تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟

بخش مهمی از بازاریابی و موفقیت در مذاکره، داشتن یک برند شخصی یا پرسونال برندینگ قدرتمندی است که با استفاده از آن بتوان روی طرف مقابل تاثیر گذاشت. وقتی که یک تاجر یا یک مشتری با دیدگاه مثبت قبلی به سراغ شما می‌آید، به احتمال زیاد بسیاری از گاردهای منفی و بی‌اعتمادی را از خود دور کرده و آماده پذیرش قرارداد با شماست؛ بنابراین فرصت کافی در اختیار شما قرار دارد که توانایی‌های خود را به رخ بکشید و شانس موفقیت در مذاکره را بالا ببرید.‌ در این مطلب از بلاگ آموزشگاه حسابداری پکت، می‌خواهیم 5 راز بزرگ برای رشد برند شخصی قدرتمند را معرفی کنیم که مطمئنا در نتیجه مذاکره هم تاثیرگذار است.

 

برند شخصی چیست؟

برند شخصی یا پرسونال برندینگ، استراتژی ایجاد یک برند توسط یک شخص است. در این تکنیک، فرد باید روی خودش کار کند و مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشد، پیشرفت و ارتقای خودش است.

در پرسونال برندینگ، این نام شماست که به عنوان یک برند شناخته می‌شود و می‌توانید از طریق آن اعتبار کسب کنید. علاوه بر این، می‌توانید ذهنیت مخاطبان را به سمت خودتان بکشانید و روی آن‌ها نفوذ داشته باشید. با ایجاد و رشد برند شخصی، می‌توانید دنبال کنندگان اجتماعی خود را بیشتر کرده، چشم‌انداز شغلی خود را افزایش دهید و فرصت‌های بیشتری در حرفه خود ایجاد کنید.

برند شخصی

ساختن یک برند شخصی یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه نیاز به برنامه‌ریزی کامل و چندین ماه تلاش قبل از دیدن نتایج دارد و گاهی اوقات، حتی پس از دریافت بازخورد، ممکن است نیاز به اصلاح برند باشد.

 

چرا برند سازی شخصی مهم است؟

برند سازی شخصی از آن جهت مهم است که به اعتبار بیشتر فرد کمک می‌کند. از آنجایی که افراد زیادی برای موقعیت‌های مشابه رقابت می‌کنند، باید خودتان را متمایز کنید تا مورد توجه قرار بگیرید.

برند شخصی می‌تواند به استخدام‌کنندگان کمک کند تا کارشناسانی مانند شما را به راحتی پیدا کنند. اگر می‌خواهید در یک شرکت جدید موقعیت بالاتری داشته باشید، می‌توانید داده‌های کلیدی مانند تعداد دنبال کنندگانی که دارید، میزان ترافیک وب‌سایت شما، یا سایر معیارهای حیاتی که می‌تواند به شما مزیت رقابتی نسبت به سایر نامزدها بدهد را به نمایش بگذارید.

تقریبا مانند یک نمونه کار آنلاین در مورد خودتان به آن فکر کنید. برند سازی شخصی که در دوره mba هم در مورد آن صحبت می‌شود، به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا بدانند شما چه کسی هستید و چگونه ارزش ایجاد می‌کنید.

 

بهترین روش‌های رشد برند شخصی

در ادامه چند روش کلیدی برای رشد برند شخصی شما آورده شده است:

1- اولین چیزی که مردم با شنیدن نام شما به آن فکر می‌کنند چیست؟

ممکن است هیچ ایده‌ای نداشته باشید؛ اما باید در این مورد فکر کنید؛ زیرا نام شما با کسب‌وکارتان گره خورده است (استراتژی های موثر حسابداری برای کسب و کارهای کوچک) و شما با مردم در تعامل خواهید بود و آن‌ها شما را خواهند شناخت. وقتی مردم نام شما را می‌شنوند، مسلما دلتان می‌خواهد چیزهای مثبتی به ذهنشان خطور کند؛ بنابراین مطمئن شوید که یک برند شخصی مثبت را به طور مداوم پرورش می‌دهید.

رشد برند شخصی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که به اولین نتیجه‌ای که افراد هنگام جستجوی نام شما در گوگل می‌بینند نگاه کنید. قبل یا بعد از هر تماس تلفنی یا هر جلسه‌ای که شرکت می‌کنید، مردم شما را در گوگل جستجو می‌کنند. اگر مقالات خبری زیادی (یا هیچ مقاله‌ای) درباره شما وجود نداشته باشد، مردم احتمالا نمایه لینکدین، صفحه فیس بوک یا شاید حساب توییتر شما را ببینند. مراقب صحبت‌های خود در رسانه‌های اجتماعی باشید و چیزهای خوبی را که در زندگی یا کسب‌وکارتان می‌گذرد آنجا بگنجانید، زیرا این مورد به شما کمک می‌کند پرسونال برندینگ خود را پرورش دهید. قبل از پست کردن مطلبی، خوب فکر کنید و از پست کردن در مورد بردهای خود نترسید - مردم جذب برندگان می‌شوند.

2- پروفایل لینکدین شما چه می‌گوید؟

پروفایل لینکدین شما می‌تواند نقش بسیار موثری روی فروش و شرکت شما داشته باشد. افراد زیادی شما را در لینکدین جستجو می‌کنند؛ بنابراین اگر در حال حاضر پروفایلی ندارید، همین الان ایجاد کنید. علاوه بر اطلاعات شخصی شما (محل تحصیل، سابقه کار قبلی و غیره)، مطمئن شوید که حرفه‌ای بودن شما و کارهایی که می‌توانید برای مردم انجام دهید را نشان می‌دهد.

3- وقتی مردم شما را در گوگل جستجو می‌کنند چه می‌بینند؟

اگر کارآفرین معروفی را در گوگل جستجو کنید، احتمالا وب‌سایت شخصی او را به عنوان نتیجه برتر خواهید دید. اگر وارد وب‌سایت شوید، می‌توانید اطلاعاتی را در مورد آن شخص به دست بیاورید. اگر هنوز وب‌سایت خود را ندارید - حتی اگر در حال حاضر کسب‌وکار ندارید - توصیه می‌کنیم وب‌سایت خود را ایجاد کنید، حتی اگر فقط حاوی CV و لیستی از دستاوردهای شما باشد.

4- مطمئن شوید که همه می‌دانند شما چه کار می‌کنید.

شرحی 30 ثانیه‌ای از کاری که انجام می‌دهید، چرا مهم است و چرا در آن مهارت دارید، ارائه دهید. تصور کنید در خیابان به شخصی برخورد می‌کنید و 30 ثانیه فرصت دارید تا او را متقاعد کنید که شما کسی هستید که باید با او تجارت کند - چه می‌گویید؟ پس از اینکه متن خود را آماده کردید، آن را تمرین کرده تا بتوانید به راحتی در موقعیت‌های مختلف ادایش کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه هزینه دوره مدیریت کسب و کار در ایران و خارج از ایران

همه چیز در مورد رشد برند شخصی

همچنین می‌توانید با ساختن ویدیویی از خودتان که داستان کسب‌وکارتان، کارهایی که انجام می‌دهید، محصولات و خدماتتان و تخصصتان را نشان می‌دهد، یک پرسونال برندینگ عالی ایجاد کنید. وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌ها نیز راهی عالی برای صحبت در مورد سفرتان، آنچه در زندگی شما اتفاق افتاده و نتایجی که در کسب‌وکارتان ایجاد می‌کنید، هستند.

5- سلبریتی برندینگ

آیا با هیچ سلبریتی رابطه دارید؟ آیا با سلبریتی ها تجارت کرده‌اید؟ آیا عکس‌هایی از خودتان با سلبریتی ها دارید؟ نشان دادن خودتان در کنار یک سلبریتی می‌تواند راهی عالی برای متمایز شدن از رقبا باشد. ممکن است برای شما چندان معنی نداشته باشد، اما برای شخص دیگر قطعا خواهد داشت. به حمایت‌هایی که سلبریتی ها طی چند دهه گذشته از برند نایک داشته‌اند و نایک از آن‌ها در ساخت برندش استفاده کرده است، فکر کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت GRE و GMAT در چیست؟

 

سخن پایانی

بار دیگر پرسونال برندینگ خود را بررسی کنید. به صفحه فیس بوک و پروفایل لینکدینتان نگاه کرده و خودتان در گوگل جستجو کنید. در 30 ثانیه کسب‌وکارتان را توضیح دهید و بگویید چرا مردم باید با شما تجارت کنند. یک بررسی ویدیویی از تجارت یا یکی از محصولات یا خدمات خود داشته باشید. ویدئویی را که در آن گفته‌اید چه شخص قدرتمندی هستید، چه برند قدرتمندی دارید یا صاحب چه تجارت قدرتمندی هستید، پخش کنید. منتظر نباشید کسی روی شانه‌هایتان بزند و از شما ستاره بسازد.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.