تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

دوره ACCA چیست؟

حسابداری یکی از مشاغلی است که افراد فعال در این حوزه باید همواره دانش خود را به‌روز نگه دارند. یکی از راه‌های به‌روز کردن دانش و بالا بردن سطح اطلاعات در حوزه آموزش حسابداری، شرکت در دوره‌های تخصصی مختلف و دریافت مدارک بین‌المللی در این حوزه است. یکی از مهم‌ترین دوره‌های بین‌المللی در حوزه حسابداری، دوره ‌ACCA است که شرکت کنندگان در این دوره که موفق به دریافت مدرک آن شوند، فرصت‌های متعدد شغلی بین‌المللی را پیش روی خود خواهند دید. اما دوره ACCA چیست و چه مزایایی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ادامه این مقاله همراه باشید.

مدرک ACCA چیست؟

ACCA مخفف عبارت The Association of Chartered Certified Accounts است معنی آن انجمن حسابداران خبره انگلستان است. این انجمن به عنوان یکی از بزرگترین انجمن‌های بین‌المللی حسابداری شناخته می‌شود که بیش از یک قرن فعالیت داشته و توانسته اعتبار بالایی در سازمان‌ها و دولت‌های مختلف بدست آورد. در پاسخ به این سوال که دوره ACCA چیست باید گفت که دوره آموزشی و آزمونی است که همراه با مدرک بین‌المللی توسط این انجمن به حسابداران و کارشناسان مالی اعطا می‌شود به طوری که بیش از 400 مرکز در کشورهای مختلف به داوطلبان آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

علاقمندان به ارتقای سطح دانش خود در حوزه حسابداری و مدیریت مالی می‌توانند با شرکت در دوره ACCA و آزمون نهایی آن، مدرک بین‌المللی و معتبر دریافت کنند. ثبت نام در این دوره و آزمون به صورت سالانه انجام شده و هر چند ماه یک بار سطح دانش و مهارت شرکت کنندگان در دوره ارزیابی می‌شود.

حسابداران و کارشناسان مالی

حسابداران خبره

مزایای دریافت مدرک ACCA چیست؟

افرادی که قصد شرکت در این دوره را دارند معمولا این سوال در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد که مزایای شرکت در دوره و دریافت مدرک ACCA چیست. از جمله مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره ACCA می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: تفاوت CIMA و ACCA چیست؟

فواید حسابداری

فواید حسابداری

شرایط افراد متقاضی شرکت در ACCA چیست؟

اگر جزو افراد فعال در حوزه حسابداری و علاقمند به دریافت مدرک ACCA هستید ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که شرایط فرد متقاضی برای شرکت در دوره و دریافت مدرک ACCA چیست؟

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع ثبت‌نام در آزمون ACCA Dip IFR به زبان فارسی

 

آزمون ACCA در ایران

پس از پاسخ به این سوال که آزمون ACCA چیست و چه مزایایی دارد، سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا این آزمون در ایران نیز برگزار می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که انجمن حسابداران خبره ایران نماینده رسمی برگزاری دوره‌ها و آزمون ACCA در ایران است (گزارش تصویری از وبینـار مشترک ACCA و PACT). اما ساختار و شکل برگزاری آزمون ACCA چیست؟ علاقمندان برای دریافت مدرک ACCA باید در 14 آزمون در 2 بخش شرکت کنند. مهم‌ترین پیش‌نیاز برای شرکت در این آزمون‌ها زبان انگلیسی است که داوطلبان باید از تسلط کافی برخوردار باشند و می‌توان از بین آزمون کتبی یا آنلاین یک شیوه را به دلخواه انتخاب کرد.

آزمون حسابداری

آزمون حسابداری

دروس و منابع آزمون ACCA چیست؟

دروس مربوط به دوره بین المللی ACCA در دو سطح اصلی مقدماتی و حرفه‌ای و 4 سطح فرعی تقسیم‌بندی می‌شوند که منابع آزمون با توجه به این سطوح متفاوت است. دروسی که داوطلبان برای دریافت مدرک بین‌المللی ACCA باید بگذرانند شامل موارد زیر است.

  1. کسب و کار و فناوری (BT)
  2. حسابداری مدیریت (MA)
  3.  حسابداری مالی (FA)

این دروس در سه سطح F1، F2 و F3 نام‌گذاری می‌شوند که گذراندن آن‌ها به منظور دریافت مدرک حسابداری از انجمن حسابداران خبره انگلستان کفایت می‌کند که معمولا آزمون‌های آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

  1. قانون شرکت و تجارت (LW)
  2. مدیریت عملکرد (PM)
  3. مالیات (TX)
  4. گزارشگری مالی (FR)
  5. حسابرسی و تضمین (AA)
  6. مدیریت مالی (FM)

این دروس نیز از سطح F4 تا F9 نامگذاری می‌شوند که اصول پایه آن‌ها شامل موضوعات تخصصی است و برای دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه بروکس آکسفورد گذراندن این دروس کفایت می‌کند.

نکات مهم در مورد دروس و آزمون ACCA چیست؟

کلام آخر

یکی از رازهای موفقیت در هر موقعیت شغلی و حوزه کاری، به‌روز کردن دانش و اطلاعات تخصصی حوزه مربوطه و همچنین دریافت مدارک تخصصی معتبر و بین‌المللی است. با این کار افراد ضمن افزایش سطح دانش و توانمندی‌های خود، گستره وسیعی از موقعیت‌های شغلی بهتر را در پیش روی خود قرار می‌دهند. رشته حسابداری نیز یکی از رشته‌هایی است که افراد با دریافت مدارک بین‌المللی معتبر می‌توانند وارد بازار کار بین‌المللی شده و به دنیای جدید وارد شوند. یکی از معتبرترین مدارک در حوزه حسابداری مربوط به انجمن حسابداران خبره انگلستان یعنی ACCA است که در این مقاله از بلاگ آموزشگاه حسابداری پکت، تلاش کردیم به این سوال که ACCA چیست و چه مزایایی دارد پاسخ دهیم.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.