تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

آموزش حسابداری مالی را از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع آموزش حسابداری مالی، باید مفاهیم اولیه، وظایف و مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی را بدانید. حسابداران مالی فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتری دارند اما برای شروع آموزش باید چه کارهایی انجام داد؟ چه کسانی می‌توانند در شغل حسابداری مالی موفق شوند؟ آیا وظایف حسابداران مالی مشابه حسابداران ساده است؟ پاسخ به این سوالات را در ادامه مطلب خواهید خواند.

حسابدار مالی برای انجام امور حسابداری مالی به کمک و داده‌های واحدهای دیگر سازمان هم نیاز دارد

حسابدار مالی برای انجام امور حسابداری مالی به کمک و داده‌های واحدهای دیگر سازمان هم نیاز دارد

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی فرایندی است که به صورتحساب‌ها، گزارش معاملات تجاری، ترازنامه‌ها، آمار سود و زیان شرکت و وضعیت دارایی‌های سازمان می‌پردازد. در حسابداری مالی یا Financial Accounting، باید از گزارشات به دست آمده در تصمیم گیری‌های مالی استفاده کرد. یعنی اگر خروجی کار حسابداری مالی، بهبود در تصمیم گیری‌ها و تجزیه و تحلیل فعالیت‌های تجاری نباشد، فرایند ناقص است. حسابداری مالی شرکت کمک می‌کند تا حرکت سازمان در مسیر قانون باشد. در هر کشور باید از قوانین مالی و مالیاتی تبعیت کرد. اگر معاملات تجاری شما خارج از چارچوبی باشد که  قانون تعریف کرده، مشمول جریمه و تخلف خواهید بود. بنابراین حسابداری مالی کمک می‌کند تا اهداف سازمان را متناسب با چارچوب‌های قانونی مشخص کنید و در مسیر آن قدم بردارید. حتی در صورتی که مشکلی در امور مالی شما وجود داشته باشد و کار به دادگاه و مراجع قانونی بکشد، حسابداری مالی به کمک شما می‌آید. ملاک مراجع قانونی برای تصمیم گیری درباره دعوی‌های پولی، وضعیت حسابداری مالی است. با در دست داشتن اسناد حسابداری مالی می‌توانید از حق خود دفاع کنید. اگر هم برای دریافت وام تسهیلات به سراغ تامین کنندگان مالی و بانک‌ها بروید، صورت حساب‌های مالی روند تامین نقدینگی را آسان‌تر خواهند کرد. 

حسابدار مالی کیست و چه وظایفی دارد؟

حسابدار مالی اولین کسی است که انتظار می‌رود مفهوم حسابداری مالی را بداند. حسابدار، چه دوره حسابداری مالی را گذرانده باشد و چه حسابداری را در دانشگاه و موسسات آموزشی یاد گرفته باشد، وظایف یکسانی دارد. دوره آموزش حسابداری مالی باعث بالا رفتن سطح دانش و مهارت فنی حسابدار می‌شود اما اثری روی تجربه او نخواهد داشت. کسی که می‌خواهد حسابداری مالی یک شرکت را بر عهده بگیرد، باید تجربه کافی هم داشته باشد. این یعنی نمی‌توانید انتظار داشته باشید پس از پایان دوران تحصیل خود یا با چند دوره مقدماتی و پیشرفته، حسابدار مالی شوید. انتظاری که از حسابدار مالی می‌رود، بیشتر از یک کارمند حسابداری ساده است. به طور کلی وظایف حسابدار مالی را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد:

امور مالی امروزی با نرم افزارهای حسابداری انجام می‌شود و دیگر خبری از اسناد و مدارک کاغذی نیست. حسابدار مالی باید نحوه کار با نرم افزار حسابداری را بلد باشد

امور مالی امروزی با نرم افزارهای حسابداری انجام می‌شود و دیگر خبری از اسناد و مدارک کاغذی نیست. حسابدار مالی باید نحوه کار با نرم افزار حسابداری را بلد باشد

از یک حسابدار ساده انتظار نمی‌رود که بتواند مشاور مالی شرکت باشد. اما حسابدار مالی توانایی و تجربه کافی را برای ایده پردازی‌های مالی دارد. او می‌تواند برای سرمایه گذاری شرکت ایده‌هایی را مطرح کند. به همین دلیل است که بازار کار حسابداری مالی از استخدام حسابدار آن ساده بهتر است. یعنی اگر سابقه و تجربه کافی را برای کار به عنوان حسابدار مالی دارید، در گذراندن دوره حسابداری مالی شک نکنید. 

بهترین نرم‌افزارهای حسابداری مالی 

برای به دست آوردن گزارشات مالی شرکت و انجام امور حسابداری مالی، نمی‌توانید به اسناد کاغذی بسنده کنید. توانایی کار با نرم افزار، یکی از ویژگی‌های حسابدار مالی است. اهمیت حسابداری مالی باعث می‌شود که شرکت‌ها برای داشتن حسابداران ماهر و توانا در کار با نرم افزار، حقوق بیشتری پرداخت کنند. اما آیا هر نرم افزار حسابداری می‌تواند کار حسابداری مالی را انجام دهد؟ آیا با استفاده از اکسل یا نرم افزارهای ساده حسابداری می‌توان نمودار‌های حسابداری مالی را دریافت کرد؟

پاسخ به این سوال بدون هیچ تردیدی، خیر است. برای انجام حسابداری مالی در شرکت‌های خصوصی و دولتی، به نرم‌افزار اختصاصی با ماژول‌های مشخصی نیاز است. نرم افزار حسابداری مالی باید توانایی صدور اسناد و مدارک مورد نیاز مراجع قانونی را داشته باشد. علاوه بر آن، گزارشگیری نرم افزار حسابداری مالی باید پیشرفته و با قابلیت ویرایش اختصاصی باشد. یک نرم افزارهای حسابداری مالی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

حسابداری مالی با استفاده از داده‌ها، اسناد، مدارک، رسیدها، فاکتورها، گزارشات، دفاتر حسابداری و... انجام می‌شود

حسابداری مالی با استفاده از داده‌ها، اسناد، مدارک، رسیدها، فاکتورها، گزارشات، دفاتر حسابداری و... انجام می‌شود

مهم‌ترین دروس رشته حسابداری مالی

دوره حسابداری مالی، سرفصل‌های مشخصی دارد. در صورتی که بتوانید با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارید، می‌توانید به عنوان یک حسابدار مالی استخدام شوید. در آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره، امکان گذراندن دوره‌های مجازی و حضوری را خواهید داشت. دوره حسابداری مالی هم از این قاعده مستثنا نیست. با در نظر گرفتن اینکه حسابداری مالی یک گرایش تخصصی و پر طرفدار از حسابداری است، آموزش آن باید دقیق و جزئی باشد. در آموزشگاه پکت، حسابداری مالی با سرفصل‌های زیر ارائه می‌شود:

شروع آموزش حسابداری مالی 

گذراندن دوره حسابداری مالی، باید اولین قدم شما برای شروع آموزش حسابداری مالی باشد. این شما هستید که باید برای کار در این حوزه تصمیم بگیرید. قطعاً فشار کاری و مسئولیت‌های حسابدار مالی بیشتر از یک حسابدار ساده است. اگر توانایی مدیریت فشار کاری و استرس این شغل را دارید، موفق خواهید شد. با گذراندن این دوره توانایی و مهارت کار به عنوان حسابدار مالی را پیدا خواهید کرد. پس از آن و با دریافت مدرک معتبر از طرف انجمن حسابداران خبره و دانشگاه صنعت نفت، فرصت‌های شغلی زیادی پیش روی شما خواهد بود. مزایای شغلی، حقوق و دستمزد و تسهیلات رفاهی حسابداران مالی هم می‌تواند مشوق شما برای کار در این شغل باشد.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
امیر فیضی
سلام وقت بخیر
اطلاعات دوره و زمان برگزاری کلاس رو ممنون میشم ایمیل کنید.
0 0
1402/11/02, 09:31
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.