تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

7 ضرورت و اهمیت دوره MBA که باید بدانید

گذراندن دوره MBA نشان دهنده تعهد به یادگیری، بهبود و به کارگیری مهارت‌هایی است که می‌تواند به موفقیت یک شرکت کمک کند. علاوه بر این، متخصصان دارای مدرک MBA احساس اعتماد بیشتری نسبت به بازارپذیری خود و همچنین اطلاعات فراوانی دارند که می‌توانند برای تلاش‌های مختلف به ارمغان بیاورند. در این راهنما 7 ضرورت و اهمیت دوره MBA را مرور می‌کنیم، با آموزشگاه حسابداری پکت همراه باشید.

 

MBA چیست؟

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) یکی از مطلوب‌ترین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در کشور و در سراسر جهان است. پس از اتمام MBA، فارغ‌التحصیلان به درک عمیقی از اصول مدیریت دست می‌یابند. در همان زمان، آنها مهارت‌های مدیریتی عالی را توسعه خواهند داد که آنها را برای هر موقعیت اداری که ممکن است در حین پیشرفت شغلی با آن مواجه شوند، مجهز می‌کند.

 

اهمیت دوره MBA چیست؟

MBA مخفف کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یک برنامه تحصیلات تکمیلی است که برای تجهیز حرفه‌ای‌ها به دانش و مهارت‌های موفقیت در تجارت طراحی شده است. در این بخش با 7 ضرورت و اهمیت دوره MBA آشنا خواهید شد.

ضرورت و اهمیت دوره MBA

1. آگاهی بیشتر از یک بازار جهانی

کسب مدرک MBA شما را در تماس نزدیک با سایر دانشجویان از سراسر جهان قرار می‌دهد که تجربیات کاری و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد اقتصاد جهانی دارند. علاوه بر یادگیری از اساتید، دانشجویان MBA می‌توانند دانش خود گسترش دهند.

2. بهبود مهارت‌های ارتباطی شما بهبود می‌یابد

ارتباط مؤثر یک مهارت اساسی است که برای حرفه‌ای‌ها در مسیر موفقیت لازم است. دیگر اهمیت دوره MBA کمک به تقویت مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری است و به شما این امکان را می‌دهد که با موفقیت مفاهیم را به افراد مختلف در سطوح مختلف سازمان منتقل کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه می‌توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

بیشتر بخوانید: دوره MBA چه کمکی به مدیریت استارتاپ‌ها می‌کند؟

3. شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید

کسب مدرک MBA شما را به بخشی از یک شبکه جهانی متشکل از تعداد زیادی فارغ‌التحصیل تبدیل می‌کند و به شما امکان دسترسی به متخصصان را می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است فرصتی برای ارتباط با آنها نداشته باشید. علاوه بر اینکه بخشی از یک جامعه گسترده‌تر هستید، همچنین فرصت ایجاد روابط با سایر متخصصان در کلاس درس و فراتر از آن را خواهید داشت.

4. فرصت‌های شغلی شما افزایش می‌یابد

در یک بازار کار بسیار رقابتی، مدرک تحصیلی پیشرفته می‌تواند به متمایز کردن متقاضی از همتایان خود کمک کند. از انرژی گرفته و محصولات مصرفی گرفته تا استارت‌آپ‌ها، MBA می‌تواند یک دارایی در هر صنعتی باشد. دیگر اهمیت دوره MBA افزایش فرصت‌های شغلی است چرا که کارفرمایان معمولاً به دنبال استخدام یا ارتقای یک فرد با مدرک MBA هستند (با مدرک MBA چه کارهایی می‌توان کرد؟)، زیرا آنها در بازاریابی و امور مالی مهارت‌هایی دارند که ممکن است دیگران در سازمان فاقد آن باشند.

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته MBA + فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی (آپدیت 2023)

دوره MBA

5. مسیرهای شغلی جدید به روی شما باز است

دنبال‌کردن یک مسیر شغلی جدید گاهی اوقات می‌تواند رویایی غیرممکن به نظر برسد، به خصوص اگر مدت طولانی در همان صنعت کار کرده باشید. به دست آوردن مهارت‌های جدید می‌تواند به راحتی کاتالیزوری باشد که برای شروع انتقال از یک حرفه به شغل دیگر به آن نیاز دارید. حتی اگر سوابق شما برای موقعیت‌هایی که در نظر دارید معمولی نباشد، یک دوره MBA آموزش و مهارت‌های مورد نیاز را برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک نامزد واجد شرایط فراهم می‌کند.

6. پتانسیل درآمد شما افزایش می‌یابد

یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین دستمزد فارغ‌التحصیلان MBA، 50٪ بیشتر از موقعیت آنها قبل از دریافت مدرک است. حتی چشمگیرتر، در پنج سال پس از کسب MBA، میانگین دستمزد 80٪ افزایش یافته است. این ارقام به وضوح مزایای مالی و اهمیت دوره MBA را نشان می‌دهد.

7. از امنیت شغلی بیشتری برخوردار هستید

بازار کار امروز بیش از هر زمان دیگری آشفته است و بسیاری را با عدم اطمینان و ترس از کنار گذاشته شدن پر کرده است. در میان بسیاری از مزایا و اهمیت دوره MBA، امنیت شغلی بیشتر مورد توجه است چرا که می‌تواند به آرامش شما کمک کند. مهارت‌هایی که در یک برنامه MBA یاد می‌گیرید، شما را به عضوی ارزشمند در هر تیمی تبدیل می‌کند. حتی اگر شغل خود را ترک کنید، مدارک شغلی شما با شما همراه است و احتمال بازگشت سریع‌تر به کار را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین سوالاتی که قبل از دوره MBA و DBA با آن روبرو می‌شوید؟

 

MBA چگونه به شغل شما کمک می‌کند؟

دوره MBA مناسب می‌تواند مهارت‌هایی را که باید برای موفقیت در حرفه انتخابی خود داشته باشید را به شما آموزش دهد. برنامه‌های تخصصی MBA، به عنوان مثال، برنامه‌هایی که تمرکز را ارائه می‌دهند، می‌توانند برای افرادی که روی یک حرفه یا صنعت خاص متمرکز هستند مفید باشد. در این دوره برنامه‌های عمومی طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها را آموزش می‌دهند که تقریباً در هر شغل یا صنعتی مفید هستند. بنابراین، اهمیت دوره MBA را دست کم نگیرید.

اهمیت دوره MBA

MBA می‌تواند بازارپسندی شما را به عنوان یک حرفه‌ای افزایش دهد و کیفیت و کمیت فرصت‌های شغلی را افزایش دهد. بیش از 98 درصد از فارغ‌التحصیلان MBA دارای پیشنهادهای شغلی تمام وقت هستند. MBA همچنین به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های رهبری تجاری و همچنین یک شبکه حرفه‌ای ایجاد کنید.

 

MBA به شما چه می‌آموزد؟

اهمیت دوره MBA با آموزش‌های این دوره مشخص می‌شود، شرکت‌کنندگان این دوره اصول کسب و کار مانند رهبری، ارتباطات، تفکر انتقادی و مهارت‌های تحلیلی را یاد خواهند گرفت. دوره‌های MBA و دوره DBA بیشتر بر برنامه درسی اصلی یعنی حسابداری، اخلاق، امور مالی، بازاریابی، اقتصاد کلان و اقتصاد خرد تمرکز دارند. دروس انتخابی که به ایجاد مهارت‌های رهبری، از جمله شبکه‌سازی، کنفرانس‌های دانشجویی و پروژه‌های دانشجویی پیشرفته کمک می‌کند نیز تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت mba و dba چیست؟

 

سخن پایانی

اهمیت دوره MBA فراتر از تأثیر آن بر شغل حرفه‌ای شما است. علاوه بر مهارت‌های مدیریتی که از طریق MBA به دست می‌آورید، می‌توانید تغییرات فوق‌العاده‌ای را در توانایی خود برای تفکر خلاق مشاهده کنید. همچنین راه‌حل‌های جدیدی برای چالش‌ها، به صورت حرفه‌ای و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان، از جمله اهداف شخصی و امور مالی خود ارائه دهید. شما این فرصت را خواهید داشت که با گروه متنوعی از افراد همکاری کنید و یک شبکه طولانی مدت ایجاد کنید. بر خلاف دوره‌های تخصصی که بر یک رشته متمرکز هستند، مدرک MBA چند وجهی است (شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba) و بر برنامه درسی متنوع تمرکز دارد.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.