تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

مقایسه هزینه دوره مدیریت کسب و کار در ایران و خارج از ایران

کسب و کارهایی که امروزه در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند برای دستیابی به موفقیت و اهداف تعیین شده و قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه، باید از روش‌های علمی و مدرن برای مدیریت کسب و کار خود استفاده کنند. به همین دلیل دوره‌های مدیریت کسب و کار یا MBA در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف به منظور عقب نماندن از قافله پیشرفت در حوزه کاری مربوطه، در دوره‌های MBA شرکت می‌کنند تا مهارت‌های علمی و عملی لازم برای مدیریت یک کسب و کار و هدایت آن در مسیر موفقیت را بیاموزند. در این مقاله از آموزشگاه حسابداری پکت قصد داریم هزینه دوره MBA در ایران و خارج از ایران را بررسی کرده و مورد مقایسه قرار دهیم.

 

هزینه دوره MBA به چه مواردی بستگی دارد؟

کسب و کارهایی که امروزه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند به این درک رسیده‌اند که برای دستیابی به موفقیت و رشد نیاز به آموزش اصول مدرن و جدید دارند. یکی از دوره‌های آموزشی که می‌تواند پاسخ مناسبی به نیاز کسب و کارها در حوزه آموزش ارائه دهد، دوره MBA یا مدیریت کسب و کار است. فارغ از بحث هزینه دوره MBA و مسائل مالی مربوط به آن می‌توان گفت که در حال حاضر این دوره محبوب‌ترین دوره آموزشی مدیریتی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

هزینه دوره مدیریت کسب و کار

هزینه دوره مدیریت کسب و کار

با توجه به اینکه دغدغه بسیاری از افراد علاقمند به شرکت در دوره‌های آموزشی مدیریت کسب و کار، قیمت و هزینه دوره MBA است. هزینه‌ای که افراد برای شرکت در این دوره‌ها باید پرداخت کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه دوره MBA با توجه به اینکه دوره در کدام مدرسه یا آموزشگاه کسب و کار ارائه می‌شود و همچنین کشور و دانشگاه محل برگزاری می‌تواند متفاوت باشد به طوری که برای تحصیل این رشته در دانشگاه‌های برتر دنیا ممکن است هزینه تا بیش از 100 هزار دلار باشد (5 دلیل برای تغییر رشته به MBA).

بیشتر بخوانید: شرایط ادامه تحصیل با مدرک mba

 

هزینه دوره MBA در خارج از ایران

در خصوص هزینه دوره MBA در خارج از ایران باید گفت که هزینه شرکت در این دوره‌ها بسته به مدرسه و کشور برگزار کننده متفاوت خواهد بود. اگر بخواهید دوره dba را هم بعد از این دوره بگذارنید، باید هزینه آن را جداگانه بدهید. به عنوان مثال در زیر هزینه این دوره در چند نمونه از مدرسه‌های کسب و کار معروف در خارج از ایران آورده شده است:

در بین کشورها و مدارس کسب و کار که از محبوبیت بالایی به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی MBA برخوردار هستند می‌توان به کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا و چین اشاره کرد. هزینه دوره MBA در هر یک از این کشورها بسته به نوع و سطح مدرسه کسب و کار ارائه دهنده دوره متفاوت است.

بیشتر بخوانید: مدرسه کسب و کار چیست؟

مقایسه هزینه دوره ایرانی و خارجی

مقایسه هزینه دوره ایرانی و خارجی

در جدول زیر هزینه دوره MBA در برخی از بهترین مدارس کسب و کار دنیا آورده شده است:

 

هزینه دوره MBA در ایران

دوره‌های آموزشی مدیریت کسب و کار در ایران توسط آموزشگاه‌ها و مدارس کسب و کار مختلفی برگزار می‌شود. به همین دلیل هزینه دوره MBA در ایران تا حد زیادی به سطح مدرسه یا دانشگاه برگزار کننده دوره بستگی دارد. معمولا برای شرکت در دوره‌های MBA در ایران باید بین 8 تا 30 میلیون تومان بسته به سطح آموزشگاه یا مدرسه ارائه دهنده هزینه کرد.

البته هزینه دوره MBA در ایران به غیر از سطح مدرسه یا آموزشگاه ارائه دهنده، به نوع گرایشی که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد (با گرایش های MBA آشنا شوید). به عنوان مثال برای آموزش و تحصیل در گراش‌های بازاریابی (آموزش مفاهیم اولیه و اصول بازاریابی) و استراتژی و برندینگ و غیره باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.

برخی از دوره‌های آموزش MBA که در ایران برگزار می‌شوند علیرغم ساعت آموزشی زیاد و اساتید حرفه‌ای که به ارائه آن می‌پردازند، از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار هستند. به عنوان مثال برای شرکت در دوره‌های راه‌اندازی و مدیریت استارتاپ‌ها (استارت آپ چیست؟) هزینه پایین‌تری پرداخت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: دوره MBA چه کمکی به مدیریت استارتاپ‌ها می‌کند؟

دوره MBA

دوره MBA

با توجه به اینکه برگزاری این دوره برای دانشگاه یا مدرسه برگزار کننده سود مالی زیادی ندارد و تنها هدف برگزاری این دوره‌ها پرورش و تربیت افرادی است که توانایی تأثیرگذاری در اکوسیستم را داشته باشند، به همین دلیل هزینه زیادی برای شرکت در این دوره‌ها از علاقمندان دریافت نمی‌شود.

در خصوص قیمت و هزینه دوره MBA ذکر این نکته ضرورت دارد که هزینه‌ای که افراد برای شرکت در این دوره‌ها پرداخت می‌کنند، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری بر روی خود محسوب می‌شود. زیرا با صرف این هزینه و آموزش در زمینه MBA می‌توانند با فراگرفتن روش‌های مدیریت کسب و کار، در شغل و کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کنند. در واقع شرکت در دوره‌های MBA و گرایش‌های مربوط به آن قدم مهمی و بزرگی برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و تعالی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته MBA + فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی (آپدیت 2023)

دوره مدیریت کسب و کار

دوره مدیریت کسب و کار

 

کلام آخر

امروزه لازمه موفقیت و دستیابی به اهداف تعیین شده در یک کسب و کار، آموزش اصول نوین و علمی مدیریتی است. یکی از دوره‌های آموزشی که می‌تواند به خوبی نیازهای یک کسب و کار و مدیران آن را به آموزش تأمین کند، دوره مدیریت کسب و کار یا MBA است. دوره MBA را می‌توان محبوب‌ترین دوره مدیریتی در سراسر جهان دانست که دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس کسب و کار بزرگ و معتبر نسبت به برگزاری این دوره‌ها برای افراد علاقمند اقدام می‌کنند.

یکی از دغدغه‌های افراد علاقمند به شرکت در این دوره‌ها، هزینه‌هایی است که برای شرکت در دوره MBA باید پرداخت نمایند. هزینه دوره MBA که به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود بسته به مدرسه یا مرکز آموزشی و کشور برگزار کننده متفاوت بوده و به عوامل مختلفی وابسته است.



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.