تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

مزایای شرکت در دوره MBA چیست؟

دوره‌های MBA در راستای کسب مهارت‌های مدیریتی برگزار می‌شوند. در عرصه‌های مختلف می‌توان از کسب این دانش استفاده کرد. MBA اعتبار جهانی دارد و یادگیری آن محدودیت سنی ندارد. مزایای شرکت در دوره‌ مدیریت ارشد کسب و کار یعنی مزایای دوره MBA در این است که به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند و به افرادی حرفه‌ای در حوزه کاری خود تبدیل شوند. افراد حرفه‌ای نیز در هر مرحله از کار خود می‌توانند برای دریافت مدرک MBA اقدام کنند و گامی مهم و حیاتی برای پیشرفت خود بردارند. مزایای دوره ام بی ای بی‌شمار است. در این مقاله از بلاگ آموزشگاه حسابداری پکت به شاخص‌ترین مزایای دوره مدیریت کسب و کار خواهیم پرداخت.

 

MBA چیست؟

MBA مخفف اصطلاح Master of Business Administration و معادل فارسی "دوره پیشرفته مدیریت کسب و کار" است. MBA بیشتر کاربردی است تا پژوهشی. یعنی متقاضیان این دانش می‌موزند که چگونه چالش‌های مدیریتی را برطرف کنند. از مزایای دوره MBA این است که افراد می‌آموزند که چگونه از دانش مدیریت برای بهبود شرایط کسب و کارشان و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.

امروزه مدیریت یک علم است و بازار کسب و کار در جهان در رقابت و ناپایداری است. بنابراین دید جامع و علمی در مدیریت نیاز اساسی مدیران و افراد شاغل علاقه‌مند به پیشرفت است. برای توسعه کسب و کار یا شروع یک استارتاپ گذراندن دوره‌های این علم و بهره بردن از مزایای دوره MBA لازم و ضروری است. 

مزایای دوره MBA

مدرک MBA چیست؟

با داشتن مدرک MBA شانس بیشتری در بازار کار برای یافتن یک شغل مناسب دارید. همچنین فرصت‌های بیشتری برای رشد در حوزه یا شرکت و سازمانی که در آن کار می‌کنید خواهید داشت. درواقع تمایز شما با دیگر داوطلبان مشاغل و حوزه‌های پیشرفت از مزایای دوره کسب و کار و گرفتن مدرک آن است.

تحصیل و استفاده از مزایای دوره MBA تنها هزینه کردن نیست، بلکه در واقع یک سرمایه‌گذاری پرسود برای آینده است. از مزایای دوره ام بی ای این است که شما می‌آموزید کارآفرین باشید و در کار تیمی توانایی بالا داشته باشید. روحیه‌ای شکست ناپذیر داشته و جسور باشید. توانایی در مذاکره و برقراری ارتباط با دیگران را بالا می‌برید و توانایی بیشتر و بهتری در مدیریت و راه اندازی استارتاپ‌ها خواهید داشت. شبکه‌سازی در MBA از مهم‌ترین مزایای دوره مدیریت کسب و کار و گرفتن مدرک آن است.

بیشتر بخوانید: شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

 

مزایای گذراندن دوره MBA چیست؟

افراد شاغل که میل به پیشرفت در آن‌ها وجود دارد به طور معمول دارای خصوصیاتی چون: تعهد به یادگیری در حوزه کسب‌وکار و علاقه‌مند‌ به بهبود و به‌کارگیری مهارت‌های شغلی هستند. آن‌ها می‌خواهند احساس اعتماد به نفس بیشتری کسب‌وکارشان داشته باشند. همچنین میل به داشتن اطلاعات فراوان برای کسب زاویه‌دیدهای متفاوت در این افراد زبانه می‌کشد. آن‌ها می‌خواهند در شرایط متفاوت و مختلف دیدگاه واضح‌تری از آن‌چه در بازار می‌گذرد، برایشان فراهم باشد.

تمام آنچه گفته شد از مزایای گرایش های MBA و گذراندن آن است. شما در این دوره با تجربیات کاری و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد اقتصاد جهانی روبه‌رو می‌شوید. از اساتید مجرب آموزش می‌بینید و با دیگر افراد حاضر در این دوره آشنا می‌شوید که خود می‌تواند شروع شبکه‌سازی در تجارت برای آینده شما و آن‌ها باشد. تعدادی از مزایای دوره مدیریت کسب و کار را با هم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: 7 ضرورت و اهمیت دوره MBA که باید بدانید

 

کسب مهارت‌های مدیریتی

از مزایای دوره MBA آموزش آن دسته از برنامه‌های درسی است که داوطلبان را به تجربه چالش‌های جدیدی فرامی‌خواند. تا مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کار را یاد بگیرند. برای توسعه شرکت یا سازمان یادگیری این مهارت‌ها بسیار مهم است. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید: مهارت های رهبری برای مدیران چیست؟ راهنمای رهبری در محل کار

افزایش اعتماد به نفس

مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهارت غیرمالی مزایای دوره MBA بالا رفتن اعتماد به نفس است. افراد با اعتماد به نفس بالا می‌توانند راه خود به دنیای تجارت را پیدا کنند.

مزایای دوره MBA چیست؟

متخصص بودن

یکی از بهترین مزایای دوره MBA یادگیری تخصص‌های مختلف آن است. درواقع شما مدرکی در یک تخصص جامع می‌گیرید که دربردارنده تخصص‌های دیگری است. تخصص‌هایی چون: مدیریت استراتژیک، کسب و کار بین‌المللی، مدیریت عمومی، مشاوره، کارآفرینی، بازاریابی، مدیریت فناوری، مدیریت عملیات، منابع انسانی، امور مالی و مشاوره.

مدیریت زمان

کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید تا از مزایای دوره ام بی ای استفاده کنید به شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه مدیریت زمان چالش‌برانگیز و مهم است. حفظ انضباط شخصی، توانایی مدیریت زمان را بالا می‌برد و مهارت‌های ارزشمندی در زندگی کسب می‌کنید.

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مزایای دوره کسب و کار است که به شما نشان می‌دهد که در یک مدت زمان محدود چه قابلیت‌هایی دارید. کجا باید دست از کار بکشید و چه زمانی باید ادامه دهید. ساعات اثربخشی چه زمانی است و چگونه می‌توان آن را افزایش داد.

مهارت‌های ارتباطی و شبکه سازی

ارتقا مهارت‌های ارتباطی و شبکه‌سازی از مهم‌ترین مزایای دوره MBA است. ما در دنیای دیجیتالی زندگی می‌کنیم؛ پس مهم است که ساز و کار آن را درست بدانیم. از ویژگی‌های مهم دنیای دیجیتال تغییر پیش آمده در ارتباط میان افراد است. از مزایای دوره مدیریت کسب و کار آموزش چگونه ارتباط برقرار کردن و افزایش قدرت این برقراری ارتباط است. چرا که ارتباط شرط اساسی موفقیت شما است.

بیشتر بخوانید: رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای مدرک دوره MBA

استفاده از فرصت‌ها

فرصت مناسب در زندگی برای تغییر و پیشرفت همیشه فراهم نمی‌شود. اما آیا وقتی که این فرصت‌ها پیش می‌آید ما آن‌ها را می‌بینیم؟ از مزایای دوره MBA و دوره DBA شناخت این فرصت‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها برای تغییر شغل یا راه‌اندازی یک تجارت موفق است.

کسب مهارت‌

برای موفقیت باید دانش مذاکره، ارتباط درست با کارکنان، مهارت مدیریت مالی، تبلیغات و بازاریابی و بسیاری از مهارت‌های دیگر را بیاموزید. این مهارت‌ها را که در بیشتر مشاغل کاربرد دارند، از مزایای دوره‌ ام بی ای است که می‌توانید کسب ‌کنید. از دیگر مزایای دوره MBA آموزش و یادگیری ویژگی‌های مهمی چون رهبری، تفکر انتقادی و تحلیلی، خلاقیت و ارتباطات است. این ویژگی‌ها عاملی مؤثر خبره شدن در مهارت‌هایی است که می‌آموزید و به مرور هم می‌توانید آن‌ها را به دیگران انتقال دهید.

افزایش حقوق

از مهمترین مزایای دوره ام بی ای امنیت شغلی و دریافت حقوق بیشتر نسبت به کارمندان معمولی است. چرا که با استفاده از مزایای دوره مدیریت اجرایی کسب و کار و کسب مدرک آن مهارت و دانشی که کسب کردید؛ شما را برای حوزه‌ای که در آن کار می‌کنید ارزشمندتر می‌کند. بنابراین شما هم می‌توانید با درآمدی بالاتر و خیالی آرام‌تر به کار خود بپردازید.

کسب اعتبار

اینکه چگونه استعداد خود را بیرون بکشید و از آن استفاده بهتری بکنید راه و روش آموزش و مزایای دوره MBA است. با استعدادی که از خود نشان می‌دهید. امور محول شده را بهتر انجام می‌دهید و یا کارآفرینی نمونه خواهید بود و این برای شما اعتبار خواهد آورد. و بازار بیش از گردش مالی، بر پایه اعتبار است که می‌چرخد.

بیشتر بخوانید: تفاوت mba و dba چیست؟

معایب و مزایای دوره MBA

جهان‌بینی وسیع‌تر

هنگامی که با مسائل تجاری بزرگ و چالش‌برانگیز روبه‌رو شوید خواهید فهمید که سر و کله زدن و پیروز بیرون آمدن از حوادث مختلف در دنیای کسب و کار تا چه اندازه می‌تواند به ساز و کاری منسجم وابسته باشد. دیدن و درک یک کل متحد در یک شرکت یا سازمان که می‌تواند همچون ساعت دقیق و منظم کار کند از مزایای دوره MBA است.

 

سخن آخر

اگر به دنبال ایجاد یک فرصت شغلی یا کسب و کار جدید (جدای از دوره‌های آموزش حسابداری تخصصی و عملی پکت) هستید شرکت در دوره‌های MBA فرصت خوبی‌ است. سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که علاوه بر مهارت‌های تخصصی، مهارت‌های دیگری که در ساز و کار بازار و تجارت پیشبرنده و تأثیرگذار است را دارا باشند. در این مقاله از اهمیت مطالعه کسب و کار گفتیم و مزایای دوره مدیریت اجرایی کسب و کار را بررسی کردیم. ویژگی‌های گذراندن این دوره‌ را با هم مرور کردیم تا اگر نیاز به تغییر یا ایجاد فرصت شغلی جدید می‌بینید به شرکت در این دوره و استفاده از مزایای دوره MBA بیشتر فکر کنید.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.