تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

بهترین و معتبرترین مدارک بین المللی حسابداری

افرادی که در زمینه حسابداری تحصیل کردند خوب می‌دانند که مدارک بین‌المللی حسابداری متنوعی  وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با مسیر پیشرفت شغلی خود مدرک بین المللی حسابداری مناسب خود را انتخاب کنید. امروزه در جایگاه‌های شغلی مختلف بدون توجه به فعالیتی که انجام می‌دهند داشتن نیروهای متخصص و حرفه‌ای بسیار ضروری است. یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که وجود نیروهای متخصص در آن اهمیت زیادی دارد حوزه حسابداری بین‌المللی است. به‌طورکلی وجود نیروهای متخصص در زمینه حسابداری بین‌المللی و سایر جایگاه‌های شغلی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های یک کسب‌و‌کار و یا حتی یک کشور است. در ادامه این مقاله از آموزشگاه حسابداری پکت همراه ما باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در مورد حسابداری و مدرک بین المللی حسابداری در اختیار شما علاقه‌مندان به حسابداری قرار دهیم.

 

حسابداری بین‌المللی چیست؟

پیش از پرداختن به مقوله  مدرک بین‌ المللی حسابداری بهتر است با ماهیت حسابداری و پاسخ این سؤال که حسابداری بین‌المللی چیست آشنا شوید. حسابداری بین‌المللی  روشی برای حسابداری است که تمام اصول حسابداری و استانداردهای کشورهای مختلف را در خود جای‌داده است. افرادی که تمایل به کسب مدرک بین المللی حسابداری دارند  باید این قواعد و اصول را یاد بگیرند و در دوره‌های بین‌المللی معتبر شرکت کنند.

در سراسر جهان  درصورتی‌که فرد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی واجد شرایط باشد، انجمن‌های حسابداری اقدام به ارائه مدرک بین المللی حسابداری به آن فرد می‌کنند. در کشور ما نیز افرادی که متقاضی کسب مدرک بین المللی حسابداری هستند می‌توانند بدون خارج‌شدن از کشور و تنها با  شرکت‌ در دوره‌ها و آزمون‌های بین‌المللی حسابداری که توسط مرکز آموزش حسابداران خبره برگزار می‌شود مدرک بین المللی حسابداری را کسب کنند. خوب است بدانید مرکز آموزش حسابداران خبره نمایندگی برگزاری برخی از دوره‌ها و آزمون‌های بین‌المللی حسابداری را کسب کرده است.

کسب مدرک بین المللی حسابداری

کسب مدرک بین‌المللی حسابداری

 

 معرفی معتبر‌ترین مدرک بین‌المللی حسابداری

 همان‌طور که در مقدمه گفتیم مدارک بین‌المللی حسابداری مختلفی وجود ندارد که شما می‌توانید بر اساس مسیر شغلی خود یکی از آنها را برای تحصیل انتخاب کنید.

بهترین مدرک بین‌المللی حسابداری

بهترین مدرک بین‌المللی حسابداری

هر یک از این دوره‌های بین‌المللی حسابداری مباحث، سرفصل‌ها و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند که در انتخاب درست توسط متقاضیان بسیار تأثیرگذار هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی چند مدرک بین‌المللی حسابداری  بپردازیم:

بیشتر بخوانید: موقعیت‌های شغلی با مدرک حسابداری هنرستان

 

Certified Public Accountant_CPA

حسابدار عمومی خبره یک عنوان قانونی برای حسابداران واجد شرایط و باکیفیت در بسیاری از کشورها در دنیای انگلیسی‌زبان به شمار می‌رود. به طور ساده می‌توان گفت که مدرک CPA یا حسابدار عمومی یکی از معتبرترین و بالاترین مدارک در دنیای حسابداری است. برای دریافت مدرک CPA  باید مدرک لیسانس در امور مالی، حسابداری و یا تجاری را کسب کنید. علاوه بر این متقاضی کسب مدرک بین المللی حسابداری CPA باید۱۵۰ ساعت آموزش را به اتمام برساند و در یک آزمون گواهینامه قبول شود. خوب است بدانید مدرک CPA معادل مدرک حسابدار رسمی در ایران است و حسابدارانی که این مدرک را کسب کردند در ایران از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند. آزمون CPA  در ایران توسط جامعه حسابداران رسمی و در سه‌ماهه پایانی  در چهار مرحله چهار ساعته و در چهار روز برگزار می‌شود. آزمون CPA از چهار سرفصل زیر تشکیل شده است:

 

Certified Management Accountant_CMA

دومین مدرک بین المللی حسابداری که می‌خواهیم به آن بپردازیم CMA است.  دوره CMA در انجمن حسابداران خبره مدیریت در شهر لندن در کشور انگلستان پدید آمده است. این انجمن  جزو بزرگ‌ترین مراکز تربیت و آموزش حسابداری مدیریت به شمار می‌رود. دوره CMA یک دوره آموزش حسابداری مدیریت است که داشتن مدرک آن نشان‌دهنده توانایی فرد در برنامه‌ریزی مالی، پشتیبانی و کنترل از تصمیم‌گیری، تجزیه‌و‌تحلیل و اخلاق حرفه‌ای است. متخصصانی که گواهینامه‌ CMA را کسب کرده‌اند در سازمان‌هایی با ابعاد، صنایع و انواع مختلف از جمله شرکت‌های دولتی و خصوصی، تولید و خدمات، مؤسسات دانشگاهی، نهادهای دولتی (ایالات متحده)، شرکت‌های چندملیتی و سازمان‌های غیرانتفاعی در سطح جهان فعالیت می‌کنند. خوب است بدانید  اولین آموزش‌های دوره CMA در سال ۱۹۷۲ برگزار شد و این دوره توانست استاندارد طلایی که بالاترین مدرک در زمینه حسابداری مدیریت است را کسب کند. دوره CMA از ۱۵ درس تشکیل شده که در سه سطح ارائه می‌شود:

 

Business level

اولین سطح دوره CMA سطح اول یا Business level است. در این سطح پنج آزمون وجود دارد که از طریق رایانه (CBA) برگزار می‌شود. در Business level اصول کلی حسابداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آزمون‌های این سطح به شرح زیر است:

 

Managerial level

در سطح دوم یا Managerial level شش آزمون برگزار می‌شود که تقسیم‌بندی آن به شرح زیر است:

P1: Management Accounting- Performance Evaluation
P2: Management Accounting- Decision Management

P4: Organizational Management & Information Systems
P5: Integrated Management

P7: Financial Accounting & Tax Principles
P8: Financial Analysis

 

Strategic level

سطح سوم یا Strategic level  شامل سه درس است که هر کدام از آنها به شکلی در ادامه بخش‌های سه‌گانه سطح دوم هستند. این سه درس شامل موارد زیر است:

 


فرصت‌های شغلی دوره  CMA

افرادی که مدرک CMA   را کسب کردند می‌توانند پا را فراتر از مسائل مالیاتی و حسابرسی خارجی بگذارند و فهم دقیق‌تر و روشن‌تری از چگونگی اجرای استراتژی در یک سازمان یا نهاد به مدیران خود ارائه دهند. افراد با  مدرک CMA می‌توانند  سهم بیشتری از بازار کار را داشته باشند و در پست‌های شغلی مختلفی نظیر مدیر‌عامل، نایب‌رئیس، مدیر ارشد مالی، کنترل‌کننده، حسابدار، حسابدار ارشد، تحلیلگر مالی، تحلیلگر بودجه و حسابرس داخلی مشغول به کار شوند.

علاوه بر این دارندگان مدرک CMA  این توانایی را دارند که سطح بالایی از کار حرفه‌ای منطبق با کسب‌وکار خود را ارائه دهند. این مدرک  بین‌المللی حسابداری در سراسر جهان در نزد شرکت‌های بزرگ بین‌المللی جایگاه و اعتبار بالایی دارد.

تحلیلگر بودجه و حسابرس داخلی

تحلیلگر بودجه و حسابرس داخلی

 

Association of Chartered Certified Accountant_ACCA

ACCA مخفف Association of Chartered Certified Accountant به معنای انجمن حسابداران خبره است. (نحوه عضویت در سایت انجمن حسابداران خبره) این انجمن در انگلستان است  و مانند CIMA یک نهاد واحد را اداره می‌کند. دارندگان مدرک ACCA مهارت‌هایی نظیر حسابداری، حسابداری صنعتی و حسابرسی مالی را می‌آموزند.

بیشتر بخوانید:

برای شرکت در  این دوره و کسب مدرک بین ‌المللی  حسابداری  نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید و با ارائه مدرک حرفه‌ای فراگیران می‌توانید در این دوره شرکت کنید. افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند موقعیت شغلی متفاوتی را تجربه می‌کنند و دید جامع‌تری نسبت به دنیای حسابرسی مالی و حسابداری دارند.

شما می‌‌توانید برای اطلاعات بیشتر از ACCA و دوره‌های آن به سایت آموزشگاه پکت مراجعه فرمایید.

 

فرصت‌های شغلی ACCA

انجمن حسابداران خبره انگلستان برای افرادی که مدرک ACCA را کسب کرده‌اند فرصت‌های شغلی متعددی را در سراسر جهان معرفی می‌کند. برای مشاهده و اطلاع‌پیداکردن نسبت به این فرصت‌های شغلی می‌توانید به وب‌سایت رسمی ACCA به آدرس  www.acca.org  مراجعه کنید. به‌طورکلی فرصت‌های شغلی دارندگان مدرک ACCA شامل کار در شرکت‌هایی نظیر شرکت‌های حسابداری، آموزشی، شرکت‌های خدمات مالی و مشاوره‌ای است.

 

کلام آخر

بسیاری از افراد با اهداف گوناگونی اقدام به کسب مدرک بین المللی حسابداری می‌کنند به‌عنوان‌مثال برخی از افراد قصد دارند بعد از کسب مدرک بین‌المللی به خارج از کشور مهاجرت کنند. این افراد بهتر است در دوره حسابداری بین‌المللی CMA شرکت کنند؛ زیرا این دوره در خارج ایران و کشورهایی نظیر آمریکا بسیار شناخته‌تر و کارآمدتر است. به‌طورکلی بهتر است پیش از انتخاب دوره حسابداری بین‌المللی اهداف خود را مشخص کنید و در راستای هدف خود گام بردارید.



فرم ارسال نظرات
سایر نظرات
آرین پاداش
سلام آیا شانسی هست که با مدرک غیرمرتبط(کارشناسی مهندسی متالورژی) اغدام به گرفتن مدرک CPA کرد؟
من کار حسابداری انجام‌میدم میخوام مدرک معتبر داشته باشم در کنار مدرک زبان ارائه بدم برای مهاجرت.
راه جایگزین هست ؟
1 0
1402/06/07, 17:28
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.