تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

کارورزی و کارآموزی حسابداری چیست؟

دوره کارآموزی یا کارورزی یکی از مراحلی است که می‌تواند در موفقیت افراد در بسیاری از مشاغل نقش مهمی ایفا کند. یکی از شغل‌های پرکاربرد در سطح دنیا که در همه مشاغل و کسب و کارها جایگاه مهمی دارد، حسابداری است. در خصوص شغل حسابداری فارغ‌التحصیلان از این رشته در صورت گذراندن یک دوره کارورزی و کارآموزی حسابداری احتمال تبدیل شدن خود به یک حسابدار موفق را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. دوره‌های کارورزی و کارآموزی به این منظور طراحی شده‌اند که افراد برای ورود به بازار کار آماده شوند. شرکت در این دوره‌ها می‌تواند سبب افزایش تجربه و همچنین سابقه کار افراد شود. با آموزشگاه حسابداری پکت، همراه باشید. 

 

اهمیت شرکت در دروه کارآموزی حسابداری

حسابداری یکی از مشاغلی است که در همه زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، فضای زیادی برای پیشرفت دارند. افراد شاغل در این زمینه هرچه سطح تحصیلات، تجربه و دانش خود در حسابداری را بالا ببرند می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری در این حرفه دست پیدا کنند. شرکت در دوره‌های کارآموزی حسابداری شرایطی را فراهم می‌کند که افراد، به ویژه فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری بتوانند با قرار گرفتن در محیط کاری، تجربه لازم برای فعالیت در این شغل را بدست آورده و در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار بگیرند.

شرکت در دوره کارآموزی حسابداری، مسیر شغلی شما را مشخص می‌کند و توانایی‌هایتان را افزایش می‌دهد

شرکت در دوره کارآموزی حسابداری، مسیر شغلی شما را مشخص می‌کند و توانایی‌هایتان را افزایش می‌دهد

کارآموزی حسابداری چیست؟

دوره کارآموزی یا کارورزی رشته حسابداری برای فارغ‌التحصیلان از این رشته و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار طراحی شده است. در این دوره‌ها که معمولا توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف ارائه می‌شود، در پایان دوره از بین کارآموزان شرکت کننده، افراد شایسته به عنوان حسابدار انتخاب و جذب می‌شوند. به همین دلیل دوره‌های کارآموزی حسابداری بهترین فرصت برای کسانی است که قصد دارند وارد دوران حرفه‌ای در این رشته شوند. در واقع کارآموز حسابداری در طول دوره با ارائه گزارش به سازمان مربوطه و انجام پروژه‌ها و گزارش‌های مالی در راستای ارتقای تجربه و دانش خود در این حوزه تلاش می‌کنند.

 

مسئولیت‌ها و وظایف کارآموز حسابداری

با اینکه هدف از شرکت افراد در دوره‌های کارآموزی و آموزش حسابداری، یادگیری بیشتر این رشته و مفاهیم آن است، اما مسئولیت‌ها و وظایفی نیز از سوی شرکت یا سازمان مربوطه به کارآموزان واگذار می‌شود. در طول دوره کارآموز باید بتواند این وظایف و مسئولیت‌ها را به نحو صحیح انجام دهد زیرا در غیر این صورت امکان کنار گذاشته شدن آن‌ها از دوره وجود دارد. از جمله مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های افراد در دوران کارآموزی حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بیشتر بخوانید: آموزش حسابداری با نرم افزار هلو

 

آشنایی با شرایط پذیرفته شدن به عنوان کارآموز حسابداری

فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری برای شرکت در دوره‌های کارآموزی و کارورزی حتی در مورد دوره‌های بدون حقوق نیر باید از یک سری شرایط برخوردار باشند. همانطور که اشاره شده بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به منظور آماده‌سازی حسابداران و انتخاب افراد شایسته از میان آن‌ها، نسبت به برگزاری دوره کارآموزی حسابداری اقدام می‌کنند. به همین دلیل این شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا افرادی را برای شرکت در دوره‌ها انتخاب کنند که از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشند. از جمله مهم‌ترین شرایط پذیرش در دوره کارآموزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فارغ التحصیلان هنرستان حسابداری پکت، می‌توانند از حمایت‌های حسابداران خبره در پیدا کردن شرکت برای کارآموزی، کار و کسب درآمد و سابقه، برخوردار شوند. 

 

گزارش کارآموزی حسابداری

فراگیران و شرکت کنندگان در دوره کارآموزی حسابداری باید در پایان دوره خلاصه‌ای از تجربیات کسب کرده را در قالب گزارش کارآموزی ارائه کنند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از کارآموزان می‌خواهند که در پایان دوره یک گزارش جامع آماده کرده و ارائه نمایند. این گزارش در پایان دوره کارآموزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هر قدر که کارآموز بتواند آن را بهتر نگارش کند، شانس خود را برای جذب شدن در سازمان افزایش داده است. گزارش کارآموزی حسابداری یک گزارش کامل از تجربیات و آموخته‌های افراد در طول دوره مانند توصیف موقعیت در سازمان، کارهایی که انجام شده و مهارت‌های آموخته شده است.

گزارشی که کارآموز در پایان دوره قصد ارائه آن را دارد باید بتواند که جزئیات کلدی از تجربه کارآموزی را به بهترین شکل پوشش دهد و مهارت‌هایی که در طول دوره کسب شده‌اند را مرور کند. البته در بیشتر موارد کارفرمایان و شرکت‌ها دستورالعمل استانداردی را شامل محتوای مورد نیاز، فرمت گزارش و غیره برای نگارش این گزارش به کارآموزان ارائه می‌کنند که باید به دقت از ساختار آن پیروی شود.

برای شروع کارآموزی حسابداری، باید از سابقه و رویه شرکت حسابداری، مطمئن شوید

برای شروع کارآموزی حسابداری، باید از سابقه و رویه شرکت حسابداری، مطمئن شوید

بهترین محل برای کارآموزی حسابداری کجاست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که به دغدغه اصلی افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن از رشته حسابداری تبدیل می‌شود، انتخاب شرکت یا سازمان مناسب برای دوره کارآموزی حسابداری است. با توجه به اینکه جایگاه شغلی حسابداری تقریبا در همه سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ معمولا دارای یک دپارتمان و بخش حسابداری هستند که کلیه امور مالی در آن‌ انجام می‌شود. به همین دلیل این نوع سازمان‌ها به طور پیوسته نیاز به جذب نیروی جدید در دپارتمان حسابداری دارند که باعث می‌شود هر از گاهی دوره‌های Internship یا کارآموزی را برای حسابداران برگزار کنند. همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی وجود دارند که پروژه‌های حسابداری برای سایر سازمان‌ها انجام می‌دهند. این نوع سازمان‌ها معمولا دوره‌های کارآموزی در رشته حسابداری را به صورت پیوسته برگزار می‌کنند تا از میان افراد شایسته بتوانند نیروی کار جدید و تازه‌نفس جذب کنند.

بیشتر بخوانید: آینده شغلی رشته حسابداری

 

کارآموزی حسابداری در بانک

بانک یکی از مجموعه‌ها و سازمان‌هایی به حساب می‌آید که همواره نیاز بالایی برای استخدام حسابدار در آن وجود دارد. مشاغل بانکی نیز جزو مشاغلی هستند که با وجود حساسیت بالا و مسئولیت سنگین از حقوق و مزایای خوبی برخوردار بوده و تقاضای زیادی برای استخدام در بانک‌ها وجود دارد. با توجه به حساسیت جایگاه شغلی حسابداری در بانک‌ها نسبت به سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها که جای اشتباه زیادی به کارکنان داده نمی‌شود، به همین دلیل بسیاری از بانک‌ها برای جایگاه شغلی حسابداری، دوره‌های کارآموزی حسابداری برگزار می‌کنند.

افراد شرکت کننده در دوره کارآموزی حسابداری در بانک می‌توانند با مفاهیم، اصطلاحات و عملیات‌های مختلف بانکی آشنا شده و در کنار کار کردن در محیط واقعی بانک را تجربه کنند. در این دوره‌ها معمولا کسانی پذیرش می‌شوند که رزومه آن‌ها از سوی بانک مورد تأیید قرار گرفته و در مرحله مصاحبه شغلی نیز پذیرفته شوند. دوره‌های کارآموزی حسابداری که در بانک‌ها برگزار می‌شود معمولا بین 6 ماه تا 2 سال به طول می‌انجامد و کارآموزان در طول دوره حقوق و مزایای کامل را دریافت می‌کنند. اکثر افرادی که به عنوان کارآموز در این دوره‌ها شرکت می‌کنند در نهایت و در پایان دوره در بانک استخدام می‌شوند.

کسانی که دوره کارآموزی حسابداری را در بانک می‌گذرانند، بیشتر با حسابداری مالی سروکار دارند تا حسابداری بازار کار.

 

سخن آخر

دوره‌های کارآموزی به دوره‌هایی گفته می‌شود که افراد شرکت کننده در طول دوره با فعالیت در محیط واقعی و یادگیری مفاهیم مورد نیاز، آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند. کارآموزان در طول دوره تجربه و سابقه لازم برای فعالیت در شغل مربوطه را بدست می‌آورند و به این ترتیب می‌توانند در مسیر موفقیت و پیشرفت شغلی گام بردارند. جایگاه شغلی حسابداری که از جایگاه خوبی در همه مشاغل و کسب و کارها برخوردار است به دلیل حساسیت و سنگین بودن مسائل یکی از مشاغلی به حساب می‌آید که لازم است افراد پیش از ورود به آن در دوره کارآموزی حسابداری شرکت کرده تا بتوانند تجربه و دانش لازم را بدست آورند.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.