تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

چطور مشاور بیمه شویم؟

شغل مشاوره بیمه یکی از مشاغلی است که نیاز به تخصص دارد و می‌توانید با شرکت‌های مختلف طرف قرارداد شوید. این شغل می‌تواند شما را به درآمد مناسبی برساند. البته این تحت شرایطی است که به‌خوبی در خصوص این موقعیت شغلی اطلاعات داشته باشید و بتوانید به‌خوبی مشاوره دهید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که مشاوره بیمه کیست و چطور می‌توانید به یک مشاوره بیمه خبره تبدیل شوید.

 

مشاور بیمه تامین اجتماعی کیست؟

خُب؛ اجازه دهید اول به‌صورت خلاصه با زبان ساده در خصوص شغل مشاوره بیمه صحبت کنیم. مشاوره بیمه فردی است که به دیگران در خصوص انتخاب بیمه‌نامه مناسب مشاوره می‌دهد. در اصل زمان فعالیت مشاوره بیمه قبل از انتخاب و خرید خواهد بود. هدف اصلی یک مشاوره بیمه این است که به نوعی تبلیغات شرکت‌های مختلف بیمه را کند و به خریداران راهنمایی ارائه دهد.

کارفرما و کارگر با بیمه تامین اجتماعی سروکار دارند

کارفرما و کارگر با بیمه تامین اجتماعی سروکار دارند

شغل مشاور بیمه تأمین اجتماعی

چه کارمند و کارگر هستید و چه کارفرما، حتماً برای ثبت انواع بیمه نیاز به مشاوره خواهید داشت. برای این کار بهترین گزینه مراجعه به مشاوره بیمه تأمین اجتماعی خواهد بود. در تمامی کارگزاری‌های بیمه تأمین اجتماعی، یک دفتر برای مشاور بیمه وجود دارد. قوانین بیمه تأمین اجتماعی بسیار پیچیده هستند. پس ممکن است از آن‌ها اطلاع نداشته باشید. حتماً امکان دارد که تغییراتی در قوانین رخ داده باشد که شما هنوز از آن‌ها مطلع نشده‌اید. برای همین بهتر است مستقیم به مشاور بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

 

کارشناس بیمه چه کسی است و چه تفاوتی با مشاوره بیمه دارد؟

جالب است بدانید در کنار شغل مشاور بیمه، موقعیت شغلی کارشناسی بیمه نیز وجود دارد. کارشناس بیمه کسی است که علاوه بر تسلط بر دروس مرتبط با بیمه، باید تسلط کافی بر آموزش حسابداری، بررسی خسارت، کارشناسی و... داشته باشد. پس در حقیقت یک کارشناس یک مشاور عالی هم باید باشد؛ اما یک مشاوره لزوماً یک کارشناس بیمه خبره نیست.

کارشناس بیمه می‌تواند به‌صورت رسمی در یک شرکت بیمه یا حتی دادگستری مشغول به کار شود و حقوق ثابت دریافت کند. در حالی که مشاوره بیمه معمولاً به‌صورت تمام وقت در یک موسسه فعالیت نمی‌کند. بیشتر مشاوران به‌صورت پورسانتی یا همان کمیسیون فروش مشغول به کار هستند. پس به این ترتب مشاور بیمه نمی‌تواند در زمینه خسارت‌ها نظر تخصصی دهد. برای همین است که معمولاً شغل مشاور بیمه را به‌عنوان شغل دوم انتخاب می‌کنند. در حالی که کارشناس بیمه یک شغل اصلی و ثابت است.

 

وظیفه کارشناس بیمه تأمین اجتماعی چیست؟

در صورتی که قصد فعالیت در کارشناس مشاور بیمه تأمین را دارید، حتماً دلتان می‌خواهد وظایف آن‌ها را به‌صورت دقیق بدانید. یک کارشناس باید حسابرسی موارد مالی را در سازمان انجام دهد. ارائه اطلاعات در خصوص مفاصا حساب بیمه، بدهی بیمه‌ای، امور بیمه پیمان و امثال آن نیز به عهده کارشناس بیمه تأمین اجتماعی خواهد بود. یک کارشناس بیمه باید در زمینه انجام امور دیوان عدالت اداری نیز تخصص داشته باشد. آموزش نحوه دریافت مهلت در پرداخت بدهی و جرایم قطعی در هر مقطع نیز به عهده کارشناس خواهد بود. پس می‌توان گفت که کارشناس بیمه تأمین اجتماعی مسئولیت‌های بسیار خطیری دارد و جزء موقعیت‌های شغلی مهم و حساس به حساب می‌آید.

 

تفاوت کارگزاری بیمه با مشاوره بیمه

کارگزاری بیمه نام محلی است که در آن تمامی عملیات مرتبط با بیمه انجام می‌شود. انجام امور بیمه در کارگزاری بیمه به‌صورت گسترده‌‌ای انجام خواهد شد. در اصل باید گفت بر اساس قوانین بیمه مرکزی، کارگزاری بیمه یک دفتر رسمی از شرکت بیمه به حساب می‌آید. در یک کارگزاری بیمه، مشاوره بیمه هم انجام می‌شود. در اصل باید گفت که شغل مشاور بیمه یکی از مشاغلی است که در کارگزاری بیمه وجود دارد. توجه داشته باشید فردی که مشاور بیمه انجام می‌دهد، لزوماً نباید کارگزاری بیمه داشته باشد. بلکه می‌تواند با یک کارگزاری بیمه همکاری کند.

برای اینکه مشاور بیمه اشخاص حقیقی و حقوقی شوید، باید دوره مشاوره بیمه را بگذرانید

برای اینکه مشاور بیمه اشخاص حقیقی و حقوقی شوید، باید دوره مشاوره بیمه را بگذرانید

آیا مشاور بیمه نماینده شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید؟

مشاور بیمه یک شغل کاملاً آزاد به حساب می‌آید. به همین خاطر هم برخی از مشاوران بیمه یک دفتر شخصی برای خود تأسیس می‌کنند و در آن انواع بیمه ارائه می‌دهند و بیمه‌نامه می‌فروشند یا بیمه بیکاری را برای افراد مختلف، فعال می‌کنند.. در ضمن از طریق اینترنت یا فضای مجازی نیز می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. یک مشاوره بیمه ممی‌تواند در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای فعالیت داشته باشد. به این شکل که یک فروشنده بیمه است که می‌تواند انواع بیمه‌نامه از شرکت‌های مختلف را ارائه دهد و به نوعی نماینده شرکت‌های بیمه به حساب می‌آید.

در صورتی که شخص در یک شرکت مشغول به کار شود، به‌عنوان نماینده رسمی شرکت در بخش فروش شروع به فعالیت خواهد کرد. در این حالت او فقط قادر است بیمه‌های آن شرکت را به فروش برساند. در غیر این صورت فرد می‌تواند فعالیت مستقل داشته باشد. به این ترتیب نماینده غیررسمی شرکت‌ها خواهد بود. پس می‌تواند به یک مشتری شرکت‌های مختلف بیمه‌ای که یک بیمه‌نامه خاص را ارائه می‌دهند را معرفی کرده و به آن‌ها حق انتخاب دهد.

 

اهمیت شغل مشاور بیمه

تا زمانی که نیاز به خرید بیمه نداشته باشید، قطعاً اهمیت شغل مشاور بیمه را درک نخواهید کرد. فرض کنید که شما می‌خواهید یک بیمه آتش سوزی برای محل کارتان بخرید. وقتی که به مفاد قرارداد این بیمه‌نامه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بیمه آتش‌سوزی می‌تواند پوشش‌های مختلفی از جمله سیل، زلزله، طوفان و... داشته باشد. شاید بیمه‌گر در ذهن خود نتواند اولویت‌بندی برای پوشش‌های مختلف در ذهن خود داشته باشد. درست در همین لحظه به مشاور بیمه نیاز پیدا می‌کند.

بارها و بارها پیش آمده که مشتریان زیان‌دیده، به دلیل عدم تسلط کافی بر نوع بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اند، قادر به دریافت خسارت خود نبوده‌اند. زمانی که فرد از همان ابتدا مشاور تخصصی در زمینه بیمه دریافت کرده باشد، دیگر نیازی نیست که نگران این موارد شود. در اصل می‌داند که بعد از بروز خسارت، می‌تواند بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی بیشترین میزان جبران خسارت را داشته باشد.

 

وظایف مشاور بیمه

یک مشاور بیمه باید به‌صورت دقیق در خصوص انواع بیمه‌نامه اطلاع داشته باشد. او باید تسلط کافی در خصوص رقبا و شرکت‌های دیگر به دست بیاورد. به این ترتیب می‌تواند مقایسه جامعی از انواع شرکت‌های بیمه‌ای را برای مشتری انجام دهد. حتی اگر به‌صورت نماینده مستقیم و رسمی یک شرکت بیمه فعالیت می‌کند، باز هم باید رقبا را تحلیل کند تا به‌دنبال مزایای رقابتی بگردد. بند به بند قوانین یک نوع خاص از بیمه‌نامه را مشاور باید بداند تا بتواند به مشتری توضیحات کاملی ارائه دهد.

در شغل مشاور بیمه فرد باید روابط عمومی بالایی داشته باشد تا بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند. همچنین باید شنونده خوبی باشد تا بتواند نیاز مشتری را دریابد و بهترین نوع بیمه را معرفی کند. تبلیغ شرکت طرف قرارداد و جذب حداکثر مشتری نیز از وظایف یک مشاور بیمه است. یک مشاور بیمه باید بتواند حس اعتماد را در مشتری به وجود بیاورد. در حقیقت نوک پیکان فروش بیمه‌نامه یک شرکت بیمه‌ای، مشاور آن شرکت است. مشتری اول به کارشناس اعتماد می‌کند و سپس بیمه‌نامه را تهیه خواهد کرد. مشاور بیمه باید خودش را برای پاسخگویی به هر نوع سوالی آماده کند. مثلا محاسبه نرخ بیمه آزاد و اختیاری را باید بلد باشید و در صورت پرسش، جواب بدهید. 

 

جمع بندی

به‌صورت کامل با شغل مشاور بیمه آشنا شدید. به یاد داشته باشید که این شغل می‌تواند یک شغل دوم درآمدزای عالی برای شما باشد. حتی برخی افراد این شغل را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند. با توجه به گستردگی شرکت‌های بیمه، بازار برای مشاوران بیمه بهتر شده و آینده درخشانی انتظار مشاوران را می‌کشد. دوره مشاور بیمه در آموزشگاه حسابداری پکت می ‌تواند به شما برای تبدیل شدن به یک مشاور بیمه خبره، کمک کند. در آموزشگاه حسابداری پکت می‌توانید زیر و بم کار بیمه و حسابداری بیمه را یاد بگیرید. گذراندن این دوره به شما کمک می‌کند که مسائل بیمه‌ای اشخاص حقیقی و حقوقی را برطرف کنید و در این کار، خبره شوید. 



فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.