تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

آموزش مفاهیم اولیه و اصول بازاریابی

هدف از راه‌اندازی یک کسب و کار یا فعالیت اقتصادی ارائه محصول یا خدمات به مشتریان است. در واقع کسب و کارها با ارائه خدمات و محصولات خود می‌توانند کسب درآمد کرده و به سوددهی برسند. به این منظور که کسب و کارها بتوانند به بهترین نحو ممکن خدمات یا محصولات خود را عرضه کنند باید شناخت کافی از بازار داشته باشند و بر اساس آن خدمات و محصولات خود را به خوبی به گروه‌های هدف معرفی نمایند. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که از آن به عنوان اصول بازاریابی یاد می‌شود که با آگاهی و شناخت کامل این اصول می‌توان یک خدمت یا محصول را به بهترین نحو ممکن برای بدست آوردن سهم از بازار به مخاطبان معرفی کرد. با آموزشگاه حسابداری پکت، همراه باشید. 

 

بازاریابی چیست؟

پیش از آشنایی با اصول بازاریابی بهتر است ابتدا با مفهوم آن آشنا شویم. بازاریابی یک فرایند مدیریتی است که طی آن محصولات یا خدمات یک کسب و کار از طریق ضوابط و کانال‌های مخصوص به مشتریان ارائه می‌شود. در واقع بازاریابی یکی از جنبه‌های هر کسب و کار است که بر روی مشتری تمرکز دارد. بر این اساس کلیه اصول بازاریابی به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط است.

در بازاریابی باید بتوانید از امکانات و قابلیت‌های فردی و سازمانی برای فروش بیشتر استفاده کنید

در بازاریابی باید بتوانید از امکانات و قابلیت‌های فردی و سازمانی برای فروش بیشتر استفاده کنید

اصول بازاریابی چیست؟

در خصوص اصول بازاریابی باید گفت که این فرایند دارای 4 مؤلفه اصلی است که شامل موارد زیر می‌شود:

 

اصول بازاریابی 10 گانه

همانطور که گفته شد بازاریابی یک فرایند مدیریتی است که برای موفقیت در آن افراد باید با مفاهیم اولیه و اصول بازاریابی آشنایی کامل داشته باشند تا بر اساس آن بتوانند کسب و کار و تجارت خود را به نحو احسن مدیریت کنند. در بازاریابی 10 اصل اساسی و اولیه وجود دارد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

برای کسب مهارت در بازاریابی، ابتدا باید رشد و توسعه فردی را خودتان تجربه کنید و سپس به کسب مهارت‌ها و توانایی‌های بیشتر روی بیاورید. 

ساخت و راهبری تیم بازاریابی، می‌تواند توسط بیزینس کوچ و در فرآیند بیزینس کوچینگ اتفاق بیفتد.

چیدن استراتژی بازاریابی برای تولید، قیمت گذاری، فروش و تبلیغ محصول و خدمات نباید نادیده گرفته شود

چیدن استراتژی بازاریابی برای تولید، قیمت گذاری، فروش و تبلیغ محصول و خدمات نباید نادیده گرفته شود

سایر اصول اولیه بازاریابی

به غیر از اصول بازاریابی 10 گانه که در بالا مورد بررسی قرار گرفت، برخی اصول دیگر نیز وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان فرایند بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

بازاریابی، یکی از اصول و تکنیک‌ها‌ی موفقیت در کسب و کار است. 

بازاریابی یکی از مهارت‌های مورد نیاز برای مشاور کسب و کار شدن است. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید. 

 

سخن آخر

کسب و کارهای مختلف با این هدف راه‌اندازی و شروع به فعالیت می‌کنند که با عرضه خدمات یا محصولات خود ضمن برآورده کردن نیازهای مشتریان، بتوانند به درآمد و سوددهی دست پیدا کنند. لازمه موفقیت در بازار و دست پیدا کردن به سهم قابل قبول در بازار رقابتی موجود، شناخت دقیق از نیازهای مشتریان و در نتیجه معرفی محصولات یا خدمات به بهترین شکل ممکن به آن‌ها است. بازاریابی یک فرایند مدیریتی است که کمک می‌کند تا صاحبان کسب و کار پس از آشنایی دقیق به نیاز بازار محصول یا خدمتی را طراحی کنند که بتواند به بهترین شکل نیاز مشتریان را برآورده کند. در واقع با شناخت و آگاهی اصول بازاریابی می‌توان به بهترین نحو محصولات و خدمات را متناسب با نیاز مشتریان ارائه کرد.

در دوره mba آموزشگاه حسابداری پکت می‌توانید با اصول اولیه بازاریابی و نحوه پیاده سازی آن را در سازمان آشنا شوید. برای اینکه بخواهید به مدیر موفقی تبدیل شوید، باید زیردسته‌های کسب و کارتان را بیشتر و بهتر بشناسید. یکی از این دسته‌ها، فروش محصول و خدمات است و داشتن اطلاعات درباره بازاریابی و اصول آن، می‌تواند توانایی و مهارت شما را برای کسب موفقیت در سازمان بیشتر کند. برای این کار نیاز به دانش استراتژیک هم دارید. می‌توانید برای کسب توانایی و مهارت، در گرایش استراتژی مدیریت کسب و کار ثبت نام کنید. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.