تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟

قبل از اینکه به سوال "رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟" پاسخ بدهیم، اجازه دهید کمی شما را به چالش بکشیم. حتما تا کنون پیش آمده است که از موفقیت‌ها‌ی شغلی سایر افراد، چیز‌ها‌یی را بشنوید. احتمالا از خود می‌پرسید که چطور ممکن است فرد‌ی تا این حد خوب عمل کند و به چنین جایگاه و درآمد‌ی برسد. ممکن است تابه‌حال از اشخاصی شنیده باشید که راجع به او می‌گویند: "در هر کسب‌و‌کار دیگر‌ی هم بود، می‌توانست از پس هر چیز‌ی بر بیاید". به نظر شما چه عاملی تا این حد تاثیر‌گذار است؟ چرا آن شخص، راه و روش کار‌کردن را بلد است؛ اما ما نه؟ 

خب، اگر به فکر پیشرفت هستید، طبیعی است که این سوال‌‌ها به ذهن شما خطور کنند. امروز قرار است با چیز‌ی آشنا شوید که به قول معروف می‌تواند فوت‌و‌فن‌ها‌ی لازم را به شما بیاموزد. رشته MBA همان رشته‌ای است که می‌تواند تغییر بزرگی را در روند کار‌ی و زندگی شما به وجود بیاورد. اگر شما هم برای شناخت آن مشتاق هستید، خبر خوب این است که طی چند دقیقه به این خواسته می‌رسید و از اینکه رشته MBA برای چه کسانی مناسب است و چه بازار کار‌ی دارد، آگاه خواهید شد.

 

رشته MBA چیست؟ 

قبل از اینکه بپرسیم که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است، بهتر است بدانیم که دقیقا راجع به چه حرف می‌زنیم. رشته MBA به چه معناست؟ این واژه‌ی مختصر، مخفف عبارت Master of Business Administration می‌باشد، یعنی کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌و‌کار. متوجه شدید که در ترجمه‌ی کلمه‌ی Business به کسب‌و‌کار اشاره شد و نه بازرگانی؟ اما چرا؟ به این دلیل که رشته MBA بر تمام مشاغل و کسب‌و‌کار‌ها از کوچک گرفته تا بزرگ احاطه دارد و نه تنها امور بازرگانی.

MBA دوره‌ای است که در آن مهارت‌ها‌ی لازم برای مدیریت کسب‌و‌کار و در نهایت درآمد‌زایی درست، آموزش داده می‌شود. با این حال موضوع به‌سادگی گفتن آن هم نیست. دوره و رشته MBA یک دوره‌ی کاملا اصولی و تخصصی است که روزانه بار‌ها و بار‌ها از آن برای رونق کار استفاده می‌شود. در طول این دوره تلاش می‌شود تا ضمن آموزش، مهارت‌ها‌ی اشخاص را نیز توسعه دهند. در نهایت در پایان دوره، تصورات فرد از خودش نیز تغییر یافته و به استقلال خوبی دست می‌یابد. در معرفی رشته MBA باید گفت که در این دوره، با فراگیری هرآنچه که باید، شما به یک کار‌آفرین بزرگ تبدیل می‌شوید؛ آن هم با هر حرفه و شغلی. 

تفاوتی ندارد که در کار و حرفه‌ی خود، با چه مشکلی سر‌و‌کار دارید، شما با سپری‌کردن دوره‌ی معروف و کاربرد‌ی MBA در یک موسسه‌ی موثق می‌توانید از پس هر چیز‌ی بر بیایید و در هر شرایطی با اتخاذ بهترین تصمیم کار خود را نجات دهید. در نتیجه با یادگیری مهارت‌ها‌ی مختلف و عملکرد هوشمندانه می‌توانید در هر وضعیتی سر پا بمانید و به درآمد درست‌وحسابی برسید. درست مثل افراد مشهور‌ی که هم‌اکنون با به‌کارگیری این استراتژی‌ها‌ی کاربرد‌ی به ثروت خوبی دست یافته‌اند و الگو‌ی خیلی‌ها شده‌اند. حال می‌پرسید که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟ می‌گوییم همه.

در همین رابطه بخوانید: رشته DBA برای چه کسانی مناسب است؟

فارغ التحصیلان رشته ام بی ای می‌توانند برای مدیریت سازمان و شرکت‌های مختلف، درخواست بدهند

فارغ التحصیلان رشته ام بی ای می‌توانند برای مدیریت سازمان و شرکت‌های مختلف، درخواست بدهند

چرا رشته MBA؟ مزایا و کارایی MBA چیست؟

بهتر است هم‌اکنون به مزایا‌ی MBA بپردازیم تا اصلا بدانیم که چرا به فکر این سوال که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است، افتاده‌ایم. امکانات و تکنولوژی‌ها‌ی امروزی در عین پیشرفت ممکن است گیج‌کننده هم به نظر بیایند. بخصوص اگر بحث کسب‌و‌کار و مدیریت حرفه هم به میان بیاید. در هر دوره زمانی باید تلاش کرد که مطابق امکانات و داشته‌ها‌ی آن زمان در حرفه‌ی خود مشغول‌به‌کار شد. انجام چنین کار‌ی با به‌کارگیری اصول درست می‌تواند منجر به پیشرفت شود. با این حال این تمام ماجرا نیست. گفتیم که توسعه‌ی مهارت‌ها‌ی فرد‌ی و گروهی نیز مهم هستند، از جمله سخنوری و فن بیان، اعتماد‌به‌نفس، مدیریت گروه. دوره‌ها‌ی MBA این تکنیک‌ها را تنها به‌صورت تئوری آموزش نمی‌دهد؛ چرا‌که تئوری عمدتا تنها برای ماندن در کتاب‌ها مناسب است. MBA به‌صورت عملی به شما شکل کامل و درست کار‌کردن را نشان می‌دهد. به‌مرور یاد می‌گیرید که چطور در آن واحد تصمیم بگیرید؛ چرا‌که تصمیم‌گیری سریع به‌ویژه در شرایط حساس از الزامات کار است و اغلب ما با آن مشکل داریم. این‌ها تنها گوشه‌ای از مزایا‌یی است که می‌توان با شرکت در دوره MBA از آن بهره‌مند شد. 

این موارد نیز از جمله کارایی‌ها‌ی دیگر‌ی هستند که با گذراندن رشته MBA شامل حال شما می‌شوند. چنین ویژگی‌ها‌یی در هر کسب‌وکار کوچک و بزرگی لازم است. از همین جهت می‌توان پاسخ این سوال که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است را به‌آسانی گرفت.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت mba و dba چیست؟

 

دروس‌ و گرایش‌ها‌ی رشته MBA

حال که متوجه شدید که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است، بهتر است با دروس و سر‌فصل رشته MBA که عموما از 12 الی 20 درس متغیر است، نیز آشنا شوید. به علاوه باید توجه کنید که این دروس بر مبنا‌ی گرایش‌ها‌‌ی MBA به این شکل تقسیم‌بندی شده‌اند. 

بیشتر بخوانید: فرهنگ سازمانی چیست؟

برای ثبت نام در دوره MBA آموزشگاه حسابداری پکت، روی عکس بالا کلیک کنید

برای ثبت نام در دوره MBA آموزشگاه حسابداری پکت، روی عکس بالا کلیک کنید

اعتبار گواهینامه MBA

با اتمام دوره MBA، موسسه‌ی مورد‌نظر گواهی و مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار یا MBA را تقدیم شما می‌کند. بنابراین دانستن تنها این مورد که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است، کافی نیست. در واقع سوال اینجا است که این گواهینامه چقدر ارزش و اعتبار دارد.

این مهم است که بدانید وجود مدرک MBA در بین رزومه‌ها‌ی کار‌ی تا حد بسیار زیاد‌ی احتمال استخدام شما را افزایش می‌دهد. آیا دلیل آن را می‌دانید؟ همه‌ی کار‌فرما‌ها به دنبال استخدام کسانی هستند که حداکثر سود را برای آن‌ها به دست آورند. بیش‌ترین تلاش آن‌ها جذب نیرو‌ی کار‌ی با بالا‌ترین میزان بازدهی و گرفتن نتیجه‌ی مثبت است. بنابراین با مهارت‌ها و استراتژی‌ها‌یی که در طول دوره MBA آموخته می‌شود، افراد‌ی که این رشته را با موفقیت گذرانده‌اند، شانس بیش‌تر‌ی هم دارند. پس می‌توان نتیجه گرفت که بازار کار رشته MBA و درآمد رشته MBA در ایران نیز نه به اندازه‌ی خارج اما تا حدود‌ی مناسب و قابل‌توجه است. با این حال چیز‌ی که مشخص است، این است که توجه به آن حتی به‌تدریج افزایش می‌یابد. پس بهتر است هم‌اکنون که می‌دانید رشته MBA برای چه کسانی مناسب است، دست‌به‌کار شوید.

بیشتر بخوانید: رشد و توسعه فردی چیست؟

 

سخن پایانی

ارتقا‌ی سطح شغلی، دستیابی به افق‌ها‌ی روشن‌تر، رسیدن به موقعیت‌ها‌ی بهتر شغلی و خیلی از موارد دیگر همگی از اهداف رشته MBA و دوره dba هستند که چندین بار به آن‌ها اشاره شد. کسب‌و‌کار‌ها از کوچک تا بزرگ همگی با استفاده‌ی صحیح از آن، توان رشد و درآمد‌زایی را دارند. در نتیجه شما بگویید که رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟ بله! پاسخ شما کاملا درست و منطقی است؛ همه. مطمئنا هر فرد‌ی با هر نوع شغلی می‌تواند بهترین نتیجه را با MBA بگیرد؛ البته به شرطی هم که استراتژی‌ها‌ی آن به‌صورت کاملا عملی مورد‌استفاده قرار بگیرند. پس از همین حالا در دوره MBA شرکت کنید و این بار خود تجربه‌ی اینکه رشته MBA برای چه کسانی مناسب است را به دست آورید. در ضمن در پاسخ به عزیزانی که می‌پرسند رشته MBA چند سال است، باید گفت که طول دوره در دانشگاه‌ها و موسسات ارائه‌دهنده‌ی آن، ۲ سال و ۴ ترم است که هر ترم حدودا شامل 14 واحد درسی می‌شود. 

شما نیز می‌توانید رشد و توسعه‌ی کار‌ی و مهارت‌ها‌ی خود را ببینید؛ منتها با بازار کار رشته MBA؛ علم فراگیر‌ی که مدت‌ها‌ست سر‌و‌صدا‌ی زیاد‌ی به پا کرده است. برای ثبت نام دوره MBA، با شماره تلفن 02142294 آموزشگاه حسابداری پکت تماس بگیرید.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.