تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

مباحث آزمون حسابدار رسمی که داوطلبان 1400 باید در نظر داشته باشند

داوطلبان 1401 آزمون حسابدار رسمی باید قبل از هر کاری مباحث و منابع آزمون را برای قبولی در آزمون حسابدار رسمی بررسی کنند. تغییرات زیادی در مواد آزمون 1401 نسبت به سال‌های قبل انجام نشده است اما خواندن منابع به روز و جدید شانس قبولی شما را افزایش می‌دهد. در این مطلب با مباحث و منابع و سوالات آزمون جامعه حسابداران رسمی 1401 آشنا خواهید شد.

حسابدار رسمی کیست و چه وظایفی دارد؟

حسابدار رسمی کیست و چه وظایفی دارد؟

حسابدار رسمی کیست؟

جامعه حسابداران رسمی ایران، متشکل از تمام حسابدارانی است که با موفقیت آزمون حسابدار رسمی را پشت سر گذاشته‌اند. حسابدار رسمی شدن در ایران، فرصت‌های شغلی بیشتر و مزایای درآمدی بهتری را برای حسابداران به همراه دارد. کسانی که به عنوان حسابدار رسمی کار می‌کنند، توانایی و مهارت خود را برای رسیدگی به امور مالی نشان داده‌اند. حسابداران رسمی در ایران، می‌توانند وظایف مهم‌تری را به عهده بگیرند. وظیفه حسابداران ساده، جمع آوری، ثبت و نگهداری رویدادها و معاملات مالی است. اما حسابداران رسمی از این کار معاف هستند. یک حسابدار رسمی می‌تواند مشاغل مدیریتی را بر عهده بگیرد. آزمون حسابدار رسمی 1401 فرصت خوبی برای حسابداران ساده است تا توانایی و دانش خود را محک بزنند. در صورتی که حداقل ۶ سال سابقه کاری در امور مالی داشته باشید، می‌توانید برای ثبت نام در آزمون حسابدار رسمی 1401 اقدام کنید. البته داشتن مدرک کارشناسی حسابداری و رشته‌های مرتبط با آن هم الزامی است.

منابع آزمون حسابداران رسمی

منابع آزمون حسابدار رسمی 1401، تفاوت زیادی با آزمون سال‌های قبل ندارد. این آزمون شامل مهارت‌های حسابداری، حسابرسی، قانون مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم، قوانین تجاری، مالی، محاسباتی و سایر قوانین مرتبط می‌شود. تمام سوالات آزمون حسابدار رسمی بر اساس استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران (مصوب سازمان حسابرسی) طرح می‌شود. سطح سوالات در حدی است که بتواند مهارت و توانایی متقاضیان را برای امضای گزارش‌های حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی بسنجد. دفترچه آزمون حسابدار رسمی 1401 شامل سوالات زیر می‌شود:

 

کتابهای آمادگی آزمون حسابدار رسمی

برای قبولی در آزمون حسابدار رسمی، باید کتابهای آمادگی آزمون حسابدار رسمی و دوره‌های مرتبط با آن را بگذرانید. خود را در شرایط تست زدنی آزمون قرار دهید و میزان عملکردتان را در پیش از آزمون، بسنجید. کتابهای آمادگی آزمون حسابدار رسمی، شامل منابعی است که توانایی شما را برای پاسخ دادن به سوالات آزمون حسابدار رسمی 1401، بیشتر خواهد کرد. 

خواندن منابع زیر می‌تواند به شما برای پاسخ دادن به سوالات آزمون جامعه حسابداران رسمی کمک کند:

به غیر از مباحث و منابع بالا، بررسی سوالات آزمون حسابدار رسمی دوره‌های گذشته هم می‌تواند برای آمادگی بیشتر، مفید باشد. داوطلبان باید توجه کنند که سوالات آزمون جامعه حسابداران رسمی با در نظر گرفتن نمره منفی تصحیح می‌شود. یعنی هر 3 سوال نادرست، امتیاز یک سوال درست شما را از بین می‌برد. بنابراین در کنار خواندن منابع، باید روش‌های تست‌زنی هم بررسی شود.

خواندن منابع چاپی آزمون حسابدار رسمی، برای کسب آمادگی بیشتر الزامی است

خواندن منابع چاپی آزمون حسابدار رسمی، برای کسب آمادگی بیشتر الزامی است

زمان آزمون حسابدار رسمی 1401

آزمون حسابدار رسمی همه ساله در نیمه اول آذرماه برگزار می‌شود. ثبت نام متقاضیان، نهایتاً تا تابستان همان سال ادامه دارد. تمام حسابدارانی که به دنبال شرکت در آزمون حسابدار رسمی هستند باید مدارک درخواستی را تا تابستان درون سامانه ثبت نامی، وارد کنند. با در نظر گرفتن زمان امتحان، شما باید از چند ماه قبل خواندن منابع آزمون را شروع کنید. آزمون حسابداران رسمی با سوالات تستی و تشریحی طرح می‌شود. امتیازدهی و نمره‌دهی به هر متقاضی، با در نظر گرفتن تعداد سوالات درست و نادرست تستی و تشریحی انجام می‌شود. برای قبولی حتماً باید امتیاز 60% هر کدام از دسته بندی سوالات آزمون حسابدار رسمی را کسب کنید. در صورتی که نتوانید این امتیاز را کسب کنید، باید برای آزمون سال بعد آماده شوید. با کسب امتیاز مورد نظر می‌توانید قبولی خود را رزرو کنید. در این صورت حتی اگر میزان سابقه، مدرک تحصیلی و توصیه‌نامه شما ناقص بود، فرصت اصلاح آن را خواهید داشت. اگر امتیاز مربوط به امتحان تستی یا تشریحی را کسب نکرده اید، می‌توانید حداکثر در 2 دوره بعدی آزمون همان مبحث را امتحان دهید.

شرایط معافیت از آزمون حسابدار رسمی چیست؟

با داشتن برخی از شرایط نیازی به خواندن منابع آزمون حسابدار رسمی نخواهید داشت. در صورتی که شرایط اعلام شده از سوی سازمان را داشته باشید، از شرکت در آزمون معاف خواهید شد. یعنی می‌توانید بدون آزمون تستی و تشریحی، عضوی از جامعه حسابداران رسمی ایران شوید. عضویت در مجامع و انجمن‌های زیر، می‌تواند شما را از شرکت در آزمون حسابدار رسمی 1401 معاف کند:

اگرچه افراد معاف از آزمون، از شرکت در امتحان تستی و تشریحی معاف هستند اما باید شرایط‌های پس از ثبت نام را داشته باشند. پس از قبولی در آزمون باید برای ثبت نهایی و دریافت کارت عضویت، مدارک خود را ارائه دهید.

در صورتی که نتوانید مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام فراهم کنید، معافیت شما بی تاثیر خواهد بود.

با شرکت در دوره آمادگی پیش از آزمون حسابدار رسمی موسسه پکت، تمامی مباحث را در مدت زمان کوتاهی مرور می‌کنید

با شرکت در دوره آمادگی پیش از آزمون حسابدار رسمی موسسه پکت، تمامی مباحث را در مدت زمان کوتاهی مرور می‌کنید

دوره آمادگی پیش از آزمون حسابدار رسمی موسسه پکت

آموزشگاه حسابداری پکت، برگزارکننده کلاس‌های آمادگی پیش از آزمون حسابدار رسمی است. موسسه پکت به شما کمک می‌کند تا بر تمامی مباحث آزمون حسابدار رسمی 1401 مسلط شوید. آزمون انتخاب حسابدار رسمی، با سوالات تستی و تشریحی طرح می‌شود. بنابراین باید علاوه بر مهارت تست زنی، بر نحوه تحلیل سئوالات حسابداری هم مسلط باشید. در کنار آموزش مفاهیم اولیه، بررسی سوالات آزمون حسابدار رسمی 1400 و سال‌های قبل‌تر از آن را هم انجام می‌شود. بنابراین از بابت کسب آمادگی و قرار گرفتن در شرایط آزمون، خیالتان راحت باشد. شما می‌توانید سوالات سال‌های گذشته را از بایگانی آزمون‌های حسابدار رسمی دریافت کنید. گذراندن دوره آمادگی و بررسی کامل سوالات سال‌های گذشته، احتمال قبولی شما در آزمون را بسیار بالا خواهد برد.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
پری کاظمی
لطفا منابع و کتاب های مفید براب ازمون حسابداری رسمی رو معرفی کنید
1 0
1402/03/31, 17:44
اسما امانی
سلام
من۱۰ سال سابقه کار حسابداری دارم و سابقه کار حسابرسی ندارم ۱)آیا امکان داره در دوره های آمادگی برای آزمون حسابدار رسمی شرکت کنم؟؟
۲)موسسه مدرک شرکت در دوره به من میده که بتونم کار بهتری پیدا کنم؟
1 0
1402/01/31, 20:10
اسما امانی
سلام
من۱۰ سال سابقه کار حسابداری دارم و سابقه کار حسابرسی ندارم ۱)آیا امکان داره در دوره های آمادگی برای آزمون حسابدار رسمی شرکت کنم؟؟
۲)موسسه مدرک شرکت در دوره به من میده که بتونم کار بهتری پیدا کنم؟
1 1
1402/01/31, 20:10
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.