تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

بهترین گرایش کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار یا MBA بر گرایش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت روابط عمومی، مدیریت استراتژی، امور مالی و حسابداری متمرکز است. از آنجایی که همه‌ گرایش‌‌های رشته MBA کارآمدی خود را در بازار کار دارند؛ بهترین گرایش MBA برای هر شخص متفاوت است. این تفاوت به علاقه و انتظارات شغلی هر فرد بستگی دارد. انتخاب بهترین گرایش ام بی ای از این روی که تا حد زیادی باهم، هم‌پوشانی دارند؛ گرایش‌هایی است که بازار کار بهتری هم دارند. اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد MBA هر ساله داوطلبان زیادی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها به سمت خود جذب می‌کند. با آموزشگاه حسابداری پکت همراه باشید.

 

بهترین گرایش MBA چه گرایش‌هایی است؟

رشته مدیریت کسب ‌و کار گرایش‌های زیادی دارد که از میان آن‌ها هفت گرایش بسیار مورد توجه است. عموما بهترین گرایش MBA بر طبق علاقه و انتظار شغلی هر فرد از میان این گرایش‌ها انتخاب می‌شوند: گرایش بازاریابی، استراتژی، مالی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، عملیات و زنجیره تامین، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات.

در نهایت اما انتخاب بهترین گرایش MBA از میان تمامی گرایش‌های حوزه کسب و کار در کارشناسی ارشد کار سختی نیست. در ابتدا مهم است که اگر تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه دارید، تلاش کنید در دانشگاه بهتری در رشته MBA قبول شوید و سپس طبق نیاز خود گرایش مورد نظر را پیگیری کنید. و حتی در گرایش‌های دیگر هم دستی داشته باشید.

بهترین گرایش کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

گرایش بازاریابی

اگر به فروش علاقه دارید و این توانایی را در خود می‌بینید بهترین گرایش MBA برای شما می‌تواند گرایش بازاریابی باشد. پیشتر گفتیم که داشتن بازار کار خوب نقش مؤثری در انتخاب بهترین گرایش ام بی ای دارد. بر همین اساس می‌توان گفت گرایش بازاریابی می‌تواند بهترین گرایش مدیریت کسب و کار باشد؛ چرا که بازار کار وسیعی دارد و فارغ‌التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد دوره MBA می‌توانند مشاغلی چون مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر برندینگ را به دست بیاورند.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد این گرایش که می‌تواند بهترین گرایش MBA باشد به شما کمک می‌کند به دلیل داشتن مهارت و دانش بالا در زمینه بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی، در استارتاپ هایی که در حال رشد هستند و -با توجه به افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت- در دیجیتال مارکتینگ‌ها به عنوان یک مدیر حرفه‌ای و متخصص در حوزه بازاریابی استخدام شوید

در بازاریابی مهم است که علاوه بر کسب سود، نیازهای مشتریان تأمین شود. ویژگی‌ یک کارشناس ارشد گرایش بازاریابی شناخت پیچیدگی‌های رفتار مشتریان و بازار، توانایی برآورد میزان مناسبی از سودآوری یک بازار مفروض علاوه بر تعریف و تخمین اندازه آن و دانش بخش‌بندی بازار است.

بیشتر بخوانید: دوره MBA چه کمکی به مدیریت استارتاپ‌ها می‌کند؟

گرایش مالی

گرایش مالی از پرطرفدارترین گرایش‌های حوزه کسب و کار است و بهترین گرایش MBA برای داوطلبانی که به مشاغل مرتبط با کارهای مالی علاقه‌مندند. البته که این گرایش بازار کار گسترده‌ای هم دارد. مشاغلی چون مدیریت مالی، کار در شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره مالی، بانکداری، بیمه، ارزیاب و از این دست در بازار کار گرایش مالی دسته‌بندی می‌شوند.

هر تخصصی که با پول و درآمد و آموزش حسابداری سروکار داشته باشد، آینده شغلی بهتری نیز پیش روی خود دارد. از متمرکزترین تخصص‌های MBA برای آینده شغلی، گرایش مالی است. این گرایش بر بازار سرمایه و پول، بانکداری، خصوصی‌سازی، کنترل مدیریت مالی و امور مالی بین‌المللی حسابداری تمرکز دارد. افرادی که در کارشناسی ارشد در این گرایش تحصیل می‌کندد می‌آموزند که برای رفع مشکلات اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری چه راهکارهایی وجود دارد.

ارزش‌یابی اوراق بهادار و بنگاه‌ها، مهندسی و قوانین و مقررات مالی، طراحی ابزارهای مدیریت ریسک، اقتصادسنجی و قیمت‌گذاری اختیارهای مالی، نظریه بازار سرمایه از دیگر دانش‌هایی است که می‌توانید در بهترین گرایش MBA برای ورود به بازار سرمایه بیاموزید. همچنین اگر علاقه‌مند هستید بهترین گرایش های مدیریت کسب و کار برای تحصیل و کار در خارج از کشور گرایش مالی است؛ چرا که محاسبات مالی در همه جا یکسان است.

همه چیز در مورد بهترین گرایش MBA

گرایش استراتژی

بهترین گرایش MBA مناسب برای هر نوع و هر سطح از کسب و کار گرایش استراتژی است. افرادی که به فکر ایجاد یک استارتاپ هستند از این گرایش استفاده زیادی می‌توانند ببرند. برای این دسته از افراد آموزش رقابت پایدار و عملکرد برتر بسیار مهم است.

فرامین و فنون تفکر استراتژیک، روش‌های تحلیل و برنامه‌ریزی استراتژیک، آشنایی با مفاهیم بنیادین مدیریت استراتژیک همچون مدیریت استراتژیک هولدینگ‌ها و مدیریت استراتژیک در سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی، بودجه‌بندی و کنترل و تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط نامطمئن از جمله آموزه‌های گرایش استراتژی به شما می‌رود.

بهترین گرایش MBA برای افرادی که می‌توانند ارتباطات اثربخش ایجاد کنند و تحلیل بسیار خوبی از دارند می‌تواند گرایش استراتژیک باشد. اگرچه این گرایش بیشتر بر پرورش مهارت تمرکز دارد تا توسعه کسب‌ و کار اما داشتن مهارت در ابتدای امر می‌تواند زمینه‌ساز بهترین رویدادهای تجاری باشد.

در کارشناسی ارشد گرایش استراتژی فرد یاد می‌گیرد که با آگاهی از نظریه‌های پیشرفته مدیریت استراتژیک و تسلط بر ابزارهای متنوع این حوزه چگونه می‌تواند راه درست خود در حوزه کسب و کار را بیابد.

گرایش فناوری اطلاعات

در دنیای امروز پیشرفت روزانه تکنولوژی همه چیز را به فناوری اطلاعات متصل کرده است. IT یا همان فناوری اطلاعات بهترین گرایش MBA برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به بررسی پروژه‌ها از جوانب مختلفی چون برنامه‌ریزی، طراحی، انتخاب و اجرا هستند.

گرایش فناوری اطلاعات به مطالعه، طراحی، پیاده‌سازی، توسعه، پشتیبانی و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی با استفاده از فناوری اطلاعات می پردازد. با اخذ مدرک کارشناسی ارشد این بهترین گرایش های MBA از زاویه دستیابی و پیش‌برندگی با اطلاعات روز جهان، می‌توانید علاوه بر تقویت توانایی‌های مدیریتی و رهبری، با گستردگی موضوعی که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد از درآمد ایده‌آلی برخوردار شوید.

بهترین گرایش MBA

گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی

سازمان‌ها و شرکت‌ها را منابع انسانی می‌چرخانند. یکی از مهمترین گرایش‌ها در شناخت منابع انسانی گرایش رفتار و فرهنگ سازمانی و منابع انسانی است. در واقع این گرایش بهترین گرایش MBA در حوزه استفاده مؤثر از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان‌ها و شرکت‌ها است قابلیت های یک سازمان یا شرکت با انطباق آن با شرایط محیطی با تاکید بر ابعاد انسانی در سطوح فردی، گروهی و سازمانی است که شکوفا می‌شود.

با فراگیری علومی چون علوم رفتاری و روانشناسی و همچنین آموزش روابط سازمانی و مدیریت استعدادها، تقویت کار تیمی، توسعه شغلی و بهبود فرهنگ سازمانی در گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی شما می‌توانید بهترین گرایش MBA را با هدف تجزیه ‌و تحلیل منابع انسانی، آموزش مشاوره، یادگیری مدیریت عملیاتی و فراگیری قانون استخدام آموزش ببینید.

گرایش عملیات و زنجیره تأمین

در گرایش عملیات و زنجیره تأمین مجموعه‌ای از قواعد و روشهای مشخص از سطوح کلان و راهبردی تا سطوح خرد و اجرایی به کار گرفته می‌شود. به این معنی که با فراگیری استراتژی عملیات، مدیریت استراتژیک زنجیره تأمین، طراحی و تحلیل سیستم‌های تولیدی می‌توان مدیریت موجودی و انبار، لجستیک، مدیریت ریسک و ارتباط با تأمین‌کنندگان و پیش بردن عملیات اقتصادی و بازرگانی را تضمین کرد.

بنابراین بهترین گرایش MBA برای تأمین سلامت مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها گرایش عملیات و زنجیره تأمین یا SCM است. از آنجایی که با گسترش اینترنت و تجارت الکترونیک، داد و ستد کالاها و خدمات دیگر ساده نیست؛ افراد با داشتن مدرک MBA کارشناسی ارشد مورد توجه بسیاری از کارفرمایان قرار می‌گیرند. چرا که امروزه مدیریت زنجیره تامین تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری در حوزه کسب و کار تبدیل شده است.

 

سخن آخر

رشته MBA به شدت گسترده است. گرایش‌هایی چون گرایش عمومی، مدیریت پروژه، بهداشت و درمان، مدیریت اجرایی، مدیریت بین‌المللی، کارآفرینی، مهاجرت، خدمات، سازمان‌های پروژه محور و نوآوری و توسعه محصول از دیگر گرایش‌های حوزه کسب و کار است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در این مقاله اما بهترین گرایش MBA برای کارشناسی ارشد را بررسی کردیم. افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در حوزه کسب و کار را دارند، می‌توانند علاوه بر گرایش‌های نامبرده نیز سری به گرایش‌های دیگر بزنند.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.