند.

رشته حسابداری بدون کنکور یا از طریق کنکور یک رشته شناور است که داوطلبان در گروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. افرادی که از این رشته تحصیلی فارغ‌التحصیل می‌شوند به عنوان حسابدار باید بتوانند گزارش‌های کاری مناسب و جامع را در زمینه اقتصادی ارائه نمایند.

دانشجویان رشته حسابداری بدون کنکور یا با کنکور باید از این توانایی برخوردار باشند که بتوانند برای ساعت‌های طولانی در پشت میز یا کامپیوتر قرار گرفته و با اعداد و ارقام و معادلات ریاضی بین آن‌ها کار کنند. افرادی که رشته حسابداری را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند باید افرادی خلاق، صبور و منضبط باشند و علاوه بر تسلط کافی بر علوم ریاضی باید از ادبیات خوب و مناسب برخوردار باشند.

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، حسابداری یکی از مشاغلی است که از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار است و با توجه به بازار کار گسترده‌ای که این رشته دارد، افرادی که از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند امیدوار باشند که یک شغل متناسب با مدرک تحصیلی خود یافته و می‌توانند در یکی از سازمان‌ها،‌ ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی یا خصوصی استخدام شده و مشغول به کار شوند.

رشته حسابداری در هنرستان

رشته حسابداری در هنرستان

معرفی رشته حسابداری در هنرستان

همانطور که گفته شده علم حسابداری یک نوع سیستم جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی، ثبت و خلاصه‌سازی داده‌های مالی و ارائه گزارش است که می‌تواند در اشکال مختلف انجام شود. به همین دلیل این علم در مشاغل مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد و حتی از آن می‌توان برای تجزیه و تحلیل و همچنین دسته‌بندی اطلاعات مالی و اقتصادی افراد مختلف نیز استفاده کرد.

افرادی که در رشته‌ حسابداری بدون کنکور یا با کنکور فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند نقش مهمی در تقسیم‌بندی و توزیع منابع مالی ایفا کنند. خصلت‌های آماری که روش‌های مختلف حسابداری دارند باعث شده است که حسابداران با پول و سرمایه سروکار داشته باشند. افرادی که در شغل حسابداری فعالیت می‌کنند باید افرادی امانت‌دار و رازدار باشند و اطلاعات مالی و اقتصادی افراد، شرکت‌‌ها یا سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را به هیچ عنوان افشا نکنند.

انتخاب رشته حسابداری در هنرستان بهترین گزینه برای افراد علاقمند به تحصیل در این رشته است. در صورت ورود به هنرستان می‌توانند تحصیل در حسابداری بدون کنکور یا با کنکور را تا مقاطع بالاتر ادامه دهند. افراد علاقمند به حسابداری که از دوران هنرستان وارد تحصیل در این رشته می‌شوند، باید دروس مختلف تخصصی این رشته مانند حسابداری حقوق و دستمزد، دانش فنی پایه، حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی، حسابداری اموال و انبار، حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی، حسابداری خرید و فروش، ارتباط موثر، دانش فنی تخصصی، حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی را مطالعه کرده و با موفقیت پشت سر بگذارند.

افرادی که علاقمند به ورود به رشته حسابداری در دوران پیش از دانشگاه و هنرستان هستند باید موفق به قبولی در پایه نهم شده باشند و از نمره ریاضی بالاتر از 11 کسب کرده باشند. مانند هر رشته و تخصص دیگری داشتن علاقه و استعداد در این زمینه حسابداری و حساب و کتاب نیز یکی از شرایط لازم برای تحصیل در این رشته و کسب موفقیت است.

 

ثبت نام در رشته حسابداری بدون کنکور

یکی از راه‌های تحصیل در رشته حسابداری برای افراد علاقمند به این رشته تحصیل بدون نیاز به کنکور است. افراد علاقمند به این رشته می‌توانند در تمامی مقاطع تحصیلی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته حسابداری بدون کنکور ثبت نام کرده و در صورت پذیرفته شدن در این رشته ادامه تحصیل دهند. افرادی که قصد دارند در رشته حسابداری بدون کنکور ثبت نام کنند باید از سوابق تحصیلی متناسب با قوانین و مقررات دانشگاه‌های مختلف برخوردار باشند تا بتوانند در این رشته به تحصیل بپردازند.

در حال حاضر افراد علاقمند به این رشته می‌توانند در رشته حسابداری بدون کنکور که توسط یکی از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در کشور برگزار می‌شود ثبت نام کرده و در صورت قبولی به تحصیل در این رشته بپردازند. زمان و شرایط ثبت نام در هر یک از دانشگاه‌ها متفاوت بوده و علاقمندان باید قبل از انتخاب، شرایط هر کدام از این دانشگاه‌ها را برای ثبت نام و پذیرش دانشجو بدون کنکور مورد بررسی قرار دهند.

برای کار در واحد مالی، دانش آکادمیک مهم است اما باید توانایی و مهارت را در اولویت قرار بدهید

برای کار در واحد مالی، دانش آکادمیک مهم است اما باید توانایی و مهارت را در اولویت قرار بدهید

بازار کار و فرصت های شغلی حسابدار تجربی

افرادی که به حسابداری را به صورت تجربی آموخته‌اند بازار کار و فرصت‌های شغلی خوبی در انتظار آن‌ها نیست زیرا گزارش‌های مالی که این دسته از افراد ارائه می‌دهند مطابق با استانداردها نبوده و از پردازش کافی برخوردار نیست. حسابداران تجربی قادر نیستند که بین دارایی‌های کوتاه مدت و بلند مدت یک سازمان یا شرکت تفاوت قائل شوند و آگاه نیستند که معاملات ارزی را چگونه باید در دفاتر مربوطه ثبت نمایند.

افرادی که به تحصیل حسابداری بدون کنکور یا با کنکور پرداخته‌اند از علم کافی در همه حوزه‌های مربوطه برخوردار بوده و می‌توانند در آینده به عنوان مدیر مالی در یک سازمان با شرکت فعالیت کنند و از این طریق به مجموعه ایده بدهند که منابع مالی موجود را در زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کند تا از آن به صورت بهینه استفاده شود. این فعالیت‌های و اقدامات از توان یک حسابدار تجربی خارج بوده و به همین دلیل بازار کاری خوبی در انتظار این افراد نیست.

 

ثبت نام در هنرستان حسابداری پسرانه پکت

با تلاش و همت مرکز آموزش حسابداران خبره، اولین هنرستان فنی حرفه‌ای غیر دولتی در کشور در حوزه فناوری مالی (Fin.Tech) برای پسران در کشور تأسیس شد. این هنرستان با هدف پرورش و کمک به اشتغال هنرجویان فعالیت خود را آغاز کرد تا بتوانند با تکیه بر دانش خود در حوزه فناوری مالی در بازارهای کار معتبر داخلی و خارجی جذب شوند. هنرستان حسابداری پسرانه پکت یکی از آموزشگاه‌های معتبر در زمینه فناوری‌ مالی است که برای افرادی که دغدغه تحصیل، آینده شغلی، آموزش و کسب و مهارت را دارند بهترین انتخاب به حساب می‌آید. ثبت نام در نخستین هنرستان فناوری مالی کشور، اولین قدم برای پیشرفت در درس و کار به حساب می‌‌آید.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
سما
سلام من ۱۲ انسانی هستم و معدل سه سالم بالای ۱۶ بوده ولی ب ریاضی و حلیات خیلی علاقه دارم و میخام وارد دانشگاه فنی حرفع ای ارومیه بشم بدون کنکور ایا میتونم. شرایط خاصی داره؟
3 0
1402/11/13, 15:32
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.